دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
شنبه, 06 مرداد,1403

دانشگاه معارف الهي(قسمت سوم)
روی‌آوردن و توجّه نمودن به سوی ائمه‌ی اطهار (علیهالسّلام) که وجودشان نماد کامل دین حق است، امری لازم و ضروری است.    ادامه »
نغمه‏ ای از نای نور
*طاهره موسوی گرمارودی نماز آن گوهر دریای نور است که حق را هدیه‏ی زیبای نور است به هنگام نیایش، جانِ عابد فرازِ قلّه‏ی سینای نور است به کامش هیچ طعم دیگری نیست که مست از ساغرِ مینای نور است دلش پروانه‏آسا در طواف است جمالش شمع بزم‏آرای نور است تمام هستی‏اش در دست اخلاص چو عبدی بر درِ مولای نور است قیامش در حضور حضرت دوست ظهور قامت رعنای نور است چو می‏خواند خدای خویشتن را نوایش نغمه‏ای از نای نور است سجودش جلوه‏ای از سر سپاری رکوعش درپی امضای نور است...    ادامه »
دانشگاه معارف الهي (قسمت سوم)
این امر الهی (امامت) که شما در آن فکر نمی‏ کنید و از دلیل و برهان عقل برای درک و فهم آن استفاده نمی‏ نمایید همان حکمت بالغه‏ ی الهی است که واقع خواهد شد و هیچ قدرتی نمی ‏تواند مانع از وقوع آن گردد.    ادامه »
طواف خانه‌ي جانان در كلام اميرمؤمنان

حج بيت الله الحرام حق خداي تعالی بر مردم است (و ادای آن حق واجب است) بر کسی که توانایی رفتن به آن‏جا را داشته باشد و هرکه کافر شود (در صورت استطاعت، امر الهی را انجام ندهد) به خدای تعالی زيانی وارد نياورده، چون خداوند از همهی جهانيان بی‏ نياز است (به ايمان و عبادت بندگان حاجت ندارد، پس زيان را کسی می ‏برد که نافرمانی کند).

   ادامه »
حاجي احرام دگر بند
 *استاد شایسته‏خوی                                تنظیم :عالمه هاشمی همیشه شروع کردن و اوّلین قدم را برداشتن، سخت است. دلهره‏ی عجیبی به جانت افتاده. همه چیز برایت مبهم است. خیلی چیزها از آن‏جا شنیده‏ای؛ عکس‏هایش را دیده‏ای؛ امّا هنوز فضای ذهنت مه‏آلود است: چه خواهد شد؟ چگونه خواهی بود؟ چه خواهی کرد؟ انبوهی از علامت سؤال‏ها را به علاوه‏ی کلّی وعده و قول و قسم بر دوشت نهاده&r...    ادامه »
لبّيك يا رسول
السّلام عليك يا رسول‌الله «إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَهِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِينًا»   (احزاب،57)   *مريم وفادار و باز هم سرادق گردون نگون نشد... كلك، در يد آدمي سترگي مي‏كند چون قرار است از ظلم و جسارت كمترينه‏ی مخلوقات به بيشينه‏ی بندگان و مفخر عالميان سخن گوید. چون ذهن آدمي به پست‏ترين‏هاي عالم مي‏پردازد گويا شرحه‏هاي جگر منعش‏مي‏كنند و سفيدي كاغذ، سي...    ادامه »
فرهنگ عاشورایی در زیارت‏ های شیعی
متون زیارتها عمدتاً آکنده از آیات قرآنی و احادیث نبوی است که حاکی از استحکام و اصالت این زیارتها است. به عنوان نمونه، در زیارت حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) در روز عید غدیر به حدود سی و شش آیهی قرآن و چهار حدیث نبوی و چهار حدیث علوی تصریح یا اشاره شده است.    ادامه »
دانشگاه معارف الهي (قسمت دوم)
شرح زيارت آل ياسين /  * استاد رثايي مقدمه: در شماره‏ی قبل، سخن کوتاهی در باره‏ی زیارت و آثار آن بیان شد و گفتیم آل یاسین، تنها زیارتی است که امام معصوم نحوه‏ی زیارت را خود، برای خود انشاء نموده است. این زیارت، دانشگاهی از معارف حقّه است که انسان را به کمال و حقیقت عبودیت می‏رساند و با مداومت و تکرار آن روح بندگی و تسلیم در او ایجاد می‏شود.                بهترین سرآغاز بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم‏؛ خداوند، خود کتاب شر...    ادامه »
پس به زهرا(عليها‌السّلام) اقتدا كنيم.

همان‌گونه که عظمت شب قدر برای انسان‌ها پنهان است، قدر و منزلت فاطمه(عليهاالسّلام)نیز برای مردم ناشناخته مانده است. امام صادق(علیه‌السّلام) می‌فرماید: «لَیْلَه فاطِمَة وَ الْقَدْر الله فَمَنْ عَرَفَ حَقَ مَعْرِفَتها فَقَدْ اَدْرَکَ لَیْلَه الْقَدْرِ...»؛ لیله، فاطمه است و قدر الله. از این رو، هر  آن که به شناخت حقیقی فاطمه(عليهاالسّلام) توفیق یابد، بی‌گمان، شب قدر را درک کرده است.

   ادامه »
تشنگان مستوری

حضرت ابراهيم(عليه‌السّلام) در اين آيه‌ی مبارك براى سه دسته طلب مغفرت كرده است:1- براى وجود مبارك خودش (رَبَّنَا اغْفِرْ لِي)؛2- براى والدين خويش(وَ لِوالِدَيَّ)؛

3- و براي  مؤمنين مي‌باشند(وَ لِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسابُ).

   ادامه »
صفحه 6 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  بعدی   انتها   
Escort