دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 09 فروردین,1403

سفارش به نيكي­ ها (قسمت دوم)

اهمّیت نهی از منکر مساوی با امر به معروف است. بلکه میتوان گفت این دو فریضه از جانب سلبی (ترک) عبارت اخرای همدیگرند؛ زیرا ترک معروف نیز نوعی منکر و حرام است و بر عکس ترک منکر نوعی معروف به شمار آمده و واجب است. انسان بر ترک معروف، کیفر و بر ترک منکر، پاداش داده میشود.

   ادامه »
دانشگاه معارف الهي (قسمت ششم)
امام زمان(عليه‌السّلام) مظهر اسم مدبّر­الامور است. او تدبير امور ما را به عهده مي‌گيرد. حضرت، عالم به همه­ ي مسائل است: «عَلَّمَ آدَمَ الاَسماء» از كلّيات، جزئيات ظواهر، اسرار آن­قدري كه امام زمان‌(عليه‌السّلام) از ما خبر دارد خودمان خبر نداريم.    ادامه »
سفارش به نيكي ها (قسمت اول)
معروف چیزی است که مردم با آن آشنا شده و آن را کار نیکی می‌دانند، منکر کار زشتی است که فاعل، زشتی آن را شناخته یا بر آن رهنمون گشته باشد.    ادامه »
سحر
حسنیه معاونیان گویي روی بال فرشته‌ها بودم و بالشم دست‌هاي پر مهر و پر از بوی گل یاس مادرم بود. به پیرامونم نگاهی کردم. انگار در بهشت هستم. بوی شکوفه‌های بهار نارنج تمام باغ را پر كرده، غنچه‌هاي یاس، نرگس و محمّدی زیبایی­بخش این باغ است. این جا بوی مادرم را می‌دهد. شکوفه‌ها کم‌کم میوه می‌دهند. غنچه‌ها کم‌کم گل می‌شوند. صدای چهچهه ­ي بلبل همه چيز را زیبا‌تر جلوه می‌‌دهد. مرغ عشق‌ها محبّت را در گیتی پراکنده‌اند. ناگاه ...    ادامه »
این‌جا خبری از قرآن نیست!
وظایف امت اسلامی در برابر قرآن به روايت نهج البلاغه/ سیّد علی نقی هاشمي                                                                                                         قرآن كريم، گنجينه­ ي بزرگ معارف اسلام، عالي­ترين...    ادامه »
 دانشگاه معارف الهي (قسمت پنجم)
  اگر سلام ما نوعی بیعت با خداوند است، این بیعت با وساطت امام‌(علیه‌السّلام) صورت می‌گیرد و اگر بخواهیم به دعوت خدا پاسخ مثبت دهیم ابتدا باید به حجّت خدا پاسخ مثبت بدهیم و به اندازه‌ای که با حجّت خدا در ارتباط باشیم دعوت خدا را هم پذیرفته‌ایم.    ادامه »
 مدیریت نفس و آراستگی شخصیت در نهج البلاغه
 مقصود از نفس من، شخصیت و روح آدمی است، که همه ­ي استعدادها و فعّالیّت‏ های علمی و معرفتی را به­ دست می‏ آورد و اگر شناخته نشود، نه ماهیت شناخت‏ های علمی و معرفتی خود را درک خواهد کرد و نه ارزش‏ ها و ضرر و نفع آن‏ ها را.    ادامه »
دانشگاه معارف الهي(قسمت سوم)
روی‌آوردن و توجّه نمودن به سوی ائمه‌ی اطهار (علیهالسّلام) که وجودشان نماد کامل دین حق است، امری لازم و ضروری است.    ادامه »
نغمه‏ ای از نای نور
*طاهره موسوی گرمارودی نماز آن گوهر دریای نور است که حق را هدیه‏ی زیبای نور است به هنگام نیایش، جانِ عابد فرازِ قلّه‏ی سینای نور است به کامش هیچ طعم دیگری نیست که مست از ساغرِ مینای نور است دلش پروانه‏آسا در طواف است جمالش شمع بزم‏آرای نور است تمام هستی‏اش در دست اخلاص چو عبدی بر درِ مولای نور است قیامش در حضور حضرت دوست ظهور قامت رعنای نور است چو می‏خواند خدای خویشتن را نوایش نغمه‏ای از نای نور است سجودش جلوه‏ای از سر سپاری رکوعش درپی امضای نور است...    ادامه »
دانشگاه معارف الهي (قسمت سوم)
این امر الهی (امامت) که شما در آن فکر نمی‏ کنید و از دلیل و برهان عقل برای درک و فهم آن استفاده نمی‏ نمایید همان حکمت بالغه‏ ی الهی است که واقع خواهد شد و هیچ قدرتی نمی ‏تواند مانع از وقوع آن گردد.    ادامه »
صفحه 5 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
Escort