دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
یکشنبه, 18 شهریور,1403

در جستجوی اسوه های مادری


در جستجوی اسوه های مادری

خانواده مهمترین رکن جامعه و اصلی‌ترین نهاد اجتماعی و تربیتی است که سلامت، نشاط، پویایی و سعادت جامعه انسانی به دست اوست. به تناسب موفقیت این نهاد است که جامعه در حوزه‏های علمی و فرهنگی، اقتصادی و... رشد یافته و به تعالی می‌رسد.

نظام سلطه با اصالت دادن به فردگرایی و انسان‌محوری به جای خدامحوری و نیز جدا کردن اخلاق و دین از حوزه‌ی اجتماعی، خانواده‌ی غربی را به افول کشانده و سعی در نابودی نهاد خانواده در کشورهای اسلامی دارد. آنان به خوبی دریافته‌اند که برای از بین بردن فرهنگ اسلامی باید کیان خانواده را نشانه بگیرند. پس با در اختیار گرفتن غول های رسانه ‏ای و با اقدامات روانی نرم، این نهاد مقدس را آماج حملات خود قرار می‌دهند.

در میان اعضای خانواده بیشترین سهم تأثیرگذاری و نقش ‏آفرینی، از آنِ مادر است. لذا یکی از اهداف مهم دشمن، کاستن از شأن و منزلت مادر و بی‌ارزش کردن و به چالش کشیدن این نقش است.

این در حالی است که مادر کانون امن رویش و مسیر تولد انسان است. او با تحمل رنج‌های دوران بارداری و با از خودگذشتگی و صبر، انسان‌هایی را به دنیا می‌آورد که خود تشکیل‌دهنده‌ی نسل‌ها، شهرها، کشورها و جوامع بوده و فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را می‏سازند.

مادر آرامش‏بخش همسر و فرزندان است؛ نبودش باعث عقده‌ها، حقارت‌ها و نابسامانی‌هاست. پیامبر رحمت ص کارهای لطیف خانه را که با روح و جسم زن سازگار است به او سپرد تا مادر بماند و ظلمی به او نشود.

مادر امانتداری است که خداوند انسان را به امانت نزد او سپرده است. اگر امانتدار شایسته‏ ای باشد، انسانی هدفمند و بنده‌ای از بندگان خدا را پرورش می‌دهد؛ وگرنه انسانی بی‌هدف و بنده‌ای از بندگان شیطان را می‌پروراند که به راحتی بازیچه‌ی دست دشمن درون و بیرون می‌شود.

در این میان معرفی مادران موفق و فرزندانشان به جامعه، یکی از راه‌های مقابله با سیاست‌های خبیثانه‌ی غرب و آمریکاست؛ بانو خدیجه میردامادی ره مادر بزرگوار رهبر انقلاب اسلامی ایران (مدظله العالی) بانویی زاهد، متدین و نمونه‌ی مادری موفق از بانوان معاصر است که با یاری خداوند توانست فرزندی تاریخ‌ساز و الگو تربیت کند که در تقوا، زهد، علم و هر چه نیکی است سرآمد است. در این شماره با این بانو و راهکارهای تربیتی ایشان بیشتر آشنا می‌شویم.

 

شماره نشریه:  شمیم نرجس شماره 46


تعداد امتیازات: (0) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (166)

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

Escort