دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 31 فروردین,1403

بازگشت حجاب به فلسطین
مائده رضایی مقدمه امروزه حجاب در فلسطین شعار نیست بلکه نماد دینداری است حجابی که پیش از این به دلیل استعمار غربی و به اجبار یا تهاجم فرهنگی غرب و اشغالگری صهیونیست، رو به ضعف نهاده بود و پوشش غربی به جای آن رواج یافته بود. ناگفته پیداست که بی‌حجابی نقش تأثیرگذاری در تداوم اشغالگری داشت. اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران ملت‌های مسلمان به خصوص فلسطینیان به ارزش مسلمانی خود پی بردند و تنها راه رهایی خود را بازگشت به هویت اسلامی دیدند. لذا نمادهای اسلامی از جمله حجاب نیز یکی پس از دیگر...    ادامه »
مقایسه‌ تأثیر عنصر محبوبیت رهبری در تداوم انقلاب اسلامی ایران با انقلاب فرانسه
زهرا نجاتیان انقلاب در علم سیاست به تحول سریع و بنیادینی گفته می‌شود که بر اثر طغیان عموم مردم اتفاق می‌افتد و موجب تغییر نظام سیاسی، حقوقی و اقتصادی می‌شود (مصباح‌یزدی، ۱۳۹۲، ص۳۱). این پدیده‌ی سیاسی-اجتماعی از عناصر مختلفی مانند مردم و رهبران تشکیل شده است. در این نوشتار تلاش شده مسأله‌ی انقلاب با توجه به عنصر محبوبیت رهبری بررسی شود؛ این بررسی به کمک مقایسه‌ی دو انقلاب بزرگ تاریخ، یعنی انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود. اهمی...    ادامه »
نقش رسانه‌ها در گسترش فرهنگ اسلام
اسماء پناهی اسماء پناهیامروزه عصر نوینی از تاریخ زندگی و روابط انسان‌ها آغاز شده است؛ عصری که به نام «ارتباطات» شناخته می‌شود و آدمیان را به این باور رسانده که هر کاری از دست و زبان ارتباطات ساخته است. انسان در چنین فضایی بیش از هر زمان دیگری دردمندانه، دست یاری به جانب مقصودی ناشناخته دراز کرده چرا که نبود معرفت دینی، او را به ورطه‌ی تنهایی افکنده است. در حقیقت حذف دین بسیاری از عرصه‌های ذوقی را از دسترس خارج کرده و اموری را بر جای آن نشانده که به کلی با فطرت ان...    ادامه »
نگاهی گذرا بر زندگی استاد نوقانی
حمیده سالارزاده استاد فاضله سرکار خانم نوقانی متولد سال 1309، یکی از ثمرات درخت پاک و ستون‌های سرای دین و دانش‌ هستند.  پس از کسب فیض از محضر اساتید بزرگوار همچون پدر محترمشان مرحوم آیت الله میرزا علی اکبر نوقانی و برادر بزرگوارشان مرحوم میرزا محمدمهدی نوقانی به نشر عقاید اسلامی در میان بانوان طالب فضیلت پرداختند. ایشان از اساتید برجسته و پیش کسوت مکتب نرجس س بوده که از سال‌های قبل از تأسیس این مکان در کنار استاد طاهائی  مشغول ترویج مکتب اهل بیت...    ادامه »
نماز را سبک نشمارید
به نماز اول وقت، خیلی اهمیت می‌دادند. روایتی از امام جعفر صادق ع نقل می‌کردند که «اگر کسی نماز را سبک بشمارد از شفاعتشان محروم می‌شود.» یکبار به ایشان گفتم: «سبک شمردن نماز شاید به این معنی است که فرد یک وقت نماز بخواند و یک وقت دیگر نخواند.» گفتند: نه، این که خلاف شرع است. منظور امام صادق ع این بوده که وقتی ظهر می‌شود و فرد در اول وقت نماز نمی‌خواند، در واقع به چیز دیگری رجحان داده است. با مثالی که زدند مسأله برایم روشن شد: «وقتی ...    ادامه »
تجلی اندیشه‌ی مقاومت در زندگی شهیده صدیقه رودباری
فاطمه زهرا میری یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که هر نوجوان و جوانی باید به آن بپردازد، ساختن پایه‌های ذهنی و به عبارت بهتر داشتن یک جهان‌بینی کامل و جامع است. جهان‌بینی الهی اسلام، چنانچه به خوبی شناخته و دریافت شود، می‌تواند نرم‌افزار وجودی جوان را همواره به‌روز و زنده نگه دارد. اما برای آن‌که بتوان ارتباط جوان با جهان‌بینی اسلام را همیشه برقرار نگه داشت، باید از طریق الگوهایی کاملاً تأیید شده اقدام نمود. تبیین سیره‌ی شهدای جوان در ابعاد مخت...    ادامه »
شیوه‌های تبلیغ شیخ  ابراهیم یعقوب زکزاکی در ترویج گفتمان مقاومت
سمانه حکیمی با پیروزی انقلاب اسلامی، ادبیات مقاومت و عدالت طلبی امام به وسيله‌ي عالم روحانی انقلابی «شیخ ابراهیم زکزاکی» به کشور مستضعف و تحت‌سلطه‌ي نیجریه وارد شد. شیخ بعد از تشرف به تشیع، بر آن شد كه اسلام را در نیجریه حاکم سازد؛ همان طور که در زمان عثمان بن فودیه حدود 200 سال پیش چنين بوده است. در این راستا  ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سفری که به ایران داشت، از امام خمینی ره به عنوان «پیر راه مبارزه با استکبار»، درس عدالت‌طلبی ...    ادامه »
یادی از پرچم‌دار جبهه‌ي مقاومت فلسطین؛ رمضان عبدالله
مائده رضایی حيات علمي و سياسي رمضان عبدالله محمد شلح، یکی از رهبران و مبارزان فعال فلسطینی بود كه در سال ۱۹۵۸ در منطقه‌ي شجاعیه در نوار غزه به دنیا آمد. وي در دانشگاه زقازیق مصر به تحصیل در رشته‌ي اقتصاد پرداخت و همزمان انجمنی ایجاد کرد که حدود 90 دانشجوی فلسطینی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های مصری، عضو آن بودند. رمضان عبدالله قبل از اين تمایلات سیاسی نداشت و فقط تحت نظارت او نشریه‌ای وابسته به این جمعیت منتشر می‌شد. وی با هدف ایجاد جهاد دانشگاهی به نوار غزه بازگشت و ...    ادامه »
معاهده‌ی شوم
تنظیم: سمیه وحیدیان صادق در شهریور ماه سال جاری توافق صلح میان امارات متحده‌ي عربی و رژیم صهیونیستی با حضور ترامپ در کاخ سفید به امضا رسید؛ طبق این توافق روابط کامل دیپلماتیک و همکاری در زمینه‌های مختلف بین آن‌ها برقرار خواهد شد. این معاهده اعتراضات زیادی را علیه امارات در پی داشت كه مي‌توان به مواضع ایران و حماس اشاره نمود. در ادامه به ذكر اين مواضع خواهیم پرداخت. موضع مقام معظم رهبری(حفظه الله) در برابر معاهده‌ی شوم خیانتی که متأسّفانه دولت امارات متّحده‌ی عربی...    ادامه »
علل رویکرد اهانت آمیز غرب به مقدسات اسلامی(با تمرکز به عملکرد فرانسه)
مائده رضایی مجله‌ی فرانسوی «شارلی ابدو» روز سه‌شنبه 11/6/ 99مصادف با 1سپتامبر2020 ميلادي، در شماره‌ی جدیدش، یک روز پیش از محاکمه‌ی متهمان به قتل ژان کابو کاریکاتوریست هتاک سال 2015، برای سومین بار کاریکاتورهای توهین آمیزی را علیه پیامبر اسلام ص منتشر کرد و مدتی بعد به بهانه‌ی دفاع از آزادی بیان، مورد حمایت شخص امانوئل مکرون، رئیس جمهور فعلی فرانسه قرار گرفت. این در حالی است که اقدام ننگین این نشریه، مصداق بارز تنفرپراکنی و توهین به مقدسات و نقض آشکار حق...    ادامه »
صفحه 1 از 6ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  بعدی   انتها   
Escort