دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
شنبه, 01 اردیبهشت,1403
زيتون پرورده ی خانگى
 مینا محمدزاده   تهيّه و تدارك زيتون پرورده در آشپزخانه، لطف ديگرى دارد، چرا که كم و زياد كردن مزّه ها به اختيار خودتان است و می توانید در این راه از زیتون تازه بهره مند شوید.   مواد لازم: زيتون----------------------- يك كيلو سير  -----------------------  يك بوته مغز گردوى چرخ شده---------- يك پيمانه  آب انار---------------------- يك پيمانه سبزى معطر ------------------ ۲ بسته1 رب انار-----------------------  يك قاشق (در صورت تمايل نصف پيمانه دانه ها...    ادامه »
گیاهان دارویی در باغ خدا می روید.
همیشه گل ها را قبل از ظهر یعنی زمانی که شبنم یا رطوبت شبانه از بین رفته است، جمع آوری می‌کنند. هنگامی که قسمت مورد نظر برگ گیاه باشد، آن را قبل از هر غروب آفتاب جمع آوری می کنند.    ادامه »
پریشانی فصلی (SAD)
مسائل و مشکلات ناشی از بروز SAD نظیر کسب نمرات پایین تر از حد معمول، کاهش انرژی برای مشارکت در فعالیت های گروهی، عدم تمرکز حواس و... می تواند تأثیر بسزایی در پایین آمدن میزان اعتماد به نفس، احساس یأس و ناامیدی، انزواطلبی و کاهش انگیزه در فرد شود، به خصوص زمانی که وی نداند این تغییرات به وجود آمده در انرژی، حالت و انگیزه ی وی از کجا نشأت گرفته است.    ادامه »
بر سر نیزه خدا را می خواند
آیا مدارک معتبری دال بر قرآن خواندن سر بریده امام حسین (علیه السَّلام) بر سر نیزه وجود دارد؟/ مترجم: مائده رضایی این که سر امام حسین (علیه السَّلام) بر سر نیزه قرآن خوانده است، از مستندات تاریخ است که هم علمای شیعه و هم علمای اهل سنّت آن را به سند صحیح نقل کرده اند؛ از جمله شیخ مفید (رحمه الله علیه) در کتاب شریف و معتبر الارشاد می نویسد: 1ـ زید بن ارقم گفت: من در اتاق نشسته بودم که سرنیزه از کنارم رد شد وقتی در برابر من قرار گرفت که شنیدم این آیه را می خواند: «اَم حَسِبتُ...» ...    ادامه »
قرآن و حقوق بين الملل
خلأ خدا در بيانيه ی حقوق بشر/ مولف:مائده رضايی ، طلبه ی درس خارج فقه و اصول و کارشناس قرآن وحديث مقدمه بیانیه ی حقوق بشر در زمان حاکمیت مکاتب انسانی در غرب و توسّط اندیشمندان اومانیست تدوین و وضع شده است و در «جهت تعمیم و تحمیل دیدگاه های جهان شناختی و معرفت شناختی چون سکولاریسم، دموکراسی و آزادی لیبرالیستی و فرد گرا گام بر می دارد» (باقرزاده،ص4) و موضع نفی گرایانه نسبت به مبدأ هستی دارد که در مواد:19،18،16،2،1،26و مقدّمه ی بیانیه بروز کرده است که در مقابل موضع اثباتی کتاب دی...    ادامه »
عوامل مؤثّر در تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان
عفت ترک/تلخیص: مریم احیایی بررّسی عوامل رشد شخصیّت برای بیان رشد شخصیت نخست لازم است تعریف مختصری از شخصیت داشته باشیم در تعریف شخصیت آورده اند: طریقه ی فکری و رفتاری شخصی در رابطه با سازش با محیط اجتماعی خود.[1]  عوامل رشد شخصیت را می توان به سه دسته تقسیم نمود که هر یک از آن ها دارای مؤلفه های متعددی می باشند که مختصراً به بیان برخی از آن ها می پردازیم: 1ـ عوامل شخصی 2ـ عوامل خانوادگی 3ـ عوامل اجتماعی.   الف: عوامل شخصی که به مسائل جزیی تری تقسیم می شود مثل غدد درون ریز: ...    ادامه »
دُرّ تقوا در صدف عفاف
در فضای حاکم فعلی که تسلّط تفکّر لیبرالیسیتی، میل به لذّت گرایی و فردگرایی را اشاعه می دهد و به بهانه رفع تبعیض از زنان حملات بی دریغ خود را نسبت به ارزش های چون عفاف و حجاب، غیرتمندی و حفظ ناموس، بی نصیب نمی گذارد باید از شیوه رفتاری بانوی تقوا کاربردی، استفاده نمود و خط مشی گرفت.    ادامه »
می گویند زن و مرد لباس یکدیگرند
 در زندگی مشترک، زنان لباس مردان و مردان لباس زنانند، زوج های محترم! در انتخاب لباس فقط زیبایی و قد و اندازه ی آن را ملاک قرار ندهید، دقّت کنید و ببنید لباسی را که بر می گزینید پوشش مناسبی برای روح و جسم شما هست یا نه؟    ادامه »
چهار دیواری رنگی
دکوراسیون به سبک شمیم تأثیر دکوراسیون منزل در ایجاد نشاط در خانواده بر خلاف تصوّر برخی از خانم ها، برای تغییر دکوراسیون منزل نیاز به هزینه های سنگین و گزاف نیست. راه های زیادی وجود دارد که با انجام آن ها می توانیم خانه ای زیبا و دلنشین بسازیم. فقط کافی است ذوق و سلیقه مان را به کار ببریم و از وسائل به نظر بیهوده و دور ریختنی حداکثر استفاده را ببریم. در اینجا به معرّفی ریزه کاری هایی می پردازیم که می تواند شما را در چیدمان منزل به بهترین وجه یاری نماید: ·برای زیبا و صمیمی جلوه دادن ات...    ادامه »
گرفتاری آغاز آشتی با خدا
حسینیان ـ چرا این جا نشسته ای؟ چرا اخم کرده ای؟ نمی یای بریم تو حرم؟ ـ نه ، تو برو، من نمی خوام بیام. ـ هنوز که تا ساعت شروع کلاس خیلی مانده، بیا بریم یک زیارت کوتاهی بکنیم و بعد... ـ نه تو برو، من نمی یام. ـ آخه چرا؟ ـ با امام رضا قهرم. تا حاجتم را نده به زیارتش نمی رم. کنارش نشستم، چادر خاکی و رنگ و رو رفته اش را جمع و جور کرد و به زمین سنگفرش جلوی پایش چشم دوخت. با خنده گفتم: خوب! که قهری؟ مگه از امام رضا چه طلبی داری؟ چشم هایش را بالا آورد و نگاهی به من کرد، بعد شروع کرد از بدبختی ه...    ادامه »
صفحه 97 از 101ابتدا   قبلی   92  93  94  95  96  [97]  98  99  100  101  بعدی   انتها   
Escort