دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403
جهان نوین پساکرونا
  جامعه جهانی با بروز پدیده‌ی کرونا در یک مقیاس باورنکردنی در عرصه‌های گوناگون زندگی انسانی تحت تأثیر قرار گرفته‌است.  به طوری که اندیشمندان و نظریه‌پردازان زیادی در لایه‌های گوناگون بنیادی؛ راهبردی و عملیاتی این پدیده؛ به دنبال بررسی فرضیه‌های مختلف شکل‌گیری آن هستند. بعضی از اندیشمندان برجسته جهان اعتقاد دارند نظمی که از سوی فاتحان جنگ جهانی دوم بر دنیا تحمیل و اجرایی شد ؛ با کرونا به‌شدت تضعیف شده است و اکنون بسیاری از پایه‌های آن رو ب...    ادامه »
سیری در زیارت عاشورا
گروه تنظیم آثار استاد طاهایی عناصر اصلی پیدایش نهضت امام حسین ع عاشورا كلاس معرفت‌شناسی است برای همه‌ی بشریت و تا قیامت درس عبرتی است برای آنان كه فراموش كردند عامل دوام اسلام در عمل به وصایای پیامبرخدا ص است. به همین جهت در آغاز شرح زیارت عاشورا به بیان عوامل اساسی كه در تكوین حادثه‌ی عاشورا نقش داشته‌اند می‌پردازیم. الف)كنار گذاردن وصایای پیامبر  ص نسبت به قرآن و اهل بیت ع برای توضیح این قسمت باید گفت پیامبر گرامی اسلام ص با ژرف نگری و...    ادامه »
دستورات اخلاقی مولا علیه السلام برای اصلاح سبک زندگی مادی و معنوی مسلمانان
استاد نوقانی/ تنظیم: شفیقه رأفت نامه‌ی ۶۹، مولا علی ع: «...وَ احْذَرْ كُلَّ عَمَلٍ يَرْضَاهُ صَاحِبُهُ لِنَفْسِهِ وَ [يَكْرَهُهُ] يُكْرَهُ لِعَامَّةِ الْمُسْلِمِينَ؛ وَ احْذَرْ كُلَّ عَمَلٍ يُعْمَلُ بِهِ فِي السِّرِّ وَ يُسْتَحَى مِنْهُ فِي الْعَلَانِيَةِ؛ وَ احْذَرْ كُلَّ عَمَلٍ إِذَا سُئِلَ عَنْهُ صَاحِبُهُ أَنْكَرَهُ [وَ] أَوْ اعْتَذَرَ مِنْهُ. وَ لَا تَجْعَلْ عِرْضَكَ غَرَضاً لِنِبَالِ [الْقَوْمِ] الْقَوْلِ؛ وَ لَا تُحَدِّثِ النَّاسَ بِكُلِّ مَا سَمِعْتَ بِهِ، فَكَفَى بِذَلِكَ كَ...    ادامه »
اصول ازدواج آسان
فاطمه خدابخشی مقدمه شیوع ویروس کرونا در جهان سبب بروز مشکلات اجتماعی و اقتصادی بسیاری شده است. هر روز شمار بسیاری از افراد به علّت ابتلا به این ویروس خطرناک جان خود را از دست می‌دهند. در این شرایط سازمان بهداشت جهانی از مردم خواسته در حد امکان در محیط‌های عمومی حاضر نشوند و از اجتماعات غیر ضروری خودداری کنند. این امور منجر به کاهش شدید نرخ ازدواج در عرصه‌ی جهانی شده است. از آنجا که این شرایط ممکن است تا مدّت‌ها ادامه یابد، بهتر است برای رفع این مشکل تصمیمی جدّی اتّخاذ شود. ...    ادامه »
دانشگاه معارف الهی(شرح زیارت آل یاسین)
استاد رثایی مقدمه زائر در فرازهای زیارت آل یاسین با برشمردن القاب و حالات امام عصر عج، که از جایگاه ویژه‌ي امام نزد خداوند متعال حکایت دارد، ایشان را مخاطب قرار ‏داده و با اشاره به شئونات ولایتی آن حضرت، اعتقاداتش را مرور نموده و به آن‌ها اعتراف می‏کند و در هر فراز معرفتش به امام بیشتر و بیشتر می‏شود. گاه به قیام و قعود امام سلام می‌دهد و گاه به نماز و قنوتش‌؛ گاه به تکبیر و تهلیلش و گاه به حمد و استغفارش؛ گاه به رکوع و سجودش و گاه به... .  سپس در فرازهاي...    ادامه »
نعمت بیماری
سمیه وحیدیان صادق سلامتی جسمانی نعمت خاصی است که خداوند سبحان به افراد سالم عطا فرموده است. رسول خدا ص فرمودند: «الحَسَنةُ فی الدُّنیا الصِّحةُ و العافیةُ و فی الآخِرةِ المغفرةُ و الرَّحمَةُ»؛ خوبی در دنیا، سلامت جسم و عافیت و در آخرت، آمرزش و رحمت حضرت حق است (انصاریان، 1389، ج 7، ص 228). حضرت صادق ع نیز از پدرانش از رسول خدا ص روایت می‌کند: «نِعمَتانِ مکفورتانِ: الاَمنُ و العافیةُ»؛ قدر و ارزش دو نعمت از نظر مردم پنهان است: امنیت و سلامتی (ممدوحی کر...    ادامه »
امید بخشی در سیره‌ی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در مهار کرونا
سمانه حکیمی اميدبخش به معناي اميدبخشنده است؛ كسي يا چيزي كه اميدوار مي‌كند، اميدوار كننده (دهخدا، ص 224، واژه‌ي اميد بخشی) و در اصطلاح امیدبخشی در مکتب ادیان و در حکمت‌های الهی مبتنی بر اصل وجود خدا و جاودانگی روح و عالم آخرت است که قهراً اهل ایمان، مؤمنین، هرگز چیزی را از دست نمی‌دهند؛ یعنی در نهایت اطمینان به سوی هدف خود می‌روند و هیچ چیزی را برای خودشان، از دست دادن تلقی نمی‌كنند. (مطهری، بی‌تا، ص41). امیدبخشی توسط رهبران الهی در مقاطع مختلف تاریخ نسبت به ا...    ادامه »
احکام نماز مسافر (1)
      تنظیم: رحیم زاده از مهم‌ترین فروع اسلام «نماز» است که عمود خیمه‌ی دین به شمار می‌رود. نماز حقیقتاً حلقه‌ی وصل بنده به پروردگار جهانیان و معراج مؤمن است. نماز، آخرین وصیت انبیاست که با قبول یا رد آن سایر اعمال نیز قبول یا مردود است. همان طور که نماز مهم‌ترین فرع دین است، احکام و خصوصیات آن نیز چنین است. یکی از موضوعات مورد نیاز امروز احکام نماز و روزه در سفر است که مسائل آن مبتلابه است. لذا در مورد چند مسئله از احکام مسافر بحث خواهیم ک...    ادامه »
یادی از پرچم‌دار جبهه‌ي مقاومت فلسطین؛ رمضان عبدالله
مائده رضایی حيات علمي و سياسي رمضان عبدالله محمد شلح، یکی از رهبران و مبارزان فعال فلسطینی بود كه در سال ۱۹۵۸ در منطقه‌ي شجاعیه در نوار غزه به دنیا آمد. وي در دانشگاه زقازیق مصر به تحصیل در رشته‌ي اقتصاد پرداخت و همزمان انجمنی ایجاد کرد که حدود 90 دانشجوی فلسطینی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های مصری، عضو آن بودند. رمضان عبدالله قبل از اين تمایلات سیاسی نداشت و فقط تحت نظارت او نشریه‌ای وابسته به این جمعیت منتشر می‌شد. وی با هدف ایجاد جهاد دانشگاهی به نوار غزه بازگشت و ...    ادامه »
معاهده‌ی شوم
تنظیم: سمیه وحیدیان صادق در شهریور ماه سال جاری توافق صلح میان امارات متحده‌ي عربی و رژیم صهیونیستی با حضور ترامپ در کاخ سفید به امضا رسید؛ طبق این توافق روابط کامل دیپلماتیک و همکاری در زمینه‌های مختلف بین آن‌ها برقرار خواهد شد. این معاهده اعتراضات زیادی را علیه امارات در پی داشت كه مي‌توان به مواضع ایران و حماس اشاره نمود. در ادامه به ذكر اين مواضع خواهیم پرداخت. موضع مقام معظم رهبری(حفظه الله) در برابر معاهده‌ی شوم خیانتی که متأسّفانه دولت امارات متّحده‌ی عربی...    ادامه »
صفحه 10 از 99ابتدا   قبلی   5  6  7  8  9  [10]  11  12  13  14  بعدی   انتها   
Escort