دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403

دیدم، پسندیدم، خریدم!
زینب مولودی  روزی مردی به خانه درآمد. همسرش را بدید که با جبه‌ای و دستاری از او استقبال همی‌کند. به بهانه‌ی آن‌که فرخنده روز تولد توست. مرد جبه برانداز نمود و رسم تشکر به جای آورد و سؤال نمود: این تحفه را چون به دست آوردی؟ بگفت: به بازار شدم و مر تحفه را خریداری نمودم. نام بازار رنگ از روی مرد بشست و او را واداشت که بار دگر بپرسد: چون از بازار بدر‌آمدی در بغل همین یک جبه داشتی؟ زن خنده‌ی نمکینی نمود و پاسخ گفت: سخنی گویی که به حرف آید ولی در عمل نشاید؛ چون ...    ادامه »
کرامت زن در دیدگاه مقام معظم رهبری
غربی‌ها به زن خیانت کردند. تمدن غرب به زن هیچ نداده است. اگر پیشرفت علمی، سیاسی و فکری هم در زنان دیده ‌می‌شود، مال خود زن‌هاست. آن‌چه که غربی‌ها به آن دامن زدند و تمدن غربی پایه‌گذار خشت کج و بنای کجش بود، بی‌بند و باری و ابتذال زنانه است.    ادامه »
چون با کودک سر و کارت فِتاد..
احترام به کودک نه تنها پدر و مادر را در نظر فرزند کوچک نمی‌کند، بلکه روح شرافت و بزرگواری را در آنان پرورش می‌دهد و کودک از همان دوران خردسالی می‌فهمد که پدر ومادر او را یک انسان می‌شناسند و برایش ارزش و شخصیت قائل هستند.    ادامه »
شمعدانی درویشی
در حال همه‌ی نظرها به زن صاحب خانه برگشت. پیرزنی سر تکان داد و گفت: برو فکر معجونی باش، که بتوانی با آن هوای هوو را از خیال همسرت برانی. زنک چون این بشنید چشمانش سیاهی رفت. ضعف کرد و غش نمود.    ادامه »
شعر مادر را نتوان گفتن
با تبلیغات و نفوذ سیاست‌های کنترل جمعیت از طریق رسانه‌ها در کشور ما شرایطی به‌وجود‌‌آمده‌است که مادرانی که بیش از دو فرزند دارند، در اجتماع احساس خجالت و سرشکستگی می‌کنند. تغییر این دیدگاه مردم، متوقّف بر کار فرهنگی گسترده‌ی رسانه‌ها درباره‌ی این موضوع است.    ادامه »
برترين مادر، بهترين فرزندان

یکی از عوامل مؤثر در سلامت و نشاط روحی و جسمی فرزند، تغذیه و بهداشت است تا سلامتی و صلابت روح او را تا پایان عمر تضمین کند. لذا نیازهای جسمی کودک بسیار مورد توجه حضرت فاطمه علیها السلامƒ بود.

   ادامه »
چگونه بر رفتار نوجوان خود نظارت داشته باشیم؟
اگر فرزند شما چند بار موضوعي را با شما در میان بگذارد و شما او را طرد يا سرزنش کنيد، ديگر تضميني براي ادامه‌ي اين روند وجود نخواهد داشت. در حالي‌كه رفتار سنجيده و صحيح شما مي‌تواند رابطه‌ي عميق و عاطفي ميانتان ايجاد كند؛ بنابراين شما هستيد كه بايد شرايط ايجاد و تداوم اين رابطه را فراهم كنيد.    ادامه »
نقش عزاداری و تربیت نسل منتظر

مجالس عزاداري فرصتی را برای منتظر به وجود می‌آورد تا خود را محاسبه کند که جزء کدام گروه است: خوی و منش اموی دارد و یا در حزب حسین است.

   ادامه »
رؤیای آمریکایی
بازنويسي: فاطمه اكبري                            رؤیای آمریکایی باوری ملّی در بین مردم آمریکاست که توسّط جیمز آدمز در سال 1931 مطرح شد. اين باور   مجموعه­ای از آرمان‌ها و آرزوها شامل آزادی برای فرصت و شکوفایی و موفّقیت و رشد اجتماعی است که با زحمت و مشقّت به دست آمده. با وجود این تعریف رؤیای آمریکایی در طول سال­ ها تغییر کرده است.   در قرن 19 مهاجران آلمان از   DREAM تعبير این­ چنیني دا...    ادامه »
 دستاني كوچك و چشماني منتظر

پیشوایان دین نه تنها خود به کودکان و بالاخص یتیمان، محبّت می کردند بلکه دیگران را نیز به این امر ترغیب می­نمودند. حضرت علی‌(ع) نیز در وصیّت به فرزندان خود، شفقت و مهربانی به ایتام را متذکّر شدند.

   ادامه »
صفحه 5 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
Escort