دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 31 فروردین,1403

دروغی به نام ازدواج در کودکی
طیبه قاری زاده*  هر عقل سلیمی با اندک تأملی می‌تواند متوجّه تناقض‌ها و تضادها در سخنان کسانی شود که داعیه‌ی پوشالین دفاع از حقوق کودک را دارند، کسانی که مدّعی تخصص در حیطه‌ی علم و قانون هستند و اقدام به تنظیم برخی اسناد و قوانین می‌کنند. آنان که به بهانه‌ی حفظ بهداشت جسمانی، آموزش پیشگیری از بیماری‌های جنسی و ایدز را در دوران ابتدایی(کودکی) در مدارس ضروری می‌دانند ولی ازدواج در سن نوجوانی (13 سالگی) را ظلم قلمداد می‌کنند. اگر طبق تعریف مراحل رش...    ادامه »
آسیب شناسی طلاق
گفتگویی با سرکار خانم حبیبی  1. از نگاه شما علت طلاق‌ها در جامعه‌ی امروز چه می‌تواند باشد؟   متأسفانه در دنیای امروز با توجه به مسائل بسیار سرگرم کننده،‌ انسان از اصل زندگی و اهداف ارزشی‌اش فاصله پیدا کرده و مسأله‌ی طلاق هم یکی از عوارض زندگی‌های امروزی است. متأسفانه چون به همین قسمت که «ارزش واقعی» است خوب توجه نشده، ادامه‌ی راه سخت می‌شود و منجر به جدایی. در هر زندگی الهی، گام اول نیت است. نیت در اسلام بسیار بحث مهمی است،...    ادامه »
خانواده در بستر معروف‌ها و منکرها
میان زن و شوهر  همدلی و همکاری باشد یعنی یکدیگر را در راه خدا حفظ و تواصی به حق کنند.    ادامه »
آموزش خوبی و شناساندن بدی به کودکان
هانیه درجاتیانی کودک به دنیا می­آید در حالی که از تمام آگاهی­ها و اطّلاعات مربوط به این جهان و جهان بعدی عاری است. والدین و مربّیان از روحیه­ی غالب کودک، یعنی بازی می­توانند به عنوان یکی از مهم­ترین ابزار تربیت وی استفاده کنند. چرا که بازی روش مناسبی است که می‏توان با آن واجبات، مستحبّات، محرّمات و مکروهات را به کودک آموزش داد. در ادامه طریقه‌ی آموزش و امر به معروف و نهی از منکر برای کودکان در قالب بازی و مثال تدوین شده است که قبل از آن ذکر نکاتی ضروری است: - در هنگام این بازی‏ه...    ادامه »
تربیت عاطفی و عقلانی دختران با عملکرد خوب والدین
خوش‌خلقي و مهرباني با همسر يكي از نمودهاي برجسته‌‌ی معاشرت پسنديده است که هر يك از همسران بايد به آن آراسته باشند.    ادامه »
مرنج و مرنجان
اگر بخواهیم بدانیم زودرنجی از کجاست باید خودشناسی کنیم. یعنی من باید تکیه به خودم دهم، روی پای خودم بایستم، حلّ مسائل و به کارگیری استعدادهایم را بلد باشم، متوقّع از دیگران نباشم و بدانم همه‌ی این‌ها بدون این‌که خدا ناظر و کمک‌کننده به من باشد، امکان ندارد.    ادامه »
انگیزه‌ حجاب را در دختران

هر چه بیشتر به شاخ و برگ گل نظاره می‌کرد، بیشتر محو زیبایی‌اش می‌شد.     دستش را دراز کرد تا در اختیار بگیرد...   ولی خارها مزه‌ی درد را به او چشاندند تا دریابد    اگر حفاظی برای گل نبود، چنین با طراوت و زیبا نمی‌ماند.

   ادامه »
ذوق دخترانه

پرداختن به هنرهای دستی در منزل به دلیل منطبق بودن با روحیات زنانه و برخورداری از محیطی امن در کنار خانواده و از سویی داشتن ساعت کاری آزاد و متناسب با اوقات فراغت بهترین کار و سرگرمی مفرّح و هدفمند برای زنان به شمار می‌آید.

   ادامه »
سیره‌ تربیتی امام موسی کاظم(ع)

امام موسی کاظم(ع) فرزندان را به طور جدّی به تحصیل علم و تفقّه در دین دستور می‌دادند و آنان را از آموزش برخی از علوم که در پیشبرد زندگی آنان بی‌فایده است، برحذر می‌داشتند.

   ادامه »
خیرخواهی و خیراندیشی
انسان کمال‌طلب همواره در تلاش است تا از هر چیزی و هرکسی پند بگیرد و از آن در راه کمال خویش بهره جوید. او پیوسته طالب اندرز دیگران است.    ادامه »
صفحه 4 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
Escort