دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403

اهمیت تربیت دینی
نرجس لطفعلی در جهان کنونی، رفتار انسانی در قالب فن آوری رفتار و مهندسی ژنتیک شکل می گیرد، زندگی اخلاقی بشر در اثر تزلزل نظام های ارزشی و انحلال مبانی مقدسات مورد تهدید قرار گرفته، پایدارترین عقاید دینی از وی گرفته شده، اندیشه های مکانیکی و عاریتی جای گزین آن گردیده و انسان با بحران های گوناگون درونی و بیرونی مواجه شده است که مهم تر از همه بحران معرفت دینی و بدتر از آن، بحران تربیت دینی است. تنها راه فرار از این بحران ها، روی آوردن عمیق و عاشقانه به خویشتن خویش، فطرت اصیل و احساس درونی حقیقت جوس...    ادامه »
مشورت با زنان آری یا نه؟
مشورت در قرآن و سنّت/ زهرا کمالی نژاد   بهره گیری از فرهنگ غنی و پویای اسلام، در تمام ابعاد برای ما ضروری است. از جمله نکاتی که در فرهنگ اسلامی، به آن اهمیت فراوانی داده شده و در کتاب خدا و کلام معصومین پیرامون آن بحث و گفتگو به عمل آمده، مسأله‌ی مشورت و «تبادل نظر» است که همه‌ی افراد جامعه‌ی اسلامی مأمور به اجرای آن شده‌اند. امروزه نیز به دلیل تنوّع نیازهای بشر و گستردگی و انشعاب روز افزون مسائل علمی، اقتصادی و... و تخصّصی شدن علوم و فنون، نیاز به مشو...    ادامه »
طلاق عاطفی
طلاق عاطفی نقطه ی پایان زندگی زناشویی است، امّا نه به شکل رایج و سنّتی آن. زوجین در ظاهر به طور عادّی در کنار هم زندگی می کنند، امّا هیچ رابطه ی عاطفی با هم ندارند. طلاق عاطفی به معنای مرگ و پایان زندگی عاطفی زوجین در کنار هم است.    ادامه »
: الو... فرهنگ فوری
 در یک مهمانی خانوادگی، ارتباط کلامی از طریق بلوتوث و پیامک و ارسال تصاویر و متن صورت می گیرد و تمام وقت میهمانی به بررسی محتویات گوشی ها سپری می شود    ادامه »
عوامل مؤثّر در تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان
عفت ترک/تلخیص: مریم احیایی بررّسی عوامل رشد شخصیّت برای بیان رشد شخصیت نخست لازم است تعریف مختصری از شخصیت داشته باشیم در تعریف شخصیت آورده اند: طریقه ی فکری و رفتاری شخصی در رابطه با سازش با محیط اجتماعی خود.[1]  عوامل رشد شخصیت را می توان به سه دسته تقسیم نمود که هر یک از آن ها دارای مؤلفه های متعددی می باشند که مختصراً به بیان برخی از آن ها می پردازیم: 1ـ عوامل شخصی 2ـ عوامل خانوادگی 3ـ عوامل اجتماعی.   الف: عوامل شخصی که به مسائل جزیی تری تقسیم می شود مثل غدد درون ریز: ...    ادامه »
دُرّ تقوا در صدف عفاف
در فضای حاکم فعلی که تسلّط تفکّر لیبرالیسیتی، میل به لذّت گرایی و فردگرایی را اشاعه می دهد و به بهانه رفع تبعیض از زنان حملات بی دریغ خود را نسبت به ارزش های چون عفاف و حجاب، غیرتمندی و حفظ ناموس، بی نصیب نمی گذارد باید از شیوه رفتاری بانوی تقوا کاربردی، استفاده نمود و خط مشی گرفت.    ادامه »
می گویند زن و مرد لباس یکدیگرند
 در زندگی مشترک، زنان لباس مردان و مردان لباس زنانند، زوج های محترم! در انتخاب لباس فقط زیبایی و قد و اندازه ی آن را ملاک قرار ندهید، دقّت کنید و ببنید لباسی را که بر می گزینید پوشش مناسبی برای روح و جسم شما هست یا نه؟    ادامه »
چهار دیواری رنگی
دکوراسیون به سبک شمیم تأثیر دکوراسیون منزل در ایجاد نشاط در خانواده بر خلاف تصوّر برخی از خانم ها، برای تغییر دکوراسیون منزل نیاز به هزینه های سنگین و گزاف نیست. راه های زیادی وجود دارد که با انجام آن ها می توانیم خانه ای زیبا و دلنشین بسازیم. فقط کافی است ذوق و سلیقه مان را به کار ببریم و از وسائل به نظر بیهوده و دور ریختنی حداکثر استفاده را ببریم. در اینجا به معرّفی ریزه کاری هایی می پردازیم که می تواند شما را در چیدمان منزل به بهترین وجه یاری نماید: ·برای زیبا و صمیمی جلوه دادن ات...    ادامه »
صفحه 10 از 10ابتدا   قبلی   5  6  7  8  9  [10]  بعدی   انتها   
Escort