دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 09 فروردین,1403

بیماری کم خوانی
 نمی‌دانم چرا هر وقت کتاب یا مجلّه‌ای به دست می‌گیرم هنوز بند اوّل به پایان نرسیده، انگار دارویی خواب‌آور خورده‌ام. پلک‌هایم سنگین می‌شود و بعد كم­كم گردنم کج می‌شود و الي آخر...  بیشتر اوقات زماني براي مطالعه ندارم؛ گاهی هم اصلاً حوصله ندارم. خلاصه بیماری کم‌‌خوانی من روز به روز رو به پیشرفت است و من باید دنبال راهي براي معالجه­ اش باشم. بهتر دیدم که با يك متخصّص مطالعه مشورت كنم. بنابراين يك روز به يك مؤسّسه­ ي آشنايي با روش­هاي مطال...    ادامه »
مهم، عید انسانیت است

اوست که باید زمین مغز و جان و فکر ما را از درکه‏ی برج شقاوت به برج سعادت منتقل سازد؛  از توجّه به این حقیقت نباید غافل شد که تحویل کره‌ي زمین یک تحویل تکوینی و اضطراری است ولی ما انسان‌ها باید تحویل اختیاری داشته باشیم. یعنی با اراده واختیار خودمان باید با عمل به دستورات دین و احکام الهی از مدار انحرافی هواپرستی برگردیم و به مدار اعتدالی خداپرستی بیفتیم.

   ادامه »
چاپلوسی
در تملّق و چاپلوسی آن‏چه سرمایه می ‏شود، عمر آدمی و آبروی اوست و آن‏چه به دست می‏ آید، محبوبیّت کاذب و ظاهری است.    ادامه »
درمان اورژانسی غم‏ ها وغصه ‏ها
*خديجه خرامیده اگر سری به آیات قرآن بزنیم خواهیم فهميد که پیامبران در زمانی‏که غم‏ وغصه‏ ها به آنان فشار می‏آورد، برای کم کردن این فشارها چه می ‏کردند؟ حضرت آدم از كار خود به درگاه خدا ناله نمود: «قالا رَبَّنا ظَلَمْنا أَنْفُسَنا»؛ خدايا! ما به خود ستم كرديم و اگر تو ما را نيامرزى و مورد رحمت قرار ندهى، حتماً از زيان­كاران خواهيم بود (اعراف/23) و حضرت ايّوب از بيمارى خود: «إِذْ نَادَى رَبَّهُ أَنِّی مَسَّنِیَ الضُّرُّ وَ أَنتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ &raqu...    ادامه »
   نردبان تکامل
  نردبان تکامل در حج *مريم وفادار افراد بشر با توجّه به عمر كوتاه خود، فرصت زيادي براي آزمون و خطا ندارند؛ از اين رو بايد بهترين و كوتاه‏ترين راه را براي رسيدن به سعادت و خوشبختي انتخاب كنند. خداوند متعال از چنين راهي به «صراط مستقيم» تعبير كرده است: «وَ اَنّ هذا صِراطي مُستَقيماً فاتَّبِعُوهُ» (انعام، 153)؛ كساني كه در اين راه قرار مي‏گيرند، براي آن كه به بيراهه نروند و دچار سردرگمي و اضطراب نشوند، بايد از پيشواياني پيروي كنند كه به دستور خداوند، هدايت و ...    ادامه »
هردم ازاین باغ بری می رسد
اگر آداب و رسوم یا امور روزمرّه‌ي مردم رنگ دین به خود بگیرد، سه حالت پیش می‌آید: 1. دین آداب و رسوم را می‌پذیرد 2. تا زمانی که خللی به دین وارد نکنند به حال خود باقی هستند یا دین، آن‌ها را اصلاح می‌کند. 3. دین آن‌ها را کنار می‌زند.    ادامه »
افسانه‌ي كتاب‌سوزي
پرورش کتاب خوان *زهرا غلامي من هر زمان که به یاد کتاب و وضع کتاب در جامعه ­ی خودمان می­افتم، قلباً غمگین و متأسّف می­ شوم. این به خاطر آنست که در کشور ما به هر دلیلی که شما نگاه کنید، باید کتاب اقلّاً ده برابر این میزان رواج، توسعه و حضور داشته باشد. اگر به دلیل پرچم داری تفکّر اسلامی و حاکمیت اسلام به حساب بیاورید، این معنا صدق می ­کند؛ چون اسلام به کتاب و خواندن و نوشتن خیلی اهمیّت می­ دهد. اگر هر منصفی به بیانات نبیّ مکرم اسلام و ائمه (علیهم‏السّلام) و پیشوایان اسلام نگاه کند و ببیند ک...    ادامه »
اسرار كتاب‌خواني
*زهرا غلامي  پرورش کودکان یکی از مهم­ترین حرفه ­هایی است که به آن می ­پردازید. برای این کار تقاضای شغل نکرده ­اید، دستمزدی هم بابت آن نمی­ گیرید، شغل بیست و چهار ساعته است و تعطیلی هم ندارد. سالیان سال هم با این شغل هستید. این شغل پدر و مادر بودن نتایج ارزنده ­ای دارد. با این که پولی به شما پرداخت نمی ­شود، پاداش آن بسیار است. پاداش این است که فرزندانتان را می­ بینید که تبدیل به افرادی دوست داشتنی، مسئول و لایق می‏شوند. پاداش کمی نیست! کودکان امید آینده‏ی ما هستند. باید در پرورش آ...    ادامه »
برای فردایی بهتر
پیامبر اکرم(صلّی ‏الله‏ علیه ‏و‏آله)«الْأَمَلُ‏ رَحْمَةٌ لِأُمَّتِي‏، وَ لَوْ لَا الْأَمَلُ مَا أَرْضَعَتْ أُمٌّ وَلَداً وَ لَا غَرَسَ غَارِسٌ شَجَر»، امید برای امّت من مایهی رحمت است و اگر امید نبود، هیچ مادری فرزندش را شیر نمیداد و هیچ باغبانی درختی نمیکاشت.    ادامه »
تبیین راهکارهای جذب جوانان به مسجد و نماز جماعت
*اژدر شمخانی           کارشناس ارشد آموزش بزرگسالان، دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان  اهمیّت نماز نماز از منزلتى بس والا برخوردار است؛ به‌گونه‏اى كه ستون دين و پيشانى عبادات محسوب مى‏شود و بهترين وسيله‌ي نزديك شدن به‏خداست. معاويه بن وهب مى‏گويد: از امام صادق(عليه‌السّلام) پرسيدم: بهترين وسيله‌ي نزديك شدن به خدا چيست؟ پاسخ فرمود: ما اَعْلَمُ شَيْئاً بَعْدَ الْمَعْرِفَه اَفْضَلَ مِنْ هذِهِ الصَّلوه اَلا تَ...    ادامه »
صفحه 9 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  7  8  [9]  10  11  بعدی   انتها   
Escort