دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
چهارشنبه, 29 فروردین,1403

وحدت در آموزه‌هاي قرآن كريم (قسمت دوم)
رفتارهای وحدت گرایانه در آموزه ‏های قرآن کریم در سه جانب ارتباط با خدا، خود و جامعه توصیه شده است که با عمل به آن ‏ها جوامع مسلمین به وحدت حقیقی نائل می‏ شوند.    ادامه »
رفتارهاي وحدت گرايانه (قسمت اول)
 عبادات چه واجب و چه مستحب عمل مشترك همه‌ی مسلمين است و از اين جهت عامل وحدت آن‌ها به شمار مي‌آيد؛ اما اگر به صورت جمعي يا در محل مشترک و ویژه‌ی گردهمايي مسلمين انجام شود وحدت آنان را عملي مي‌سازد.     ادامه »
 به سوي كدام قبله...؟

قبله، نماد توحید و يكي از نشانه‌هاي ادیان توحیدی است که مكاتب الهی را از آیین‌هاي غير الهي جدا كرده، مركز وحدت عابدان و كانون همگرایي بندگان خدا مي‌گردد.

   ادامه »
 بهره وری در سیره‌ی امام علی (عليه السلام)
 حضرت علی‌(ع) به بررسی شکایات مردم می‌پرداختند و برای رسیدگی به همین امر خانه‌ای را برای مظالم تأسیس کرده بودند به طوری که به شخص خودشان نامه‌ها را بررسی می‌کردند. حضرت برای بررسی نیازهای مردم از آن‌ها می‌خواهد که حاجات خود را بنویسند و اگر کسی از نوشتن نام خود شرم و ابایی دارد نام خود را ذکر نکند.    ادامه »
شهر هزار سنگر
 ساعت حدود 6 صبح تقریباً تیراندازی‌ها تمام شد. اما کم کم با روشن شدن ‏روز، حماسه مردم آمل به وقوع پیوست و صدها نیروی داوطلب مردمی با روی آوردن به فقر سپاه و گرفتن اسلحه به مقابله با سربداران جنگل رفتند. سنگربندی‌ها آغاز شد و از مرد و زن همگی با آوردن شن و گونی، اقدام به سنگرسازی و نبرد سنگر به سنگر کردند تا آن‌جا که شهر آمل لقب «هزار سنگر» گرفت.

 

   ادامه »
کلید روابط عمومی

مدارا سبب جذب دوستی مردم می‌شود. محبّت بین قلب‌ها را افزایش می‌دهد. کینه‌ها را از بین می‌برد و روابط اجتماعی را بر پایه‌ای محکم بنا می‌کند.

   ادامه »
اطمينان  و بهره‌وري اقتصادي

هدف مهمّ حکومت علوی برقراری حدود الهی و جلب رضایت توده­ ي مردم در محدوده­ ي قوانین الهی بود. چراکه ایشان به خوبی می‌دانستند اگر تنها در پی جلب رضایت مردم باشند به دلیل تنوّع درخواست مردم و تزاحم آن ­ها نمی‌توانند توده­ ي مردم را با خود همراه کنند و تنها می‌توانند نیازهای قشر خاصّی را برآورده کنند و از اين رو اکثریت جامعه باید در محرومیت به سر برند.

   ادامه »
گواراتر از آب
اينفو‌گرافي مقاله­ي عدالت و معنويت در اسلام فاطمه وكيلي معنای عدالت و معنويت   عدل ------  عدل در لغت به معنای انصاف (اخوان‌کاظمی، ص27) راستی و درستی و میانه‌روی (بندرریگی (مترجم)، ص352) و تناسب بین دو چیز (اخوان‌کاظمی، ص28) به کار رفته و در اصطلاح به معانی مساوات (مطهّری، ص312) و توازن (مطهّری، ص59) آمده است.  ابن منظور در تألیف خویش در باب مفهوم عدل بیان می‌دارد: « آن‌چه در نفوس انسانی مایه­ي اعتدال و مرتّبی و استقامت و انتظام می‌...    ادامه »
مديران و بايد‌ها و نبايد‌هاي اقتصادي
 خطر عظيم بي‌تقوايي و غفلت از ياد خدا در مسئوليت‌هاي اقتصادي بر هر كسي روشن است. بي ­تقوايي مي‌تواند مسئولين امر را به ورطه‌هاي خطرناكي چون رشوه‌خواري بكشاند.    ادامه »
بیماری کم‏ خوانی
خوب خوانی، مرحله‌ي تکمیلی مطالعه *فاطمه زنداقطاعي احساس می‏ کنم انگیزه‏ ای در درونت ایجاد شده که تو را به سوی خواندن سوق می‏ دهد. قبل از این‏که کتابی را که در دست گرفته‏ ای باز کنی خواهشی دارم: این‏که اگر تاکنون مطالعه برایت كاري بزرگ و ترسناك  بوده راهکار من این است که عادات مطالعه­ ي خود را تغییر دهی و نگاهی بیرونی به سبک مطالعه داشته باشی. مثلاً از عاداتی مثل بلندخوانی، راه رفتن حین مطالعه، تکرار یا وسواس حین مطالعه و... بپرهیزی و عاداتی مانند خط کشیدن...    ادامه »
صفحه 8 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  7  [8]  9  10  11  بعدی   انتها   
Escort