دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 31 فروردین,1403

پرسمانی با محوریت سند 2030
مفاهیم موجود در اهداف توسعه پایدار، چالش‌زا و تفسیر پذیر هستند و همه این مفاهیم تحت برنامه‌های حقوق بشری و حقوق شهروندی سازمان ملل تعریف می‌شوند و جامعه بین‌الملل یا هدف تسلط بر اجتماع جهانی با فرهنگ تحمیلی این مباحث را دنبال می‌کند.    ادامه »
جمهوری اسلامی آری، جمهوری اروپایی خیر؟!

سلطه‌ی فرهنگی آخرین پایگاه تسلّط قدرت‌های بزرگ اقتصادی و سیاسی جهان است که یکی از عناصر و مشخّصه‌های اصلی آن عبارت است از تحقیر فرهنگ‌های ملّی و قومی، مخصوصاً در جوامعی که آثاری از قیام و بیداری در آن مشاهده می‌شود.

   ادامه »
استعمار فرا نو به سبک 2030
استعمار فرا نو به سبک 2030 /سیّده هدی امامی میبدی مقدّمه زمانی که بحث از استعمار، استکبار و ابرقدرت‌ها به میان می‌آید، ناخودآگاه به یاد سخنان قدرتمند و اندیشمندانه‌ی پیر جماران می‌افتم «ما آن صدمه‌ای که از قدرت‌های بزرگ خوردیم، باید بگوییم که بالاترین صدمه، صدمه‌ی شخصیت بوده.آن‌ها کوشش کردند که شخصیت ما را از ما بگیرند و به جای شخصیت ایرانی و اسلامی، یک شخصیت وابسته اروپایی شرقی و غربی به جایش بگذارند.  یعنی تربیت فاسدی که در رژیم سابق ب...    ادامه »
گذری بر ابعاد دشمن شناسی در سوره‌ی ممتحنه
گذری بر ابعاد دشمن شناسی در سوره‌ی ممتحنه( با نگاهی به سند 2030)        عاطفه استخری مقدّمه اهمیّت مسأله‌ی تعلیم و تربیت انسان‌ها بر کسی پوشیده نیست چنان که هدف اصلی ارسال انبیا و سرلوحه‌ی برنامه‌ی ائمه(ع)، انجام این مهم بوده است. رهبر انقلاب در اهمیّت این مسأله می‌فرماید: «بافت انسان و قالب و تراش یک انسان مطلوب اسلام چیزی است که با تربیت حاصل می‌شود» (بیانات در دیدار معلّمان و فرهنگیان سراسر کشور، ۱۷/۲/۱۳۹۳). ...    ادامه »
از واردات سنجاق قفلی تا واردات سند آموزشی کشور!
در سند 2030 ظاهراً عبارات خوبی مانند آموزش و توسعه‌ی پایدار به کار برده شده، امّا آن‌چه که عملاً از آن به دست می‌آید تغییر باورهای مردم و هماهنگ کردن نسل آینده با سیاست‌های نظام سلطه‌ی سرمایه‌داری تحت عنوان نظم جهانی است.    ادامه »
سیری در اصول کلّی حاکم بر تربیت جنسی از دیدگاه اسلام
در نظام تربیتی اسلام تأکید شده که کودک از آغاز بر اساس حیا و عفّت پرورش یابد و حتّی نسبت به نگاه به اندام کودک ممیّز و نگاه کودک ممیّز به دیگران محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است.    ادامه »
معنای خشونت در سند 2030
 بیش از نیمی از آیات مدنی قرآن از جهاد فی‌سبیل‌الله سخن می‌گوید و حذف این مفاهیم به معنای حذف دین از عرصه‌ی آموزش‌های دولتی و نوعی کمک به تشکیل جامعه‌ی سکولاریستی مورد نظر غرب است.    ادامه »
 شکست آندلس تکرار نخواهد شد!
 شکست آندلس تکرار نخواهد شد! / زنداقطاعی ضرورت تحصیل علم و پیشرفت، امروز بر همگان روشن است و کسی در انکارش سخنی ندارد، سال‌هاست که این بساط در هر گوشه از جهان درخششی می‌گیرد و همه طالب آنند شاید با خود بگوییم علم چه خوب است و همه علم را دوست دارند چون سبب پیشرفت است، زندگی را راحت کرده است، ارتباطات را نزدیک گردانیده، مقام صاحب علم بالاست و... . پس جهانی در غوغای کسب علم و فهمیدن هستند. اما این دانش و ترقی جهت می‌خواهد که با چند مقدمه مشخّص می‌شود:   1. علم، ...    ادامه »
 نقدی کلّی بر سند آموزش2030
نقدی کلّی بر سند آموزش2030/ صغری حکیمی در سپتامبر 2015 (شهریور 94) «اهداف دستور کار مبانی توسعه‌ی پایدار 2030» که 17 هدف اصلی و 169 هدف فرعی در آن ذکر شده جهت اقدام عملی همه‌ی کشورها برای تحقّق حکومت یکپارچه‌ی جهانی، در سازمان ملل ارائه شد که ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست حضور داشته‌اند. مطابق مدارک و در تصویب نامه‌ی شماره‌ی 76403/52913 هیأت دولت جمهوری اسلامی ایران به تاریخ 25/6/1395 آمده است که یکی از تعهّدات جمهوری اسلامی در صح...    ادامه »
مبانی سند آموزش 2030

در نگرش اسلامی، ضمن احترام به حقوق فردی و حفظ منافع افراد و موظّف کردن حکومت‌ها به رعایت آزادی‌های فردی، افراد را جزئی اساسی از جامعه به‌شمار می‌آورد و هدف از قانون را حفظ منافع جامعه می‌داند.

   ادامه »
صفحه 5 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
Escort