دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403

آسیب شناسی حریم خصوصی در شبکه‌های اجتماعی
نرگس و زهرا حسینی مقدمه داشتنِ حریم خصوصی یکی از حقوق اولیه و بنیادین انسان به شمار می‌رود. این معنا که برای برخورداری از چنین حقی نیاز به هیچ دلیل و توجیهی نیست. قلمرویی از زندگی هر فرد که آن فرد نوعاً و عرفاً یا با اعلان قبلی، انتظار دارد دیگران بدون رضایت وی به اطلاعات راجع به آن قلمرو دسترسی نداشته باشند یا به آن قلمرو وارد نشوند یا به آن نگاه نکنند یا به هر صورت دیگری وی را در آن قلمرو مورد تعرض قرار ندهند؛ حریم خلوت، حریم اطلاعات و ارتباطات، حریم جنسی وحریم شخصیت از مصادیق آن است (ا...    ادامه »
حقوق متقابل مردم و حاکم بر یکدیگر
 (با گذری بر آثار شهید مطهری)/زهرا فلاحی                      خصوصیات حق از دیدگاه امام علی(ع) امیرالمؤمنین علی(ع) فرمودند: «از خصوصیات حق این است كه به نفع احدی جاری نمی‌شود مگر آن‌كه علیه او نیز جاری می‌شود و علیه كسی جاری نمی‌شود مگر آن‌كه به نفع او نیز جاری می‌شود» (نهج البلاغه، خطبه214). یعنی حقوقی كه در میان مردم جریان دارد متبادل است، یك طرفی نیس...    ادامه »
حقوق محیط کار (برگرفته از رساله‌ی حقوق امام سجاد ع)
حقّ کارفرما و امّا حقّ مالک (و کار فرمای) تو، (بر عهده‌ی تو) این است که: 1. او را اطاعت و فرمانبرداری نمایی. 2. او را معصیت و نافرمانی ننمایی. مگر آن‌که موجب خشم خدای عزیز و جلیل ‌شود. (زیرا) به درستی که فرمان‌برداری از آفریده، با نافرمانی از آفریدگار، معنی ندارد (: اطاعت از دیگران، تا آن‌جا پسندیده است که موجب معصیت الهی نشود؛ در غیر این صورت، اطاعت دیگران به هیچ وجه جایز نیست).   حقّ زیردستان و امّا حقّ رعیّت (و زیر دستانی) که تو بر آن‌ها حکو...    ادامه »
همگی مسئولیم!
سخنی از مقام معظّم رهبری داریم که مسأله‌ی امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز، یاد گرفتنی است باید بروید یاد بگیرید. اوّلین کانون یادگیری کجاست؟ خانواده است.    ادامه »
چه کنیم که امر به خوبی و نهی از بدی...
چه کنیم که امر به خوبی و نهی از بدی مؤثّر باشد؟/ مشاوره‌ای صمیمانه با سرکار خانم حبیبی  1.  به نظر شما رفتار خوب چگونه ایجاد می شود؟ معرفت بخشی و هدایت بشر به سمت رفتارهای عقلانی وظیفه‌ی همه‌ی ماست؛ چه نسبت به خودمان و خانواده‌مان و چه در اجتماعی که داریم زندگی می‌کنیم. همان معرفت باعث خیرات می‌شود و  جهل است که باعث شر می‌شود. انسان‌ها با وجود این که همگی از نعمت عقل برخوردارند، متأسّفانه عقل را آن طوری که لازم و بایسته است پرورش نداده و ...    ادامه »
نیم‌نگاهی به مسأله‌ی عفاف و حجاب با تأمّلی در پدیده‌ی بی‌حجابی
مریم پورحسینی  قال الله تبارک و تعالی: «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَ بَنَاتِكَ وَ نِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ» (احزاب/59)؛ اي پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلباب‌های (روسري‌هاي بلند) خود را بر خويش فرو افكنند، اين كار براي اين‌كه (از كنيزان و آلودگان) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند، بهتر است. و قال الله تبارک و تعالی: «وَقُلْ لِلْمُؤْ...    ادامه »
  آموزش و پرورش رسالت مهم نبی اکرم(ص)
آموزش و پرورش رسالت مهم نبی اکرم(ص)                                 گروه تنظیم آثار استاد طاهایی مسأله‌ی تعلیم و تربیت همواره یکی از دغدغه‌های اصلی استاد طاهایی(ره) بود. ایشان علاوه بر سلسله مباحث تربیتی که حاصل آن کتاب «رهنمودهای تربیت دینی» است، در مناسبت‌ها و ایّام ویژه به خصوص میلاد و بعثت نبی اکرم(ص) ...    ادامه »
عزّتمندی بدون سند 2030
استکبار وقتی وارد کشوری شد و بر آن مسلّط گردید، هویت ملّی آن ملّت را انکار می‌کند.    ادامه »
پرسمانی با محوریت سند 2030
مفاهیم موجود در اهداف توسعه پایدار، چالش‌زا و تفسیر پذیر هستند و همه این مفاهیم تحت برنامه‌های حقوق بشری و حقوق شهروندی سازمان ملل تعریف می‌شوند و جامعه بین‌الملل یا هدف تسلط بر اجتماع جهانی با فرهنگ تحمیلی این مباحث را دنبال می‌کند.    ادامه »
جمهوری اسلامی آری، جمهوری اروپایی خیر؟!

سلطه‌ی فرهنگی آخرین پایگاه تسلّط قدرت‌های بزرگ اقتصادی و سیاسی جهان است که یکی از عناصر و مشخّصه‌های اصلی آن عبارت است از تحقیر فرهنگ‌های ملّی و قومی، مخصوصاً در جوامعی که آثاری از قیام و بیداری در آن مشاهده می‌شود.

   ادامه »
صفحه 4 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
Escort