دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 30 فروردین,1403

 بهشتی باش، دوزخ برای تو نیست
بررسی شیوه‌های مؤثر و کارآمد امر به معروف و نهی از منکر نسبت به مسئولین/عذرا مرادی   مقدمه امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه‌ی مقدس است که در فرهنگ اسلامی به منظور پاسداری از ارزش‌های عقلی، فطری و دینی و جلوگیری و مبارزه با انحرافات فردی و اجتماعی پیش بینی شده است. آحاد جامعه‌ی مسلمانان به فراخور قدرت و میزان آگاهی خود وظیفه دارند از معروف دفاع و دیگران را به آن دعوت کنند و فضای جامعه را از زشتی‌ها و آلودگی‌ها زدوده و مردم را از ارتکاب منکرات باز دارن...    ادامه »
رایة الهدی (اوصاف اهل دنیا در نهج‌البلاغه)
 از نشانه‌های رنج و مشقت دنیا همین بس که آدمی آن چه را نمی‌خورد جمع می‌کند و آن چه را که در آن ساکن نمی‌گردد بنا می‌کند و می‌سازد. پس به سوی پروردگار خود می‌رود در حالی که نه مالی برداشته و نه خانه‌ای به همراه برده است.    ادامه »
آشنایان ره عشق
 کوچک‌ترین عضو که بیشترین آفات را دارد زبان است که بدترین آفت آن غیبت از جمله حجاب‌هایی است که مانع گام نخست حرکت به سوی خدا می‌شود.    ادامه »
سلام تحیت بزرگ الهی
جایگاه سلام در زیارت ها    «اَلسَّلام عَلَیکَ یَا اَبَا عَبدِاللهِ اَلسَّلامُ عَلَیکَ یَابنَ رَسوُل الله، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یَابنَ اَمیِرِالمُؤمِنیِنَ، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یَابنَ فَاطِمه سَیِّدَهِ نِسَاءِ العَالَمینَ». زیارت عاشورا ابتدا با چند سلام آغاز می‏شود. از آداب اجتماعی و سنت‏هایی که در اسلام هست و در میان سایر ملل و اقوام نیز رایج می‏باشد، سلام است که به معنای تحیت و درود می‏باشد. تمام مردم وقتی با یکدیگر برخورد می‏کنند، سلام می‏دهند، یا ...    ادامه »
جان بی جمال جانان میل جهان ندارد

اگر انسان در طول زندگي به ديده‌ی يقين به آخرت بنگرد همواره مشتاق لقاي پروردگار خواهد بود و خداوند چنين بنده اي را از لقاي خود در اين دنيا نيز محروم نخواهد كرد و بنده همواره در نعمت نظر به وجه پروردگار غرق خواهد ماند.

   ادامه »
رایه الهدی

همانا تقوا و ترس از معصیت خدا داروی بیماری‌های قلب‌ها، و بینایی چشم دل و درمان و شفابخش آلام جسمانی و اصلاح و مرهم زخم‌های سینه‌ها و پاک کننده‌ی پلیدی‌های نفسانی و جلا دهنده‌ی نابینایی چشمان شماست و موجب امنیت در برابر ناآرامی‌ها و اضطراب‌هاست و روشن کننده‌ی تاریکی‌های جهل و نادانی در مسیرتان است.

   ادامه »
رایه الهدی (قرآن نسخه ی شفا و رحمت)
 قلوبی که بر اثر کفر و جهل و تجاوز و سرکشی و تکبر مهر زده و مختوم می گردد، لذا بر اثر این بیماری ها طریق هدایت را از دست می دهد پس خداوند او را به حال خود در گمراهی وا می گذارد.    ادامه »
منزلت انبیا، ارثیه ی اوصیا
زمينه ها و بسترهاي طرح مسئله امامت توسط امام رضا (عليه السلام) در خراسان / اعظم رحمت آبادی   دوران امامت امام رضا (عليه السلام) يكي از حساس ترين دوران تاريخ اسلامي هم از جنبه هاي مذهبي و آئيني و هم از جنبه هاي سياسي بود. تلاش هاي فراواني كه گروه هاي مذهبي و آييني به منظور تدوين، تبيين و تشريح نوشتارهاي اعتقادي خود براي تركيب جماعت اسلامي مي كردند، تقريباً از دوران روي كار آمدن عباسيان رشد خود را آغاز كرد و در عصر هارون و پس از او مأمون با نهضت ترجمه حركتي رو به رشد ياف...    ادامه »
شاخسار طوبی در ماه های رحمت

سالکان الی الله پس از پیمودن دو ماه رجب و شعبان خود را برای ورود به میهمانی خدا آماده کرده اند و ندای پروردگار را برای روزه داری لبیک می گویند. ماه رمضان بر سایر با ماه های سال شرافت و فضیلت دارد. علت برتری آن نزول قرآن است. چنان چه قرآن می فرماید:« شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيَ أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ» قرآن کتاب تعلیم است و رمضان ماه تربیت.

   ادامه »
قرآن محوری در سفارش حضرت علی (علیه السلام)
هزار و یک حکایت قرآنی ـ محمد حسین محمدی امام علی (علیه السلام) در روزهای نخست خلافت خود در مدینه ایراد سخنرانی نموده که در قسمتی از آن درباره ی ویژگی های قرآن، چنین فرمود: آگاه باشید! همانا این قرآن پنددهنده ایست که نمی فریبد و هدایت کننده ایست که گمراه نمی سازد و سخنگویی است که هرگز دروغ نمی گوید. کسی با قرآن همنشین نشد، مگر آن که بر او افزود یا از او کاست. در هدایت افزود و از کوردلی و گمراهی اش کاست. آگاه باشید! کسی با داشتن قرآن، نیازی ندارد و بدون قرآن، بی نیاز نخواهد بود؛ پس درمان خود را ا...    ادامه »
صفحه 8 از 12ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  10  11  12  بعدی   انتها   
Escort