دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403

رايه الهدي(منشور جوان)/ (قسمت سوم)
جوان باید خود را براي این دگرگونی‌ها آماده سازد، تا در هنگام مواجه شدن با ناملایمات آن، برایش غیر‌مترقّبه نباشد و بتواند استقامت ورزد، همیشه در رؤیای شادی‌ها و شادکامی‌ها به سر نبرد، آماده‌ي غم‌ها و ناسازگاری‌هاي دنیا نیز باشد.    ادامه »
کار امروز به فردا مگذار
گزیده‏ای از سخنان حضرت آیت‏الله مصباح یزدی در مورد غفلت آیینه‌ی جان جز در پرتو انوار الهی فروغ نمی یابد و زنگار دل جز با اکسیر کلام ربوبی زدوده نمی‌‌شود. از آن جا که امامان معصوم (علیهم‏السّلام) به عنوان واسطه‌های فیض هم چون مشعلانی فرا راه بشریت‌اند تا راه آدمیت را فراروی انسان بگشایند، تمسک به گوهرسخنان آن بزرگواران در عرصه‌های مختلف زندگی راهگشا است. آن چه پيش‌ رو داريد گزيده‌اي از سخنان حضرت آيت ‌الله مصباح ‌يزدي (دامت ‌برك...    ادامه »
پندهاي امام عسكري (‏عليه السّلام) به شيعيان
درسي از محضر استاد طاهايي (رحمه‏الله‏عليها) امام حسن عسكری (عليه‏السّلام) به شيعيان خود می‏فرمايند: «‏ أُوصِيكُمْ‏ بِتَقْوَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ الْوَرَعِ فِي دِينِكُمْ وَ الِاجْتِهَادِ لِلَّهِ وَ صِدْقِ الْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ وَ طُولِ السُّجُودِ وَ حُسْنِ الْجِوَارِ فَبِهَذَا جَاءَ مُحَمَّدٌ ص أَدُّوا الْأَمَانَةَ إِلَى مَنِ ائْتَمَنَكُمْ عَلَيْهَا بَرّاً أَوْ فَاجِراً فَإِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص كَانَ يَأْمُرُ بِأَدَاءِ الْخَيْطِ وَ الْمِخْيَطِ- ص...    ادامه »
رايه الهدي(منشور جوان)/ (قسمت دوم)
     استاد نوقانی/ تنظیم: شفیقه رأفت درشماره قبل فرازهایی از نامه 31 نهج البلاغه بیان گشت. روی سخن امام در این وصیت نامه به همه‏ی افراد بشر و به خصوص جوانان و تاثیر به کار گیری تجربه‏ی گذشتگان در امر جوانان می‏باشد. در این شماره نیز در ادامه‏ی همان نامه ابتدا به امر تعلیم و تربیت در نوجوانان پرداخته شده و پس از آن در طریق تحقیق و تشخیص راه حق از باطل نکاتی مطرح گردیده است.  «أَيْ بُنَيَّ إِنِّي لَمَّا رَأَيْتُكَ قَدْ بَلَغْتَ سِنّاً وَ رَأَيْتُنِي أَزْ...    ادامه »
حکمت عبادات
حکمت عبادات در نگاه فاطمه (سلام الله علیها)            استاد فاطمه خاموشی (طاهایی) (اعلی الله مقامها)  در شماره‌ی گذشته حکمت نماز و زکات را از سلسله درس‌های استاد طاهایی(اعلی الله مقامها) در جمع طلاب خواندید؛ این شماره به مقوله‌ی روزه و حج پرداخته و حکمت این عبادات را از نگاه ژرف حضرت فاطمه (علیهاالسلام) بیان می‌دارد.  د: روزه مایه‌ی استحکام اخلاص «وَ الصِّيَامَ تَثْبِيتاً لِلْإِخْلَاصِ» در این فراز، حضرت زهرا (علی...    ادامه »
اولین مسافر بهشت

پيامبر (صلي الله عليه وآله وسلم) فرمودند: «عنوان صادقين مخصوص برادرم علي(عليه السلام) و اوصياء بعد از او تا روز قيامّت است»


   ادامه »
معرفت میوه‌ی پژوهش
پژوهش از دیدگاه قرآن و روایات/ استاد فاطمه خاموشی (طاهایی) (اعلی الله مقامها) قَالَ عَلي (علیه‌السلام): «لاَ سُنَّةَ اَفْضَلَ مِنَ التَّحْقِيقِ؛ هيچ روشي برتر از تحقيق نيست». (شرح غرر‌الحكم، 381/6) استاد طاهايي: «معرفت از تحقيق و انديشيدن به دست مي‌آيد». 21/1/1375  پژوهش و تحقيق، جان مايه‌ي بقاي حوزه‌هاي ديني است. تعالي يا تنزّل حوزه‌ها با شاخصه‌ي کميت و کيفيت پژوهش و عنصر خلاقيت و ابتکار در عرصه‌ي تحقيقات ديني رقم مي‌...    ادامه »
رایة الهدی (نامه شماره 31 نهج البلاغه)
منشور جوانی / استاد نوغانی نامه‌ی شماره‌ی 31 نهج‌البلاغه از وصیت‌های حضرت علی (علیه‌السلام) به فرزندشان است که پس از مراجعت از صفین در حاضرین (جایگاهی از نواحی صفین) برای امام حسن (علیه‌السلام) نوشته‌اند. در اندرزهای بسیار این وصیت نامه راه‌های سعادت و نیک بختی را نشان داده‌اند. روی سخن امام در این وصیت نامه به همه‌ی افراد بشر است نه فقط امام حسن (علیه‌السلام)؛ بنابراین نمی‌شود گفت: بعضی از کلمات این وصیت نامه مانند «عَبْدِ...    ادامه »
 بهشتی باش، دوزخ برای تو نیست
بررسی شیوه‌های مؤثر و کارآمد امر به معروف و نهی از منکر نسبت به مسئولین/عذرا مرادی   مقدمه امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه‌ی مقدس است که در فرهنگ اسلامی به منظور پاسداری از ارزش‌های عقلی، فطری و دینی و جلوگیری و مبارزه با انحرافات فردی و اجتماعی پیش بینی شده است. آحاد جامعه‌ی مسلمانان به فراخور قدرت و میزان آگاهی خود وظیفه دارند از معروف دفاع و دیگران را به آن دعوت کنند و فضای جامعه را از زشتی‌ها و آلودگی‌ها زدوده و مردم را از ارتکاب منکرات باز دارن...    ادامه »
رایة الهدی (اوصاف اهل دنیا در نهج‌البلاغه)
 از نشانه‌های رنج و مشقت دنیا همین بس که آدمی آن چه را نمی‌خورد جمع می‌کند و آن چه را که در آن ساکن نمی‌گردد بنا می‌کند و می‌سازد. پس به سوی پروردگار خود می‌رود در حالی که نه مالی برداشته و نه خانه‌ای به همراه برده است.    ادامه »
صفحه 7 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  بعدی   انتها   
Escort