دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403

تقوای الهی در کلام علوی (قسمت اول)
شناخت تاریخی اگر با تفکر و اندیشه همراه باشد مؤثرترین روش برای تربیت و ساختن انسان‌هاست چون عقل و فطرت به سادگی آن را می‌پذیرد و از جهت دیگر چون تاریخ تکرار می‌شود سیر و مطالعه در تاریخ گذشتگان تجربه‌ی انسان را در زندگی زیاد می‌کند.    ادامه »
رایة الهدی (بررسی خطبه 86 نهج البلاغه)

هرگاه خانواده وجامعه‌ای بر اساس دروغ و خیانت پایه‌گذاری شود، بی‌اعتمادی و بد‌بینی، خیانت و دشمنی در بین آن‌ها به وجود خواهد‌آمد. خداوند این چنین افرادی را به حال خود وا‌می‌گذارد و مورد عنایت و هدایت خود قرار نمی‌دهد؛ چرا که دروغ بر خلاف نظام خلقت و طبیعت است.

   ادامه »
جوان، ارزش‌ها و اجتماع

کامیابی و بهره‌مندی هر کس در جامعه به خلق و خوی اجتماعی او بستگی دارد. انسان خوشبخت کسی است که با مردم به نیکی و گشاده‌رویی برخورد کند، حقوق و حدود دیگران را محترم شمارد و به شایستگی، خویشتن را با جامعه تطبیق دهد.

   ادامه »
رايةالهدي(بررسي خطبه86 نهج‌البلاغه)
علت بیماری ریا نفاق، طمع یا جلب محبت ومدح وثنای دیگران است. منافق دارای دوچهره است؛ در ظاهر چهره‌ای مقدس‌مآبانه و در باطن شیطان صفتانه؛ بنابراين وقتی بین مردم است تظاهر به عبادت وتقدّس می‌کند در حالی که در خلوت از هیچ حرام و نامشروعی ابا ندارد.    ادامه »
حج و مدیریت اقتصادی
وقتی حاجی احرام می‌بندد دنبال زیاده‌روی در دنیا نیست. این مُحرم شدن عملاً به او درس می‌دهد که از یک سلسله‌ لذّت‌ها خودداری کند و به زینت‌های دنیا پای‌بند نباشد.    ادامه »
رايةالهدي(بررسي خطبه86 نهج‌البلاغه)
 غبطه غیر از حسد است‌‌. حسد از صفات مذموم است ولی غبطه خصوصأ در امور معنوی خیلی خوب است و موجب رشد و کمال انسان می‌شود.     ادامه »
فرمان صبر به پيامبر اسلام در قرآن
آن هنگام كه انسان در برابر شدايد و مصايب روزگار قرار ميگيرد و آزمايشهاي زندگي او را به شدّت مي‌فشارد و مي‌كوبد اگر به بيصبري دست نزند و جزع و شيون نكند روزنههاي ارتباط او با خدا گشوده‌تر و آزاد‌تر مي‌گردد.    ادامه »
 رايـة الهدي (بررسی خطبه 86 نهج البلاغه)
در روز قیامت که انسان غافل، نتیجه‌ي اعمال خود را می‌بیند از خواب غفلت بیدار می‌شود و با حسرت می‌گوید: ای کاش در دنیا برای زندگی ابدی امروز کار خیری انجام داده بودم و زاد توشه‌ای پیش فرستاده بودم اما این توجه و تذکر دیگر سودی ندارد.    ادامه »
پيوند ايمان و علم

اگر می‌خواهید ایمان خود را آزمایش کنید ببينيد وقتی آیات بر شما خوانده می‌شود چه اندازه قلبتان می‌لرزد و روحتان اوج می‌گیرد؟!


   ادامه »
رايه الهدي(منشور جوان)
  زنان و روابط اجتماعی/ استاد نوقانی/ تنظیم: مریم راشد یزدی نامه‌ي 31 مولا علی(عليه‌السلام)، فراز116: ‍‍ «وَ اِيّاكَ وَ مُشاوَرَةَ النِّساءِ فَاِنَّ رَأْيَهُنَّ اِلى اَفْن، وَ عَزْمَهُنَّ اِلى وَهْن وَاكْفُفْ عَلَيْهِنَّ مِنْ اَبْصارِهِنَّ بِحِجابِك َِايّاهُنَّ، فَاِنَّ شِدَّةَ الْحِجابِ اَبْقى عَلَيْهِنَّ، وَ لَيْسَ خُرُوجُهُنَّ بِاَشَدَّمِنْ اِدْخالِكَ مَنْ لايُوثَقُ بِهِ عَلَيْهِنَّ، وَ اِنِ اسْتَطَعْتَ اَنْ لايَعْرِفْنَ غَيْرَكَ فَافْعَلْ.» «...    ادامه »
صفحه 5 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
Escort