دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403

سلمان سفیر رسول (صلی‌الله‌علیه‌وآله)
امروز کسی که عقیده‌ی درستی داشته باشد نمی‌شناسم ولی به زودی پیامبری بر اساس آیین ابراهیم (علیه‌السّلام) مبعوث می‌گردد. به سرزمینی که محصول آن خرماست برو تا او را بیابی. او نشانه‌های زیادی برای اثبات نبوّتش دارد امّا همین‌قدر بدان که صدقه را قبول نمی‌کند، هدیه‌ را می‌پذیرد و میان شانه‌هایش مهر نبوّت دیده می‌شود.    ادامه »
بارانی از مهربانی

 آقا سیّد محمود خوب نگاهش کرد. نوزاد بوی گل یاس می‌داد.

پدر، طبق سنّت خانوادگی، نوزاد را به خانه‌ی تک‌تک علمای بزرگ نجف برد و آنها هر کدام بارانی از مهربانی و نور بر دل پاک فرزندش باریدند.

   ادامه »
روش تبلیغ شهیده بنت‎الهدی صدر
   *مائده رضایی معرّفی بنت‌الهدی صدر:. شهيده آمنه صدر ملقّب به بنت‌الهدي فرزند سيّد‏ حيدر‏ صدر در سال 1356 قمري در شهر كاظمين و در خانواده‌اي اهل علم، جهاد و تقوا به دنیا آمد( نعماني،ص21). نسب او باچند واسطه‌ به سيّد رضي جامع نهج البلاغه و در نتيجه به امام موسي‏بن‏جعفر‏(علیه‏السّلام) مي‌رسد(محمّدالحسيني،ص7). خانواده‌ي صدر در طول چندين نسل از رهبران سياسي و مذهبي عراق به شمار مي‌آيند (نعماني، همان). طبيعي است كه فرزندان اين خا...    ادامه »
گفت و گو با استاد مرحوم فاطمه اعتمادی
نه آموزش و پرورش را می خواهم و نه استخدام رسمی آن را تنظیم: فاطمه اکبری آن‌چه مي‌خوانيد مصاحبه‌ايست با استاد مرحوم فاطمه اعتمادي كه در مرداد ماه سال 83 توسط خانم عاليه طباطبايي انجام شده‌است. خانم اعتمادي ـ رحمت خدا بر روان پاكش بادـ از جمله‌ي زنانِ دانشمند و متعهّدي بود كه پيش و پس از انقلاب  به همراهي استاد طاهايي ـ رحمت‌الله عليه ـ سهم بزرگي در انقلاب زنان در خراسان و ايران ايفا كرد، اين مصاحبه به مناسبت سال‌روز درگذشت اين بانوي دانشمند و انقلابي ...    ادامه »
اسماء بنت عميس
اسماء بنت عميس *محدثه هاشمیان فر اسماء بنت عمیس یکی از بانوان نمونه‌ي تاریخ صدر اسلام بود که در عصر جاهلیت به دنیا آمد. آن زمان که اعراب، دختران خود را زنده به گور می‏کردند، به لطف الهی اسماء در خانواده‏ای مؤمن به دنیا آمد و از مرگ نجات یافت. پدر وی عمیس و مادرش هند افرادی خداشناس بودند که فرزندان دختر زیادی داشتند و آن‌چنان در تربیت آن‏ها کوشیدند که دخترانشان از نظر ایمان و عفّت در شهر مکّه صاحب شهرت شدند. [1] مقام و منزلت چند تن از این خواهران به قدری بود که رسول خدا ...    ادامه »
از دعاي پدر
مجموع کلمات مکتوب علّامه را افزون بر 70 میلیون كلمه گفته‌اند(رفیعی، 48). که اگر هر صفحه کتاب را شامل 250 کلمه بدانیم و علّامه مجلسی این مطالب را نوشته باشد با یک محاسبه مشخّص می‏گردد که علّامه در تمام این 50 سال بدون وقفه، روزانه یک کتاب 153 صفحه‏ای می‏نوشته است.    ادامه »
معلّمِ استاد، استادِ معلّم
مقام علمي و ارزش فكري خواجه نصيرالدّين طوسي موجب شد هلاكو او را در شمار بزرگان خود دانسته نسبت به حراست و حفظ جان او كوشا باشد.    ادامه »
بزرگ مردي هميشه با لبخند
 خدمات با ارزش اين روحاني پرتلاش فراموش نشدني است.( قسمتي از سخنان مقام معظّم رهبري در پيام تسليت فقدان ايشان)    ادامه »
تا وقتي آقاي عبادي هست، خيال ما راحت است
به ياد امام جمعه فقيد مشهد؛ آيةا...حاج سيد مهدي عبادي در سال 1315 در بخش خوسف بيرجند در يک خانواده روحاني متولد شد. پدر ايشان حجت الاسلام والمسلمين حاج سيد حيدر عبادي از روحانيون شناخته شده جنوب خراسان بود که زندگي شان را از راه تبليغ و همچنين کار کشاورزي تأمين مي کرد. وي پس از اتمام دوره ابتدايي، وارد مدرسه علميه اي که پدرش در خوسف تأسيس کرده بود، شد و مدتي در آنجا و مدتي هم در مدرسه معصوميه بيرجند، به تحصيل ادبيات پرداخت.   ايشان پس از 4 سال راهي مشهد مقدس شد و به مدت 13 سال از محضر عا...    ادامه »
داستان امام جمعه
از تاکسی که پیاده شد مثل کسی که دنبالش کرده باشند دور و برش را می‌پایید با هول و دستپاچگی به تابلوی رنگ و رو رفته‌ای نگاه کرد که یک سرباز نیروی انتظامی زیرش نگهبانی می‌داد. با احتیاط و نگرانی به سراغ سرباز رفت طوری که انگار از او هم می‌ترسید. سرباز به در کوچکی، چند قدم جلوتر اشاره کرد. مرد به داخل ساختمان وارد شد و چند دقیقه بعد برگشت و کاغذی را که محکم به دست گرفته بود به سرباز نشان داد. سرباز نگاهی به کاغذ انداخت و جلوتر از مرد به سمت دری که روبه‏روی تابلو قرار داشت به...    ادامه »
صفحه 4 از 5ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  بعدی   انتها   
Escort