دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403

امتحان کتبی و مصاحبه‌حوزه‌ی نرجس(س)
امتحان کتبی و مصاحبه‌ی حضوری برای ورود به حوزه‌ی نرجس(س) ماه صفر بود برای دیدن دختر و داماد و نوه‌هایم باید به خارج از کشور می‌رفتم بعد از برگشتنم به حوزه‌ی علمیه نرجس(س) رفتم. اطّلاع داشتم که امتحان ورودی به آن حوزه حدوداً در همان تاریخ است وقتی وارد دفتر حوزه شدم و گفتم برای امتحان ورودی آمدم مسئول دفتر سری تکان داد و گفت دیر آمدید یک هفته پیش انجام شد. توی دلم آشوب به پا شد گفتم ولی من آمدم امتحان بدهم، فکر می‌کردم هنوز وقت است که باز همان مسئول عذرم را خواست و ...    ادامه »
افق‌های روشن
دوره‌های کوتاه مدّت تبلیغی در مدرسه‌ی علمیه نرجس(س) تبلیغ دین مهم‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه است که بخشی از این رسالت با تربیت طلاب و مبلّغان عالم و فرهیخته محقّق می‌شود. در این راستا مؤسّسه‌ی علمی- تحقیقی مکتب نرجس از دیرباز تلاش‌های فراوانی در آموزش و پرورش طلاب خواهر داشته و توانسته مبلّغان بسیاری را در دامان خود پرورش دهد به گونه‌ای که عموم آنان اکنون در زمینه‌های مختلف تبلیغی فعّالیّت می‌کنند. در حال حاضر این فعّالیّت‌های تبلیغی تنها ...    ادامه »
پاسخ به تلگراف شوم
در سال 1954 تلگرافی طولانی از طرف کارلند نایب رئیس جمعیت دوستداران خاورمیانه به آیت‌الله کاشف الغطاŠ زده شد و از ایشان دعوت شد در کنگره‌ی ارزش‌های اخلاقی اسلام و مسیحیت که در بحمدون لبنان برگزار می‌شود شرکت کند. آیت الله کاشف الغطا در پاسخ بسیار کوتاه نوشت: نمی‌توانم شرکت کنم. ایشان در کنگره شرکت نکرد امّا بعد از ردّ دعوت در مدّت کوتاهی قبل از اجرای کنگره پاسخی به اهداف پشت پرده داده و نقشه‌های اصلی کنگره را برملا ساخت. وی پاسخ خود را با نام «المثل العلیا فی ...    ادامه »
مُهر صیانت
عرفی ملاک است که منشأ ضد اخلاقی و عقلی نداشته‌باشد. هم اخلاق و هم عقل دو عنصر تعیین کننده در مسائل شرعی ماست.    ادامه »
 ويژگي خادمان اهل بيت
بندگان خدای رحمان هدف معقول و مفیدی دارند و عمر خود را صرف امور بیهوده نمی‌کنند شرکت در مجالس باطل و گناه اضافه بر امضاء گناه، مقدمه‌ی آلودگی قلب و روح است، هدف آن‌ها در زندگی مثبت است و اگر کارهای زشت در مسیر زندگی‌شان قرارگیرد؛ چنان بزرگوارانه از کنار آن می‌گذرند که هرگز رنگ نمی‌پذیرند.    ادامه »
یک رأی که خودم به خودم دادم چه شد؟
در انتخابات دوره ی هفتم که زیر نفوذ شهربانی و با تقلب صورت گرفت، حتی یک رأی هم به نام مدرس از صندوق ها خارج نشد !مدرس پس از پایان انتخابات ، در کمال خونسردی به رئیس شهربانی گفت: «در دوره ی قبل، من چهارده هزار رأی داشتم . فرض می کنیم که در این دوره، کسی از ترس شما به من رأی نداده است. خوب؛ پس آن یک رأی که خودم به خودم دادم چه شد؟    ادامه »
سیره علما در عزاداری امام حسین(علیه السلام)
اولين مجلس عزا علامه امینی مي فرمايد: اول مجلس عزای حسین(علیه السلام) پس از خلقت روز ولادتش بود که وقتی قنداقه‌ی حضرتش را بدست رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) دادند حضرت پس از گفتن اذان و اقامه به گوش راست و چپش، گریه کرد. (أین البکائون، ص24) ************  احياي عزا گفته‌اند این عزا را احیا کنید و زنده نگه دارید برای این که عظمت حسین(علیه السلام) را درک کنید برای این که اگر اشکی می‌ریزد از روی معرفت باشد، معرفت حسین(علیه السلام) شما را بالا می‌برد شما را انسان می&z...    ادامه »
خديجه در خانه‌ي پيامبر
خديجه (عليها‌السلام) با وجود برخورداری از مال و ثروت و جمال و کمال هرگز به دام آفت‏ های آن گرفتار نشد. در عظمت اين بانوي بزرگ اسلام همين بس كه مال و ثروت او يكي از دو عامل قوي براي پيشرفت اسلام بود.    ادامه »
آيينه ­داران انقلاب
 او كه تعمیرکار خراب‌کاری فرزند من نیست!  روزهایی که کارها خیلی زیاد می‌شد، شهید رجایی در دفتر ریاست جمهوری می‌ماند و همان­جا استراحت می‌کرد. روزی موقع استراحت، فرزندش داشت با دستگیره ­ي در اتاق کلنجار می‌رفت كه ناگهان قفل در ‌شکست. شهید رجایی به یکی از افراد دفتر گفت: هرچه سریع‌تر قفل‌سازی را خبر کنيد تا قفل در را تعمیر کند. به ایشان گفتند: ساختمان تعمیرکار دارد. شهید رجایی گفت: تعمیرکار برای تعمیر جاهایی است که به خاطر کار خراب شده‌اند نه...    ادامه »
جرعه‌ای از کوثر در کلام حجه‌الاسلام قرائتی
زهرا شاه‌محمدی مؤسّسه­­­­­­­­­ ی علمي-تحقيقي نرجس(س ) توفيق دا­شت سه روز از ايّام فاطميّه را ميزبان مردي باشدكه نامش، انسان را به ياد خدا مي­ اندازد؛ كسي كه بيش از سي سال است عصرهاي پنجشنبه­­ ی مردم را رنگ خدايي مي‌زند. شهرت قرائتي از اين جهت به اين خانواده داده شده كه پدرِبزرگ او در دوره­ ي رضاشاه با برگزاري مراسم قرائت قرآن در خانه­ ها به احياي سنّت­ ها­ي ديني همّت مي‌گماشت. حاج شيخ علي نقي پدر حجّت­ الاسلام قرائتي نيز با وجود اشتغال در بازار، سيره ­ي پدر را پي گرفت و به آموزش...    ادامه »
صفحه 3 از 5ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  بعدی   انتها   
Escort