دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403

چگونه خصم را مغلوب کنم؟
 خداوند متعال به مجادله با اهل کتاب نیز از طریق حکمت و موعظه؛ در صورتی که در آن نرم کردن قلب های ایشان و تسلیم شدنشان به حق باشد امر کرده است و فرموده است: «و مجادله نکنید با اهل کتاب مگر به نیکوترین شیوه»    ادامه »
عیدست و آخر گل و یاران در انتظار
آیا برای ظهور حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وقتی تعیین شده است؟/ رحیمی شعرباف از آسیب های فرهنگ مهدویت آن است که بعضی به دنبال تعیین زمان برای ظهور هستند، در حالی که زمان ظهور بر مردم مخفی است و در روایات پیشوایان دینی از تعیین وقت برای آن به شدت نهی شده است و وقت گذاران را دروغ گو شمرده اند.1این امر دلایل متعددی دارد که در ادامه به آن می پردازیم:  الف ـ تعیین وقت با فلسفه ی غیبت سازگاری ندارد. یکی از آثار مهم انتظار که برای مردم بسیار سازنده است امیدواری است و تعیین وقت برا...    ادامه »
ارادتی بنما تا سعادتی ببری
 اگر انسان در کارها و سرنوشت خود مختار است، پس چرا در شب قدر برای او سرنوشتی تنظیم می کنند؟ آیا شب قدر با اختیار سازگاری دارد؟ و آیا چون امور در شب قدر تقدیر شده، و با هیچ عاملی دگرگون نمی شود، پس ما انسان ها مجبوریم؟    ادامه »
شما که می دانستید کشته می شوید، چرا رفتید؟
تکلیف امام غیر از تکلیف ماست و جایز است امام با آن که می داند در آن شب کشته می شود، جان خود را در راه خدا بذل نماید، چنان که بر سربازی که برای جهاد به جبهه می رود لازم است پایداری کند، اگرچه کشته شود.    ادامه »
سراج منیر
جالب است بدانیم، معاویه که دستور داد امام علی (علیه السّلام) را بر منبرها لعن کنند، زمانی که سعد بن ابی وقاص با استناد به حدیث منزلت از سبّ و دشنام دادن به آن حضرت خودداری کرد، وی حدیث منزلت را انکار نکرد.    ادامه »
آیا امام حسین (علیه السّلام) را شیعیان به شهادت رساندند؟
تلخیص: مریم احیایی مقدّمه با وجود تمام نصوص و عبارات صریحی که در متون تاریخی ذکر گردیده و هم چون روز روشن است که قاتل امام حسین (علیه السّلام) چه کسی است، امّا با این وجود هم چنان برخی افراد در سایت ها و کتاب های خود در صدد عوام فریبی و سمپاشی بر آمده اند و قصد دارند با این بهانه ها به خیال خود شیعه را منزوی سازند و یا حدّاقل افکارش را تخریب نمایند. ما نیز از باب اهمّیت ویژه ی ادّعاهای کذب ایشان که اخیراً از سوی بسیاری از هواداران بنی امیّه و وهّابیت مطرح گردیده و به آن دامن زده می شود، به ت...    ادامه »
تاریخچه مختصری از اسلام در آمریکا
نسرین هژبری پس از این که ایالات متحّده ی آمریکا توسّط موریس کرزها که کلمبو را همراهی کردند کشف شد. تعداد زیادی از برده های مسلمان به این سرزمین برای کار در مزارع بزرگ جنوب آورده شدند. در این شرایط اگر چه آن ها ریشه های مذهبی خود را فراموش کرده بودند، امّا انجام بعضی از مراسم مذهبی مانند نماز در قرن 19 از این مسلمانان گزارش شده است. در اوایل این قرن تعداد زیادی از مهاجرین مسلمان به خصوص از فلسطین ، لبنان و پاکستان به این منطقه آمدند. در اوایل سال 1950 تعداد زیادی از مسلمانان متخصّص مانند پزشکا...    ادامه »
چرا نام امامان دوازده گانه در قرآن نیامده است؟
پاسخ به یک شبهه / نسرین هژبری پاسخ: 1ـ در قرآن کلّیات و اصول عمومی بیان شده است و بیان مصادیق و جزئیات طبق آیه ی 44 سوره ی نحل بر عهده ی پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) می باشد. در این آیه خداوند می فرماید: «و انزلنا الیک الذّکر لتبین للناس ما نزل الیهم و لعلهم یتفکرون» «قرآن را بر تو فرستادیم تا آن چه برای مردم نازل شده است، برای آن ها بیان کنی و آشکار سازی ، شاید آنان بیندیشند». در آیه ی یاد شده، کلمه ی «لتبین» «آشکار کردن» به جای &la...    ادامه »
A Brief History of Islam in the United States
Islam in the United States begins with the Moriscoes who accompanied Columbus. Following their time, great numbers of Muslim slaves were brought to this continent to work on the plantations of the South. They soon lost their religious roots, although some vague traces of such elements as the prayer are recorded of them even in the nineteenth century. In the early part of this century, waves of immigrants from various parts of the Muslim world, most notably Palestine, Lebanon and Pakistan, appe...    ادامه »
گام اوّل دشمن شناسی(همسو با اسراییل)
 مقام معظم رهبری: امروز آن دستی که آمریکا علیه وحدت تجهیز کرده عبارت از همین دست پلید وهابیت است؛ این را صریح به مردم بیان کنید، پرده پوشی نکنید.    ادامه »
صفحه 6 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  بعدی   انتها   
Escort