دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 09 فروردین,1403

بانوی مسیحی و آهنگ قرآن
سید قطب (=ابراهیم حسین شاذلی) مفسر نامدار مصری گوید: من از حوادثی که برای دیگران (در زمینه ی اعجاز قرآن) واقع شده سخنی نمی گویم. تنها حادثه ای را بیان می کنم که برای خود من واقع شد و شش نفر ناظر آن بودند (خودم و پنج نفر دیگر). ما شش نفر از مسلمانان بودیم که با یک کشتی مصری، اقیانوس اطلس را به سوی نیویورک می پیمودیم. مسافران کشتی 120 مرد و زن بودند و کسی در میان مسافران جز ما مسلمان نبود. روز جمعه به این فکر افتادیم که نماز جمعه را در قلب اقیانوس و بر روی کشتی به جا آوریم و علاوه بر اقامه ی فریضه...    ادامه »
ای شهسوار من حسین!
بزرگ ترین آرمان نیکان این است که در آدم سازی شرکت کنند، یعنی مکتب صالح سازی بیاورند. مکتب حسین (علیه السّلام) نه تنها مکتب گناه سازی (نبود) از صالح سازی هم بالاتر بود، مکتب مصلح سازی است.    ادامه »
همه لهوف می خوانند
 منیره عسکری   «وَسَلَامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَيَوْمَ يَمُوتُ وَيَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا» (سوره ی مریم، آیه ی 15) حکایت عاشورا را بارها خوانده ایم. هر بار تازه تر از دیروز و هر روایت سوزنده تر از دیگری. كربلا كوشش جوانمردان است و جوشش خون هاي پاك براي صيانت از دين، نگاهباني از ارزش ها و فضيلت ها. محرّم که می رسد لباس های رنگین عزادار می شوند و خنده ها رنگ می بازند و دل ها سخت بهاری می شوند و همین که نام حسین (علیه السّلام) را می شنوند بنا می کنند به باریدن، تا در پرت...    ادامه »
عطر حضور
بصیرت ها مرده در آن دشت داغ/ فاطمه آریاوش  امروز چهارشنبه است. روزهای آغازین محرّم سال1384است. من در مدرسه ی شهرآرا، کلاس پیش دانشگاهی درس می خوانم زنگ اوّل فیزیک داریم. خانم رضایی به کلاس می آید. اوّل درس می پرسد، بعد درس می دهد. جزوه می گوید و چند تمرین می دهد تا حل کنیم. ساعت دوم مراسم عزادای است؛ باید به نمازخانه برویم. نمازخانه خیلی بزرگ است و با موکت های سبزرنگ فرش شده است. من و اعظم وارد نمازخانه می شویم. اعظم حنفی مذهب است زنگ بعد، دین و زندگی داریم، کتاب دین و زندگی را برداشت...    ادامه »
خط سرخ

این ها نیروهای شناسایی دشمن اند، آمده اند ما را محک بزنند که تا چه حد به مولایمان وفاداریم.

   ادامه »
اوّلین حلقه ی زنجیره ی عشق
مصاحبه با حافظ کل قرآن خانم مریم فیاض/مصاحبه کننده: وجیهه اکبری   1ـ اگر خانم فیاض بخواهد خودش را برای خوانندگان شمیم نرجس معرفی کند، چه می گوید: مریم فیاض هستم. بیست سال سن دارم و بحمدالله در حال گذراندن سطح 2 حوزه هستم. و قرآن را در جامعه القرآن، شعبه مشهد حفظ کردم.  2ـ حافظه ی خوبی داشتی که توانستی یک ساله حفظ کنی؟ قدرت حافظه ی من متوسط است، نه کم و نه دارای حافظه ی قوی. البته خود حفظ کردن باعث افزایش حافظه می شود و به کمک خدا و خود قرآن بود که توانستم حفظ کنم.   3ـ الگ...    ادامه »
ستاره ای که از کوفه طلوع کرد
یکی از یاران حسین بن علی (علیه السّلام)  عابس بن ابی شبیب شاکری/ سویزی   عابس فرزند ابی شبیب است. (طبری، تاریخ الامم و الملوک، ج5، 443) او از اصحاب حدیث و از رؤسای قبیله ی بنوشاکر و از تیره ی همدان بود. (سماوی، ابصار العین فی انصار الحسین، 126) قبیله ی بنوشاکر در روزگار صفیّن به شدّت مورد مدح امیرمؤمنان علی (علیه السّلام) قرار گرفتند. آن حضرت درباره ی آن ها فرمودند: «اگر تعداد آن ها به هزار می رسید، خداوند آن گونه که سزاوار بود پرستش می شد». (همان: 127) او از شیع...    ادامه »
مردي كه با شيطان می جنگید،  احوال گل سرخ را هم مي پرسيد
يك سفر به جماران برو، به حسينيه و چشمت را بدوز به جایی كه وقتي نقطه ی سقوط همه ی شياطين بود.    ادامه »
گرفتاری آغاز آشتی با خدا
حسینیان ـ چرا این جا نشسته ای؟ چرا اخم کرده ای؟ نمی یای بریم تو حرم؟ ـ نه ، تو برو، من نمی خوام بیام. ـ هنوز که تا ساعت شروع کلاس خیلی مانده، بیا بریم یک زیارت کوتاهی بکنیم و بعد... ـ نه تو برو، من نمی یام. ـ آخه چرا؟ ـ با امام رضا قهرم. تا حاجتم را نده به زیارتش نمی رم. کنارش نشستم، چادر خاکی و رنگ و رو رفته اش را جمع و جور کرد و به زمین سنگفرش جلوی پایش چشم دوخت. با خنده گفتم: خوب! که قهری؟ مگه از امام رضا چه طلبی داری؟ چشم هایش را بالا آورد و نگاهی به من کرد، بعد شروع کرد از بدبختی ه...    ادامه »
گفت و گویی خودمانی با خدا
با یار مقابل/تو بزرگی و نزدیکت برای منِ کوچیک خیلی دوره! گفتم: خسته‌ام     گفتی: «لاتقنطوا من رحمة الله» از رحمت خدا نا امید نشید(زمر/53) گفتم: هیشکی نمی‌دونه تو دلم چی می‌گذره. گفتی: «ان الله یحول بین المرء و قلبه» خدا حائل هست بین انسان و قلبش! (انفال/24) گفتم: غیر از تو کسی رو ندارم گفتی: «نحن اقرب الیه من حبل الورید» ما از رگ گردن به انسان نزدیک‌تریم (ق/16) گفتم: ولی انگار اصلا منو فراموش کردی! گفتی: &l...    ادامه »
صفحه 8 از 9ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  بعدی   انتها   
Escort