دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
ﺳﻪشنبه, 29 اسفند,1402
انتشار دومین دوفصلنامۀ تخصصی پژوهش‌های نوین در گستره تاریخ، فرهنگ و تمدن شیعه
دوفصلنامه میراث طاها با مجوز شماره 80027 در تاریخ 1396/07/24 توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده‌است. این دوفصلنامه در تاریخ 1401/05/03 به نام پژوهش‌هاي نوين در گستره تاريخ، فرهنگ و تمدن شيعه ارتقا یافت.   🔻 شماره سوم/ پاییز و زمستان 1402 نشریه «پژوهش های نوین در گستره تاریخ، فرهنگ و تمدن شیعه» منتشر شد مقالات این شماره از دوفصلنامه عبارتند از:­ 💠­ واکاوی و تحلیل بیان مجالس سوگواری پس از شهادت امام حسین (علیه السلام) در تذکره الشهداء کاش...    ادامه »
انتشار چهل و ششمین شماره دو فصلنامه بين المللي شميم نرجس
چهل و ششمین شماره دوفصلنامه‌ي بين المللي فرهنگي، هنري شميم نرجس با ویژه نامه بانو خدیجه میردامادی ویژه بهار و تابستان 1402 منتشر شد. اين فصلنامه به صاحب امتيازي مكتب نرجس (عليها السلام) مشهد با گرايش ديني- مذهبي و گستره توزيع بين المللي در 88 ­صفحه منتشر گرديد. برخی مقالات این شماره نشریه عبارتند از: چهار ضلعی عطوفت،خطبه‌ی ۱۱۴ مولا علی ع (ارزش ستايش و شهادت به يگانگى خدا)، مادر اثرگذار، تأثیر مادر در تربیت فرزند از منظر اسلام، دانشگاه معارف الهی، نقش مادر...    ادامه »
چرا؟ چه کسی؟ چگونه؟
اکرم نصیری  همهمه‌ای مبهم از انتهای سالن، سکوت دبیرستان را در هم ریخت. به سرعت خود را به سالن رساندم. دبیر فیزیک با عصبانیت مچ میرزایی را گرفته بود و او را به طرف دفتر ‌‌‌می‌کشید. میرزایی اما سعی ‌‌‌می‌کرد با غرور گام بردارد و با نگاهی مملو از اعتراض رفتار دبیر فیزیک را زیر سؤال ‌‌‌ببرد. خودرا به آن‌‌‌ها رساندم: «خانم سلامی جان چی شده عزیزم؟ چه خبره؟ کلاسا درس دارن!» با چهره‌‌‌‌ای بر...    ادامه »
مادرانه‌های استاد
گروه تنظیم آثار استاد طاهایی مقدمه در آموزه‌های دینی مادر جایگاهی بسیار والا و ارزشمند دارد. عبارت‌های قرآنی در این زمینه زیباترین مفاهیم را در قوه‌ی ادراک آدمی رقم می‌زند؛ آنجا که شخص در قنوت خود فرازی از دعای ابوحمزه را که برگرفته از جملات قرآن کریم است، می‌خواند و لب به دعا می‌گشاید و می‌گوید: «رَبِّ ارحَمهُما کَما رَبیانی صَغیراً»؛ یکی از زیباترین تصویرهای محبت به والدین خلق می‌شود. در خصوص مادر فضا عاطفی‌تر است؛ زیرا نام او اکسیر ز...    ادامه »
سیرابم کن علی جان (ع)!
(حکمت ۱۰۸ نهج البلاغه) استاد نوقانی/ تنظیم: شفیقه رأفت مولا† می‌فرمایند: «لَقَدْ عُلِّقَ بِنِيَاطِ هَذَا الْإِنْسَانِ بَضْعَةٌ هِيَ أَعْجَبُ مَا فِيهِ وَ [هُوَ] ذَلِكَ الْقَلْبُ، وَ ذَلِكَ أَنَّ لَهُ مَوَادَّ مِنَ الْحِكْمَةِ وَ أَضْدَاداً مِنْ خِلَافِهَا؛ فَإِنْ سَنَحَ لَهُ الرَّجَاءُ أَذَلَّهُ الطَّمَعُ، وَ إِنْ هَاجَ بِهِ الطَّمَعُ أَهْلَكَهُ الْحِرْصُ، وَ إِنْ مَلَكَهُ الْيَأْسُ قَتَلَهُ الْأَسَفُ، وَ إِنْ عَرَضَ لَهُ الْغَضَبُ اشْتَدَّ بِهِ الْغَيْظُ، وَ إِنْ أَسْعَدَهُ [الرِّض]...    ادامه »
اصول و روش‌های تربیتی در آیات 1-9 سوره‌ی ممتحنه (2)
 استاد شایسته‌خوی   سوره‌ی ممتحنه ‏از سوره‌های مدنی بوده و به معانی امتحان و مودت می‌باشد (رک. طبرسى، بی‌تا، ج‏24، ص 352). تفسیر تربیتی آیات اول تا نهم این سوره خاطرنشان می‌سازد که در این آیات به طور کلی به یادآورى رستاخيز، مقررات سياست خارجی، مقررات جنگ و صلح، مقررات هجرت و بيعت، پيرامون زنان مهاجر و آزمايش امتحان آن‌ها و احكام ديگرى... پرداخته شده است (رک. رضایی اصفهانی، 1388، ج 20، ص 311). آنچه در این پژوهش به آن پرداخته می‌شود اصو...    ادامه »
امنیت و آرامش جامعه رهین حجاب بانوان سرزمینم
مهدیه رحیمی/ مریم مکاری  مقدمه امروزه اگرچه جوامع انسانی توانسته‌اند به لحاظ صنعتی، سیر صعودی داشته باشند ولی به دلیل حاکمیت فرهنگ غرب، از نظر معنویت و تفکر دینی سیر نزولی پیداکرده‌اند. این در حالی است که در فرهنگ اسلامی به دلیل وجود نگاه دو بعدی، جسمی و روحی به انسان، نه تنها رشد صنعت با معنویت تعارضی نداشته بلکه ابزار خوبی در کمال انسانی نیز هست. زن به عنوان انسانی لطیف و عاطفی و نیز سازنده‌ترین عنصر خانواده و جامعه و همچنین به دلیل بهره‌مندی از مقام مادری و انسان&z...    ادامه »
نقش والدین در آموزش نماز به فرزندان
فاطمه خدابخشی والدین نخستین معلمان فرزندان هستند که نخستین آموزش‌ها توسط آن‌ها صورت می‌گیرد. بنابراین نقش بسیار مهمی در آموزش و پرورش فرزندان ایفا می‌کنند. یکی از مهم‌ترین آموزش‌ها، آموزش نماز است که زمینه‌ی پرورش فرزند صالح را فراهم می‌کند و او را از انجام کارهای ناپسند باز می‌دارد (عنکبوت/ 45). هر گونه آموزشی برای نهادینه شدن مستلزم گذر زمان است. همچنین آموزش می‌بایست به تدریج و به اقتضای سن فرزند انجام گیرد. آموزش نماز هم از این قاعده مستثی...    ادامه »
پوشیدگی؛ یک ضرورت اجتماعی
زهرا صبوربنائی مقدمه مسئله‌ی پوشش از زمانی که انسان خلق شد، همواره یک مسئله‌ی مهم و اساسی بوده تا آنجا که شیطان حضرت آدم و حوا را وسوسه کرد تا لباسشان را از آن‌ها بگیرد. امروز هم شیاطین انس و جن در همین اندیشه هستند و با وسایل تبلیغاتی مختلف سعی در نابودی عفت انسان‌ها دارند. بر هیچ عقل سلیمی پوشیده نیست که بی‌عفتی و بدحجابی مضرات خانمان‌سوزی برای همه‌ی اقشار جامعه دارد. البته با توجه به نقش بالای خانواده در تربیت افراد، فرهنگ‌سازی در خانواده می‌توان...    ادامه »
مامان کجایی؟
مریم سالاری/ فائزه پرزور درآباد مقدمه اختلال اضطراب جدایی، اضطرابی افراطی و نامناسب از جهت رشدی و حاصل جدایی فرد از خانه یا افرادی است که به آن‌ها دلبستگی دارد (عباسی، نشاط دوست، آقامحمدیان شعرباف، 1389، ص 47). دوری از مادر به هر نوع فاصله‌‌ای گفته می‌شود که بین کودک و مادر ایجاد شود؛ خواه این جدایی و فاصله کوتاه باشد مانند شاغل بودن مادر و... خواه بلند مدت و همیشگی باشد مثل مرگ مادر یا جدایی والدین از یکدیگر و... . اختلال اضطرابی کلاسیک دوران کودکی، اختلالی است با نام اخ...    ادامه »
صفحه 1 از 99ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
Escort