دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
شنبه, 01 اردیبهشت,1403
مهدی یاوری
مریم پورحسینی تجلی مهدی باوری در مهدی یاوری است. به بیان دیگر مهدی باوران، مهدی یاور می شوند. بخشی عظیمی از ادعیه و زیارات مربوط به حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پیرامون این مسأله است. بعضی از صاحب نظران یاران حضرت را با دسته بندی و عناوین ذیل معرفی می نمایند: 1ـ اوتاد: چهار نفر به نام اوتاد، چون طناب های خیمه در خدمت آن حضرت هستند. 2ـ ابدال: بدل ها که هفت نفرند و در بسیاری از موارد در سراسر جهان به جای امام زمان، مشکل انسان ها را حل می نمایند. 3ـ همراهان و همنشینان حضرت که در خد...    ادامه »
سارا زیر سایه ی باربی
زهرا سریع عروسک ها اسباب بازی هایی هستند که در شکل و اندام کودک برای ارتباط و سرگرمی او ساخته می شوند. درست است که سرگرمی دخترها و پسرها متفاوت است و بیشتر دخترها به عروسک علاقه دارند، اما عروسک تأثیرگذاری بر ذهن هر دوی آن ها دارد. در طول تاریخ هم جوامع به این نیاز پاسخ داده اند. اما امروز به زمانی می رسیم که عروسک سازی و طراحی آن به عنوان یک سیاست و یک سلاح فرهنگی علیه کشورها به کار گرفته شده است.  عروسک، تفنگی برای مبارزه با پایان یافتن جنگ جهانی دوم و تقسیم دنیا به دو بلوک شرق و غرب، ...    ادامه »
بانوی مسیحی و آهنگ قرآن
سید قطب (=ابراهیم حسین شاذلی) مفسر نامدار مصری گوید: من از حوادثی که برای دیگران (در زمینه ی اعجاز قرآن) واقع شده سخنی نمی گویم. تنها حادثه ای را بیان می کنم که برای خود من واقع شد و شش نفر ناظر آن بودند (خودم و پنج نفر دیگر). ما شش نفر از مسلمانان بودیم که با یک کشتی مصری، اقیانوس اطلس را به سوی نیویورک می پیمودیم. مسافران کشتی 120 مرد و زن بودند و کسی در میان مسافران جز ما مسلمان نبود. روز جمعه به این فکر افتادیم که نماز جمعه را در قلب اقیانوس و بر روی کشتی به جا آوریم و علاوه بر اقامه ی فریضه...    ادامه »
سراج منیر
حدیث عشیره را نه تنها مسلمانان اعم از شیعه و سنی بلکه مستشرقین نیز نقل کرده اند. جرج سِیل در کتابش به نام «قرآن محمد» می گوید: محمد در آن وقت علاقه و محبت بسیاری از خود نسبت به علی ابراز نمود، وی را در آغوش گرفته و به حاضرین مجلس امر نمود از علی شنوائی داشته و او را جانشین او بدانند    ادامه »
چگونه خصم را مغلوب کنم؟
 خداوند متعال به مجادله با اهل کتاب نیز از طریق حکمت و موعظه؛ در صورتی که در آن نرم کردن قلب های ایشان و تسلیم شدنشان به حق باشد امر کرده است و فرموده است: «و مجادله نکنید با اهل کتاب مگر به نیکوترین شیوه»    ادامه »
اهمیت تربیت دینی
نرجس لطفعلی در جهان کنونی، رفتار انسانی در قالب فن آوری رفتار و مهندسی ژنتیک شکل می گیرد، زندگی اخلاقی بشر در اثر تزلزل نظام های ارزشی و انحلال مبانی مقدسات مورد تهدید قرار گرفته، پایدارترین عقاید دینی از وی گرفته شده، اندیشه های مکانیکی و عاریتی جای گزین آن گردیده و انسان با بحران های گوناگون درونی و بیرونی مواجه شده است که مهم تر از همه بحران معرفت دینی و بدتر از آن، بحران تربیت دینی است. تنها راه فرار از این بحران ها، روی آوردن عمیق و عاشقانه به خویشتن خویش، فطرت اصیل و احساس درونی حقیقت جوس...    ادامه »
عیدست و آخر گل و یاران در انتظار
آیا برای ظهور حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وقتی تعیین شده است؟/ رحیمی شعرباف از آسیب های فرهنگ مهدویت آن است که بعضی به دنبال تعیین زمان برای ظهور هستند، در حالی که زمان ظهور بر مردم مخفی است و در روایات پیشوایان دینی از تعیین وقت برای آن به شدت نهی شده است و وقت گذاران را دروغ گو شمرده اند.1این امر دلایل متعددی دارد که در ادامه به آن می پردازیم:  الف ـ تعیین وقت با فلسفه ی غیبت سازگاری ندارد. یکی از آثار مهم انتظار که برای مردم بسیار سازنده است امیدواری است و تعیین وقت برا...    ادامه »
ارادتی بنما تا سعادتی ببری
 اگر انسان در کارها و سرنوشت خود مختار است، پس چرا در شب قدر برای او سرنوشتی تنظیم می کنند؟ آیا شب قدر با اختیار سازگاری دارد؟ و آیا چون امور در شب قدر تقدیر شده، و با هیچ عاملی دگرگون نمی شود، پس ما انسان ها مجبوریم؟    ادامه »
مولا علی (علیه السلام) در شعر مسیحیت
إنّی بحبهم أرجو النّجاه غداً آن گاه که دیوار کعبه شکافته شد و فاطمه بنت اسد با بهترین و پاک ترین فرزند ابوطالب پا به مسجدالحرام گذارد تمامی مردم آن روز عرب تا امروز جهان، گواهی کردند تاکنون کودکی با این شرافت و قداست پا به عرصه ی هستی نگذارده است. نام علی (علیه السلام) در همه ی اعصار بر چهره ی تاریخ می درخشد و کم ترین مقایسه ی او با همه ی بشریت در طول تاریخ، علوّ همّت، رفعت مقام، علم بی حد، شجاعت وصف ناپذیر و عبادت ناگفتنی اش را بر همگان آشکار کرده است تا آن جا که دوست و دشمن، مسلمان و کافر، ...    ادامه »
نبشتن ز گفتن مهم تر شناس!

دقّت در لهجه های محلّی و گویشِ مردم شهر و روستایتان است. لهجه های محلّی سرشار از واژه های پر معنی و مأنوسند که با یادگیری آن ها و استفاده در آثارتان می توانید از زبانی محکم و غنی برخوردار شوید.

   ادامه »
صفحه 88 از 101ابتدا   قبلی   83  84  85  86  87  [88]  89  90  91  92  بعدی   انتها   
Escort