دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
شنبه, 01 اردیبهشت,1403
دو روی سکّه

از نمونه كاربردهاي غيراخلاقي بلوتوث نيز مي‌توان به انتشار فيلم خانوادگي برخي از بازيگران سينما و تلويزيون و يا اعضاي تيم ملي فوتبال اشاره كرد كه اين فيلم‌ها نيز توسط دوربين‌هاي گوشي ضبط شده و از طريق بلوتوث و با سرعتي غيرقابل وصف در سطح كشور منتشر مي‌شوند.

 

   ادامه »
شما با حساب بانکیتان چه می کنید؟
تصور كنيم:     بانكي داريم كه در آن هر روز صبح 86 هزار و 400 تومان به حساب ما واريز مي‌شود و تا آخر شب فرصت داريم همه‌ی پول‌ها را خرج كنيم،‌ چون آخر وقت، حساب خود به خود خالي مي‌شود. در اين صورت چه خواهيم كرد؟ البته كه سعي مي‌كنيم تا آخرين ريال آن را خرج كنيم! هر كدام از ما چنين بانكي داريم: بانك زمان هر روز صبح،‌ در بانك ما 86400 ثانيه اعتبار ريخته مي‌شود و آخر شب، اين اعتبار به پايان مي‌رسد. در یک دقیقه می‌توان ۷ بار سور...    ادامه »
نبشتن ز گفتن مهم‌تر شناس
راه های ورود به مطلب در نوشته های غیر داستانی / فاطمه اکبری اگر بخواهید کتابی علمی، مقاله‌ای پژوهشی و یا اثری ژورنالیستی بنویسید، باید درباره‌ی اهمّیت موضوع مورد بحث، روش تحقیق، نتایج و کاربردهای تحقیق و منابع آن توضیحاتی فراخور حال مخاطبان و حجم کتاب یا اثر خود ارائه دهید. در این گونه نوشته‌ها، بهتر است از زبانِ موجز و مناسب استفاده کنید و مقدّمه را طوری بنویسید که خواننده را به پیگیری ادامه‌ی مطلب برانگیزد. شما می‌توانید در مقدمه، برای ورود به مطلب خود یکی از روش...    ادامه »
پیوند اعضا
مقدمه              موضوع کرامت انسانی و شخصیّت والای او در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در این راستا لزوم تبلور عینی این هویت و کرامت در حوزه‌ی عمل و در متن ارزش‌گذاری‌ها تکلیف و رسالتی بس گران به شمار می‌آید که اسلام، وظیفه‌ی تبیین آن را به دوش بزرگان دین گذاشته است. در این راستا گفتنی است که از آن جا که سلامت روح پیوندی عمیق با سلامت جسم دارد، یکی از ارکان اقتدار و موفّقیّت هر نظام انسانی ارائه‌ی خدمات آموزشی، رفاهی، به...    ادامه »
هدایت جهانی با وحی قرآنی
قرآن در هر زمان و برای هر قومی تا روز قیامت تازگی دارد. این در حالیست که رسالت انبیای گذشته چون حضرت موسی (علیه السلام) و عیسی (علیه السلام) فقط مختص افراد زمان خودشان بوده است.    ادامه »
گوهر معرفت

هر چیزی اگر به غایت لطیف شود، دیده‌ها از درک آن عاجز خواهند بود؛ پس جمله‌ی «وَ هُوَ اللَّطيفُ الْخَبيرُ» با جمله «لا تُدْرِكُهُ الْأَبْصارُ» مناسب خواهد بود.


   ادامه »
بهترین روز خدا

 گناه صغیره یعنی گناهانی که در نفس اثری از خود باقی نمی‌گذارد و اگر هم اثری دارد جزئی و زودگذر و زوال‌پذیر است.


   ادامه »
نسیم گلشن جان
 به معصيت كنندگان مژده بده كه من توبه را قبول كرده و گناه را مي‌بخشم، و صديقين را بترسان كه مبادا دچار عجب شوند چون هلاك مي‌شوند.    ادامه »
ثانیه‌هایت را نسوزان!
 برنامه‌ریزی باید همراه دورنگری و در نظر گرفتن تمام ابعاد موضوع باشد و الا از بی‌برنامگی زیان بارتر خواهد بود. حضرت علی (علیه‌السلام) فرمودند: «سُوءُ التَّدبیرِ سَبَب التَّدمیر» برنامه‌ریزی غیر اصولی و نامتناسب موجب هلاکت است.    ادامه »
کنکاشی در شخصیت مختار
مختار در تمام آثار دوست و دشمن به عنوان یکی از شیعیان اهل بیت (علیهم‌السلام) معرفی شده است.    ادامه »
صفحه 80 از 101ابتدا   قبلی   75  76  77  78  79  [80]  81  82  83  84  بعدی   انتها   
Escort