دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 31 فروردین,1403
حقّ حضانت در اسلام
«ستایش» می‌تواند به جای کوچ از محلّی به محلّ دیگر با حفظ حقّ حضانت خود، نفقه‌ی کودکانش را طبق مادّه‌ی 1199 قانون مدنی از ولیّ ایشان یعنی «حشمت فردوس» مطالبه نماید؛ زیرا نفقه‌ی اولاد بر عهده‌ی پدر و پس از فوت وی یا عدم قدرت او به انفاق، به عهدهی اجداد پدری است.    ادامه »
اغنیا مکه روند و . . .
  زيارت با معرفت ره‌آورد‌هايي براي زائر و جامعه‌اش به ارمغان مي‌آورد، زایر از نامه‌ی اعمال پربار و جامعه از شخصيتي پاك، خيرخواه، نيك‌انديش و سازنده برخوردار خواهد گشت.    ادامه »
اعجاز علمی قرآن
       مرضیه اکبریان از آن جا که فن و حرفه‌ای که اعراب در آن شهره بودند، ادبیات و شعر بود پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) نیز با سلاحی قدم در کارزار می‌گذارند که همه‌ی اربابان سخن را به حیرت وا می‌دارد. آن چه ایشان به عنوان صدق ادّعای نبوّت خویش عرضه می‌کنند در همان قالب و هیئتی است که اعراب خود را در آن سرآمد روزگار می‌دانستند. آری عظیم ترین معجزه‌ی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) یک کتاب است؛ (جوان آراسته، ص256) کتابی که در ابعاد و زوا...    ادامه »
آینه‏ ی جمال
 او نشان داد هر که شیر فاطمه سلام الله علیها را نوشیده و خون علی علیه السلام در رگ داشته باشد، اگر به مصاف آید چگونه عدالت و شجاعت را یکجا به نامردمان و ستمگران نشان خواهد.    ادامه »
بزرگ مردي هميشه با لبخند
 خدمات با ارزش اين روحاني پرتلاش فراموش نشدني است.( قسمتي از سخنان مقام معظّم رهبري در پيام تسليت فقدان ايشان)    ادامه »
تا وقتي آقاي عبادي هست، خيال ما راحت است
به ياد امام جمعه فقيد مشهد؛ آيةا...حاج سيد مهدي عبادي در سال 1315 در بخش خوسف بيرجند در يک خانواده روحاني متولد شد. پدر ايشان حجت الاسلام والمسلمين حاج سيد حيدر عبادي از روحانيون شناخته شده جنوب خراسان بود که زندگي شان را از راه تبليغ و همچنين کار کشاورزي تأمين مي کرد. وي پس از اتمام دوره ابتدايي، وارد مدرسه علميه اي که پدرش در خوسف تأسيس کرده بود، شد و مدتي در آنجا و مدتي هم در مدرسه معصوميه بيرجند، به تحصيل ادبيات پرداخت.   ايشان پس از 4 سال راهي مشهد مقدس شد و به مدت 13 سال از محضر عا...    ادامه »
داستان امام جمعه
از تاکسی که پیاده شد مثل کسی که دنبالش کرده باشند دور و برش را می‌پایید با هول و دستپاچگی به تابلوی رنگ و رو رفته‌ای نگاه کرد که یک سرباز نیروی انتظامی زیرش نگهبانی می‌داد. با احتیاط و نگرانی به سراغ سرباز رفت طوری که انگار از او هم می‌ترسید. سرباز به در کوچکی، چند قدم جلوتر اشاره کرد. مرد به داخل ساختمان وارد شد و چند دقیقه بعد برگشت و کاغذی را که محکم به دست گرفته بود به سرباز نشان داد. سرباز نگاهی به کاغذ انداخت و جلوتر از مرد به سمت دری که روبه‏روی تابلو قرار داشت به...    ادامه »
تقویت چشم از دیدگاه طب اسلامی
سُرمه و اثرات آن / معصومه مصطفوی نژاد یکی از اندام‌های مهم بدن چشم است که مراقبت از آن به فهم دریافت‌های حسی و لذّت بردن بهتر و بیشتر از نعمت‌های الهی کمک می کند. در عصر جدید به علت بعضی از مشاغل که فعّالیت زیاد چشم را می‌طلبد، بازی‌های رایانه‌ای، استفاده از نور غیر استاندارد، خوردن فست فود و غذاهایی که از نظر غذایی ارزش آن پایین است و استعمال بعضی از وسایل آرایش کم کیفیّت زمینه‌ی بعضی از بیماری‌های چشم و ضعف قوای بصری را فراهم ساخته، از این رو در این مقا...    ادامه »
تصفیه‌ی خانه‌‌‌ی بدن
بررسی نشانه‌های بیماری کلیوی / فاطمه معززي پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) فرمودند: «ما أنزَلَ اللّه‏ُ مِن داءٍ إلاّ وقَد أنزَلَ مَعَهُ دواء...؛ خدای متعال هیچ درد و بیماری نفرستاد، مگر آن که برای آن درمانی قرار داد، جز مرگ که درمانی برای آن نیست...». (مجلسی، 66و73/59 ) مکتب حیات بخش اسلام برای بهداشت و سلامت جسمی و روانی انسان‌ها اهمیت ویژه‌ای قائل است. دسته‌ای از روایات در این زمینه به پیش‌گیری قبل از درمان نظر دارند و دسته‌ای دیگر انسان&...    ادامه »
دلمه‏ ی نان و اسفناج
مواد لازم : اسفناج            500 گرم قارچ              250 گرم نمک و فلفل    به میزان لازم کره                 دو قاشق سوپخوری آرد                 دو قاشق سوپخوری شیر           &...    ادامه »
صفحه 73 از 101ابتدا   قبلی   68  69  70  71  72  [73]  74  75  76  77  بعدی   انتها   
Escort