دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403
نقش زنان در بیداری اسلامی
استاد مائده رضايي بیداری اسلامی پدیده‌ای عظیم و دو مرحله‌ای است که در مرحله‌ي نخست در پی استیلای استعمار غرب و شرق بر کشورهای مسلمان از نیمه‌ي دوم قرن بیستم با هدف بازگشت به اسلام و فرهنگ آن آغاز گشت؛ امّا این مرحله با حاکمیت مزدوران و دست‌نشانده‌های استعمار، سرکوب شد و مرحله‌ی دوم از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی آغاز گشت و هم‏زمان با استقرار نظام حکومتی اسلامی در ایران، انقلاب‌ها و جنبش‌های اسلامی در سایر کشورهای اسلامی چون کشورهای حا...    ادامه »
مهر و قهر در حکومت علوی
آداب تشویق و تنبیه در سیره‌ی حکومتی امام علی (علیه‌السّلام)(با محوریت نهج البلاغه) / منصوره تقربی یکی از وظایف هر حکومتی، ارزش نهادن به کار‌های رعیّت است. امام علی (علیه‌السّلام) نیز در دوران کوتاه حکومتی‌اش از روش‌های متعدّدی جهت ارزش‌گذاری رفتارهای مردم بهره برده است. در این نوشتار آداب تشویق و تنبیه در سیره‌ی حکومتی ایشان مورد بررسی قرار گرفته و سپس انواع و شرایط آن مورد بحث و تحلیل قرار می‌گیرد.   مقدمه دوران حکومت امام علی (عل...    ادامه »
برام عادّی بود...
زهرا.خ برام عادی بود... همه‌ی اینا رو می‌دونستم... اما اون روز... پنج شیش سالی از من کوچکتره... تازه از بیرون اومده بود، هنوز دماغش قرمز بود؛ حالش یه جوری بود... تو نگاش... نمی‌دونم غم بود، نگرانی بود... دست و پاشو گم کرده بود... گفتم: چیه؟ چی شده؟! گریه کردی؟...! گفت: یه چیزی فهمیدم، امروز فهمیدم... مگه نمی‌گن امام زمان پشت پرده‌ی غیبته و قراره یه روووووووووووووووزی بیاد؟! امروز یه چیز دیگه می‌گفتن... می‌گفتن... می‌گفتن امام زمان داره بین ما زندگی...    ادامه »
لباس تكبر بپوش!
علم را فراگیر و وسیله‌ای برای کسب رضای خدا قرار ده؛ نه این که بخواهی با آن بر دیگران فخر بفروشی یا آن را مایه‌ی لذّت جویی خود قرار دهی.    ادامه »
بهترین وقت
گردآورنده: سپهبدی من حساب خودم را با خودم تسویه کرده بودم، برای بازبینی در خود و شناخت در اعمال خود اندیشیدم. هر چه می‌دانستم روی کاغذ آوردم تا تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف را به دست آورم و بدانم در محیط خارج چه خطراتی برای من وجود دارد و بتوانم با شناخت، آن‌ها را کنترل کنم. حمید برای مبارزه گام‌های اساسی بر می‌داشت «اِنَّ رَبَّکَ لَبِالمِرصاد» را آویزه‌ی دیوار اتاق کرد. خصلت‌های خوب و بد خود را مشخص نمود. حمید مبارزه را از خود آغاز کرد. اعتقاد داشت...    ادامه »
نيمه‏ ي پنهان ماه
هدف مباهله اين نيست كه افرادي دور هم جمع شوند و نفرين كنند و سپس پراكنده گردند بلكه منظور اين است كه دعا و نفرين اثر خود را عملاً آشكار كند و دروغ‌‏‏‏گو فوراً به عذاب گرفتار شود.     ادامه »
تجلّی مهدی باوری در مهدی یاوری
 دشمن در كمين مهدي ياوران است و درصدد است از هر راه ممكن آنان را از خط و مسير مهدويت منحرف كند. لذا باید این خطرات را شناخت و در صدد رفع آن‌ها برآمد.    ادامه »
اندازه‌ی جمله‌های شما (ایجاز، اطناب یا مساوات)
اطناب اگر در جای خود به کار رود، بسیار خوب است. امّا اگر نویسنده بدیهیات، یا اموری را که خواننده آن‌ها را به روشنی می‌داند تکرار کند یا مفصّل بیان نماید، موجب ملالت خاطر خواننده می‌شود.    ادامه »
روزی به رنگی و روزهای دیگر رنگارنگ
 در آستانه‌ی خدمت /  م.پ بیدار که می‌شوی یکی از زیباترین روزهای خدا را پیش رو داری. چرا که روز خدمت است، خدمت به آقا علی بن موسی الرضا (علیه‌السّلام)، و زائرین بزرگوار آن حضرت که از راه‌های دور و نزدیک با دل‌هایی مشتاق و پر از نیاز، از سراسر گیتی، هم چون رودهایی خروشان، به دریای بیکران رحمت و رأفت رضوی فرود می‌آیند. تو، امروز را به دور از محیط کار و فارغ از هرگونه مشغله‌ای، در اختیار داری. وضو گرفته، لباس خدمت به تن کرده و به راه می‌افتی. خانواد...    ادامه »
حُسن خداداده را حاجت مشّاطه نیست
پاسخ به پرسش هایی در باره ی زیباسازی / رحیم زاده           مقدمه                    فراگیری تکالیف شرعی و احکام اسلامی در زوایای مختلف زندگی ـ به ویژه اموری که همه روزه با آن سروکار داریم ـ یک ضرورت و وظیفه  ی دینی برای عمل است، عملی که ضامن سعادت، جلب رحمت الهی و کامیابی دنیوی و اخروی انسان است. با توجّه به رواج شیوه‌های آرایش و زیبایی و جرّاحی هایی از قبیل جراحی ...    ادامه »
صفحه 70 از 99ابتدا   قبلی   65  66  67  68  69  [70]  71  72  73  74  بعدی   انتها   
Escort