دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 09 فروردین,1403
احسان به والدین
پیامبراکرم(صلیاللهعلیهوآله) فرمودند: هر کس که پدر و مادرش را راضی و خشنود کند، خدا را خشنودکرده و هر کس که پدر و مادر خود را به خشم درآورد، خدا را به خشم در آورده است.    ادامه »
هر كس كه اين ندارد حقّا كه آن ندارد
زنان بيش از مردان علاقه به جلب توجّه ديگران دارند و دوست دارند مورد محبّت و توجه ديگران، به خصوص همسر خود واقع شوند. به خاطر همين اگر زن اين كمبود را در خود حس نمايد و مورد بيمهري اطرافيان خود، به خصوص همسر قرار گيرد، ممكن است شيوه‌ي خودنمايي را پيشه‌ي خود كند.    ادامه »
من از پدر اجازه نمی گیرم!
اذن ولی در نکاح دختر *سمیه صادقی  سارا هر روز بعد از کلاس، امید را می‏دید که با دوستانش در کنار مغازه‏ای صحبت می‏کند. به نظر او امید پسر با‌ادبی بود، زیرا برخورد او با دوستانش بسیار خوب جلوه میكرد. بعد از مدّتی سارا به او علاقه‏مند شد و پس از صحبت با یکدیگر قرار شد که امید به خواستگاری‌اش برود. پدر سارا راضی نبود و دلیلش این بودکه او اهل کار نیست و فقط به دنبال دوست و رفیق خود است، پس او مرد خوبی برای زندگی نخواهد بود. امّا گوش سارا به این حرف‏ها بدهکار نبود...    ادامه »
من ندانم من منم یا من وِیَم
مهارت‏های خود‏آگاهی در کلام رضوی خیر‌النّساء صادقی                                                      خود‌آگاهی: هر فردي در ذهن خود، تصویری از خویشتن دارد. اين تصوير كه به نوعي ارزشیابی کلّی فرد از شخصیّت خویش ...    ادامه »
برای فردایی بهتر
پیامبر اکرم(صلّی ‏الله‏ علیه ‏و‏آله)«الْأَمَلُ‏ رَحْمَةٌ لِأُمَّتِي‏، وَ لَوْ لَا الْأَمَلُ مَا أَرْضَعَتْ أُمٌّ وَلَداً وَ لَا غَرَسَ غَارِسٌ شَجَر»، امید برای امّت من مایهی رحمت است و اگر امید نبود، هیچ مادری فرزندش را شیر نمیداد و هیچ باغبانی درختی نمیکاشت.    ادامه »
تبیین راهکارهای جذب جوانان به مسجد و نماز جماعت
*اژدر شمخانی           کارشناس ارشد آموزش بزرگسالان، دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان  اهمیّت نماز نماز از منزلتى بس والا برخوردار است؛ به‌گونه‏اى كه ستون دين و پيشانى عبادات محسوب مى‏شود و بهترين وسيله‌ي نزديك شدن به‏خداست. معاويه بن وهب مى‏گويد: از امام صادق(عليه‌السّلام) پرسيدم: بهترين وسيله‌ي نزديك شدن به خدا چيست؟ پاسخ فرمود: ما اَعْلَمُ شَيْئاً بَعْدَ الْمَعْرِفَه اَفْضَلَ مِنْ هذِهِ الصَّلوه اَلا تَ...    ادامه »
الگویی برای دختران
 زمان آن رسیده بود كه فاطمه‌ي معصومه(عليها‌السّلام) فریاد غربت و حقّانیت علیّ‌بن‌موسی‌الرّضا(عليه‌السّلام) را در فضایی بین سرزمین حجاز تا ایران طنین انداز كند و خود را برای جان سپاری در راه دفاع از ولایت آماده نماید.    ادامه »
زن در زاويه‌ي اجتماع
الگوی رفتاری پیامبر اعظم(صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله)، در تبیین تکلیف‌مداری زن و مرد در امور مشترک ناظر به هویت انسانی، حضور همگان را در عرصه‌ي سیاسی ایجاب می‌نمود. گرچه در زمینه‌ي حضور زنان رعایت ضوابط و حدودی به لحاظ حفظ شأن و مقام انسانی آنان مورد تأکید بود، امّا این مسأله تغییری در اصل موضوع «حضور» ایجاد نمی‌کرد.    ادامه »
مانکن های غربی بر سواحل آرامش
«فاقم وجهک للدین حنیفا ، فطرت الله التی فطر الناس علیها، لاتبدیل لخلق الله ، ذلک الدین القیم و لکن أکثر الناس لایعلمون»؛ روی دلت را سوی این دین اعتدال گردان و برآن پایدار باش، آیینی برخاسته از فطرت الهی که قلوب انسان‌ها آن را می‌طلبد، چرا که بر آن سرشته گشته، این آفرینش توحیدی تغییر پذیر نخواهد بود، این است دینی که تکیه‌گاهی استوار است، هرچند این حقیقتی است که بیشتر مردم آن را نمی‌دانند(روم/30) با وجود رشد روزافزون تبلیغات اسلام‌هراسانه و اسلام‌ستیزانه ...    ادامه »
نزدیک‏تر از همیشه
*محدثه سپهبدی شب 23 ماه رمضان بود. تازه از پارتی برگشته بودم؛ خیلی خوش گذشته بود. راستش پارتی این دفعه با دفعه‏های قبل فرق داشت. با این که بعضی‏ها را نمی‏شناختم امّا رفاقتی نزدیک بین خودم و آن‌ها حس می‏کردم. هنوز تو فکر پارتی بودم که یک آن یاد پیرزنه افتادم. پول برگشت به خانه‌اش را نداشت. دلم برايش سوخت، تقریباً ده، بیست تومانی بهش دادم. پیری، خیلی خوشحال شد. می‏خواست حرفی بزند امّا من منتظر نشدم و رفتم طرف بچّه‏ها. از دست و د‌ل‌بازی خودم خنده‌ام...    ادامه »
صفحه 62 از 99ابتدا   قبلی   57  58  59  60  61  [62]  63  64  65  66  بعدی   انتها   
Escort