دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
شنبه, 01 اردیبهشت,1403
روشنای خورشید مادر،پناهی امن در تاریک خانه های فضای مجازی
(سواد رسانه‌ای) زهرا فلاحی با روی آوردن خانواده‌ها به استفاده از فضای مجازی، مشکلات عدیده‌ای دامنگیر آن‌ها می‌گردد. از جمله این که دشمنان اسلام با ایجاد بحران معرفتی در ذهن جوانان و نوجوانان، جنگ نرم ایجاد کرده‌ و سبب ورود هجمه‌ی شدید شبهات دینی و اعتقادی در ذهن آنان گردیده‌اند. علاوه بر آن، با رغبت بیشتر جوانان به فضای مجازی در عصر حاضر، مشکلات روحی بسیاری از جمله افسردگی، ناراحتی، ناامیدی و عدم آرامش دامنگیر آنان شده است. در این میان روشن است که استحک...    ادامه »
نقش مادر در تربیت جنسی
مریم سالاری مقدم مفهوم تربیت جنسی تربیت، فراهم کردن زمینه برای رشد استعدادهای فرد به‌منظور نیل به کمال و برخورداری از حیات طیبه و اصلاح رابطه انسان با خودش و تمام موجودات آن است. از این رو رهیافت‌گونه‌ها و کارکردهای تربیت به چند قسم عبادی، عقلانی، اخلاقی، جسمانی، جنسی، خانوادگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تقسیم می‌شود. در این ‌میان پرورش جنسی، یعنی زمینه‌ها و عوامل مربوط به مسائل جنسی باید به‌گونه‌ای فراهم شود که استعدادهای فرد شکوفا شده و او را برای رسیدن...    ادامه »
دانشگاه معارف الهی (شرح زیارت آل‌یاسین)
استاد رثایی مقدمه زیارتنامه‌ها گفتار و کلمات معصومین ع و دارای معانی و مضامین والاست. زائر در محضر مزور این متون مقدس را بر زبان جاری می‌کند و باورها و عقایدی را که در دل دارد، اظهار می‌نماید. زیارت تجدید پیمان ولایت است با حجت‌های الهی و پیشوایان دینی. زیارت آل‌یاسین از جمله زیارتنامه‌های معتبر است که با بیانی بلیغ و شیوا به توصیف مقامات و فضایل امام زمان حجة‌بن الحسن العسکری عج می‌پردازد. آغاز زیارت با چندین سلام است که زائر با این سلام&zwnj...    ادامه »
معلمی از جنس مادر
حمیده سالارزاده مقدمه از آن جا که تربیت دینی یکی از مهمترین کلیدواژه‌ها در پرورش معنوی هر انسانی است، مادر به عنوان تأثیرگذار‌ترین عنصر در هستی، می‌تواند نقش کارآمدی در ایفای این مهم داشته باشد. از این رو آشنایی مادران با نقش خود و میزان تأثیرگذاری آن در جامعه می‌تواند در پرورش نسلی پاک تأثیرگذار باشد. در این مقاله به طور خلاصه به این مقوله پرداخته شده است. مفهوم‌شناسی 1. مادر: ‏‎‎«مادر» در لغت به معنای مام، والده و زن فرزنددار  است که به...    ادامه »
آرام جان جامعه
رقیه بی‌غم  مقدمه حجاب و عفاف یک امر فطری است و برای حفظ زندگی اجتماعی انسان ضرورت دارد. از این رو در اسلام به آن تأکید فراوانی شده است. ضرورت طرح این موضوع برگرفته از آثار مستقیم آن بر جامعه است و پیشینه‌ی آن به نزول قرآن و ظهور اسلام در بین اعراب و ایرانیان برمی‌گردد. حجاب اثرات فراوانی بر زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی انسان دارد و نادیده گرفتن آن هرگز به نفع فرد و جامعه نیست. امروزه پدیده‌ی برهنگی بیماری عصر ماست که دیر یا زود اثرات آن شناخته خواهد شد.  تعر...    ادامه »
احکام ناپاکی ها از آئینه فقه
طاهره رحیم زاده  مقدمه حضرت علی ع می‌فرمایند: هر ظرفی با آمدن مظروف تنگ می‌شود مگر جان آدمی که ظرف دانش است و با آمدن مظروف توسعه پیدا می‌کند (نهج‌البلاغه، حکمت147). به این معنا که دانش‌پژوهی که توانسته صد مسأله یاد بگیرد، توان آن را هم دارد که هزار مسأله یاد بگیرد. اگر استاد شد توان آن را دارد که ده هزار مسأله را نیز یاد بگیرد. پس انسان حدی ندارد. اگر کسی در ظرف دلش هیچ نریخت یا حرف‌های بیهوده ریخت، ‌این‌ها در حکم فاضلاب است. ولی اگر معارف و ع...    ادامه »
مقایسه‌ تأثیر عنصر محبوبیت رهبری در تداوم انقلاب اسلامی ایران با انقلاب فرانسه
زهرا نجاتیان انقلاب در علم سیاست به تحول سریع و بنیادینی گفته می‌شود که بر اثر طغیان عموم مردم اتفاق می‌افتد و موجب تغییر نظام سیاسی، حقوقی و اقتصادی می‌شود (مصباح‌یزدی، ۱۳۹۲، ص۳۱). این پدیده‌ی سیاسی-اجتماعی از عناصر مختلفی مانند مردم و رهبران تشکیل شده است. در این نوشتار تلاش شده مسأله‌ی انقلاب با توجه به عنصر محبوبیت رهبری بررسی شود؛ این بررسی به کمک مقایسه‌ی دو انقلاب بزرگ تاریخ، یعنی انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود. اهمی...    ادامه »
زایمان آسان
استاد ضیائی پیامبر گرامی اسلام ص فرمودند: «بانوی باردار به سان روزه‌دار شب‌زنده‌دارى است که با جان و مال در راه خدا جهاد مى‌‏کند و چون فارغ شود پاداشى دارد بس بزرگ آن چنان که نمى‌‏داند آن پاداش چیست و چون به نوزادش شیر دهد در برابر هر مکیدن، پاداشی برابر با آزاد‌ کردن یکی از فرزندان اسماعیل دارد و چون از شیردادن فارغ گردد فرشته‌‏اى به پهلوى او مى‌‏زند و مى‌‏گوید: از نو آغاز به کار کن که بخشیده شده‌‏اى». در ا...    ادامه »
انتشار چهل و پنجمین شماره دو فصلنامه بين المللي شميم نرجس
چهل و پنجمین شماره دوفصلنامه‌ي بين المللي فرهنگي، هنري شميم نرجس ویژه پاییز و زمستان 1401 منتشر شد. اين فصلنامه به صاحب امتيازي مكتب نرجس (عليها السلام) مشهد با گرايش ديني- مذهبي و گستره توزيع بين المللي در 84 ­صفحه منتشر گرديد. برخی مقالات این شماره نشریه عبارتند از: مادرانه‌های استاد بر اساس سلسله درس‌های استاد طاهایی، خطبه‌ي ۱۴۷؛ فصل سوم، اصول و روش‌های تربیتی در آیات 1-9 سوره‌ی ممتحنه (بخش دوم)، سیرابم کن علی جان علیه السلام!، امنیت و آ...    ادامه »
زیرساخت‌های معنوی تولید دانش‌بنیان بر اساس سلسله درس‌های استاد طاهایی
گروه تنظیم آثار استاد طاهایی  مقدمه آنچه با واژه‌ی دانش به اذهان عمومی متبادر می‌شود، «علوم تجربی» است. از این رو تولید دانش‌بنیان به اکتشافات و نوآوری‌های صنعت و تکنولوژی محدود می‌گردد. حال آن که با توجه به گستردگی کاربست واژه‌ی علم و جایگاه والای دانش‌اندوزی، چنین نگاهی ناصواب است. در واقع بخشی از سازوکارهای تولید دانش‌‌بنیان در حیطه‌ی دانش‌های تجربی بوده که زیربنای آن علوم الهی است. زیرا بشر فارغ از رهنمودهای دینی نمی&z...    ادامه »
صفحه 4 از 101ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
Escort