دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
شنبه, 01 اردیبهشت,1403
نقش دعا در سیره‌ی تربیتی امام سجاد  ع
سمیه وحیدیان صادق فرزند؛ چه دختر و چه پسر از عظیم‌ترین نعمت‌های حضرت حق برای انسان است. شکر این نعمت، واجب است و ادای آن به تربیت انسان‌هایی شایسته است که عبد صالح خدا باشند. بی‌شک زحمت در این راه از اعظم عبادات و بهترین کارهاست. کسی که زحمت تربیت فرزند و صالح شدن او را بر خود هموار نماید، درهای رحمت حق را به روی خود باز کرده است (انصاریان، 1389، ص 289). یکی از بهترین دستگیره‌ها و ابزارها در این مسیر سخت و پرفرازونشیب "دعا" است که همواره از سوی اهل‌بیت ع بدان سفار...    ادامه »
نقش آموزه‌های عبادی در تربیت
(برگرفته از سیره‌ی تربیتی مادر مقام معظم رهبری(حفظه‌الله))      حمیده سالارزاده  تأثیر آموزه‌های عبادی در استحکام و تقویت خانواده، موضوعی غیرقابل‌انکار است. در خانواده‌ای که التزام عملی به اعتقادات و عبادات وجود دارد، آرامش روانی، نورانیت درونی و مسائل اخلاقی موج می‌زند. از این رو در این نوشتار با بیان برخی مؤلفه‌های عبادی تأثیرگذار، به نقش سیره‌ی عبادی بانو میردامادی در تربیت دینی مقام معظم رهبری (حفظه الله) می‌پردازیم. نماز اول...    ادامه »
نقش کنشگری بانوان در تربیت فرزندان مقاوم
با توجه به سیره‌ی بانو میردامادی           زهره وظیفه مقدمه مادر نخستین کسی است که می‌تواند بر لوح سفید وجود فرزندش نقاشی کند و از او شخصیتی استوار و اثرگذار بسازد. در واقع کنشگری‌ها و فعالیت‌های اثربخش مادران در شکل‌گیری شخصیت مقاوم فرزندان تأثیر بسزایی دارد. امروزه یکی از نیازهای جامعه‌ی زنان، وجود الگوهایی است که نقش مادری و خانه‌داری را با کنشگری اجتماعی به وجه نیکو جمع کرده باشد. بانو میردامادی یکی از با...    ادامه »
معامله با خداوند
اعظم خطیبی امام صادق ع می‌فرمایند: محبوب‌ترین کارها نزد خداوند، شادمان‌کردن مؤمن با سیرکردن یا رفع گرفتاری یا پرداخت بدهی اوست (بحارالانوار، ج 71، ص 297). فروشگاه لباس‌فروشی داشتیم؛ با تحریم‌ها، تورم بالا و بدقولی مشتریان در پرداخت چک‌ها، مجبور شدیم جمعش کنیم. سرمایه‌ی اولیه از دستمان رفته بود. به دنبال کاری برای شروع مجدد بودیم تا این که یکی از دوستان به صندوق قرض‌الحسنه امام جواد ع معرفی‌مان کرد. اولش کمی دودل بودیم اما وقتی دریافتیم که ...    ادامه »
یکی بود یکی نبود...
سیده عالمه هاشمی داشتم قصه‌‌ی حضرت موسی را برای پسر 6 ساله‌ام تعریف می‌کردم. رسیدم به آن جا که خداوند به مادر حضرت موسی ع الهام کرد که فرزندش را در صندوقچه‌ای بگذارد و به رود نیل بیندازد. پسرم با حیرت گفت: مادرش این کار رو کرد؟ سرم را با ناراحتی تکان دادم. گفت: بعدش چی شد؟ گفتم: خدا بهش قول داد که پسرش رو به آغوشش برمی‌گردونه. پسرم با حیرت بیشتر گفت: برگردوند؟ با خوشحالی سرم را تکان دادم. پسرم نفس راحتی کشید و با شعف گفت: می‌دونستم خدا زیر قولش نمی...    ادامه »
احکام ناپاکی‌ها در آینه‌ی فقه
طاهره رحیم زاده غوره و آب‌غوره‌ی جوش آمده سؤال: حکم غوره و آب‌‌غوره‌ی جوشانده شده چیست؟ جواب: غوره و آب‌غوره، حکم انگور و آب انگور را ندارد. بنابراین اگر به جوش آیند، پاک و حلال هستند (تمام مراجع عظام تقلید) (رساله‌ی مراجع، ج1، مسأله203).  استفاده از الکل در ساخت بسیاری از داروها و ادکلن‌ها سؤال: امروزه برای ساخت بسیاری از داروها به خصوص داروهای نوشیدنی و عطرها، به ویژه انواع ادکلن‌هایی که از خارج وارد می‌شوند، از الکل که در واقع مسکر ا...    ادامه »
تقسیم شب‌ها برای نگهداری فرزندان
خانم می‌گفتندکه چون بچه‌ها، شب‌ها خیلی گریه می‌کردند و تا صبح بیدار می‌ماندند، امام شب‌ها را تقسیم کرده بودند، یعنی مثلاً 2 ساعت خودشان از بچه نگهداری می‌کردند و خانم می‌خوابیدند و 2 ساعت خودشان می‌خوابیدند و خانم بچه‌ها را نگه می‌داشتند. فرزندان امام هم تعریف می‌کنند که آقا با آن‌ها بازی می‌کردند، یعنی بعد از تمام شدن درس، ساعتی را به بازی با بچه‌ها اختصاص می‌دادند تا کمک خانم در تربیت بچه‌ها باشند (سبزیان، عل...    ادامه »
بازگشت حجاب به فلسطین
مائده رضایی مقدمه امروزه حجاب در فلسطین شعار نیست بلکه نماد دینداری است حجابی که پیش از این به دلیل استعمار غربی و به اجبار یا تهاجم فرهنگی غرب و اشغالگری صهیونیست، رو به ضعف نهاده بود و پوشش غربی به جای آن رواج یافته بود. ناگفته پیداست که بی‌حجابی نقش تأثیرگذاری در تداوم اشغالگری داشت. اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران ملت‌های مسلمان به خصوص فلسطینیان به ارزش مسلمانی خود پی بردند و تنها راه رهایی خود را بازگشت به هویت اسلامی دیدند. لذا نمادهای اسلامی از جمله حجاب نیز یکی پس از دیگر...    ادامه »
یک حشره و هزار خاصیت
صدیقه اشتری/ افشین ذوالفقاری  قرآن کریم از چند حشره از جمله مورچه، زنبور عسل و... نام برده است. این موضوع به خودی خود اهمیت و نقش حشرات را در زندگی انسان آشکار می‌سازد. وجود سوره‌ی نحل اهمیت زنبور عسل و قدرت این حشره را نمایان می‌سازد. زنبورها از جمله حشرات مفیدی هستند که نقش مهمی در زندگی انسان‌ها دارند. زنبور عسل حشره‌ای است که زندگی اجتماعی دارد و عسل از جمله محصولات این زنبور است که از حدود 5000 سال پیش در درمان زخم‌ها، سرفه و سوختگی استفاده می‌شد (عب...    ادامه »
بیماری ام اس
(MS، مولتیپل اسکلروز، تصلب شرائین مغز) / در نسخه آیت‌الله سید حسن ضیائی ام اس یک بیماری خود ایمنی است که در آن به چربی خاص تارهای عصبی حمله می‌شود. این بیماری غیرقابل‌پیش‌بینی، عودکننده و بهبودیابنده است و سه مرحله دارد: 1. حمله، 2. عود، 3. خاموشی. علایم بیماری 1. گزگز انگشتان دست و پا که معمولاً 24 ساعت طول می‌کشد. 2. عدم تعادل در حرکت. 3.تاری دید ( معمولا ًیک چشم). 4. ضعف اندام دست و پا. 5. خستگی مفرط. 6. این بیماری معمولاً ...    ادامه »
صفحه 2 از 101ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
Escort