دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 31 فروردین,1403

شال‌گردن شطرنجي
مرضيه پورباقر مهنه 1)     44 دانه سر مي‌اندازيم و به صورت كشباف، يكي از زير، يكي از رو، 20 سانت مي‌بافيم. 2)      دانه‌ها را 4 قسمت مي‌كنيم و هر كدام را جداگانه 20 سانت به صورت نوارهايي مي‌بافيم و در انتها دانه‌ها را سر سنجاق قرار مي‌دهيم. 3)     دانه‌ها را روي ميل مي‌گيريم و همه‌ي آن‌ها (44 دانه) را با هم به همان صورت كشباف به اندازه‌ي 40 سانت  مي‌بافيم. 4)&...    ادامه »
الگوی مصرف میوه
در سورهی واقعه، آیهی 29، آنجا که از اوصاف بهشت سخن گفتهاست، میخوانیم: «وَ طلْحٍ مَنضودٍ»؛ و درختان موز که میوهاش خوشه خوشه روی هم پیچیده شدهاست.    ادامه »
وقار پیری، دوست داشتنی تر از نشاط جوانی
بهداشت سالمندان در روايات معصومين (عليهم السّلام)/ *معصومه مصطفوی‏ نژاد در دين مبين اسلام سالمندان از جايگاه والايي برخوردارند به طوري‏كه پيامبر اكرم (صلّی ‏الله ‏وعلیه ‏وآله) وجود پيران سالخورده را باعث افزايش رحمت و لطف پروردگار و گسترش نعمت‏ هاي الهي مي‏دانند (نهج الفصاحه، ص212) و احترام به مسلمان مو سفيد و سالخورده را از جمله تجليل خدا مي‏ فرمايد: از ما نيست كسي كه بزرگسال ما را احترام نكند (اصول كافي، ج2، ص165). مولاي متّقيان علي عليه‏السّلام در تجل...    ادامه »
سالاد کلم بروکلی
*سمانه صنعت‏گر مواد لازم برای 2 نفر: کلم بروکلی: 200 گرم گوجه فرنگی: 2 عدد متوسط خیار: 1 عدد سس مایونز: 1 قاشق غذاخوری ماست: 1 قاشق غذاخوری آب‏لیمو: 1 قاشق غذاخوری نمک: به میزان لازم روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری طرز تهیه: بروکلی، گوجه و خیار را نگینی خرد کرده و با هم مخلوط کنید. برای تهیّه‏ ی سس، مایونز، ماست، آب‏لیمو و نمک را مخلوط كنيد و به هم بزنید. مواد سالاد را در ظرف مناسبي بریزید و پس از آن سس و در انتها روغن زیتون را به آن اضافه کنید (استفاده از روغن زیتون دل&rlm...    ادامه »
سوگند به انجیر
انجیر بوی بد دهان را از بین می برد. لثهها و استخوان ها را محکم می کند و موها را میرویاند دردها را بر طرف میسازد و با وجود آن نیاز به دارو نیست.    ادامه »
الگوی مصرف میوه با توجّه به آیات و روایات
* زکیه عابدینی‏نیا میوه توشه‏ای است که از جانب خداوند متعال برای انسان خاکی، که هر قسمت و بخش آن متناسب با نیاز بخشی از وجود انسان آفریده شده است. از نیازهای جسمی تا نیازهای روحی. پس چه عبث کاری است اگر بخشی از آن را مصرف کنیم و از دیگر بخش‏های آن غافل شویم. چرا که خداوند در قرآن کریم فرموده است که هیچ چیز را بیهوده خلق نکرده است. با توجّه به این موضوع، امر ناپسندی است اگر فردی میوه‏ای را بخورد و پوست و هسته‏ی آن را دور بیندازد که بی شک موجب ناخشنودی خداوند گردیده و این کار ...    ادامه »
شیر مادر یا شیر پدر
در اهمّيت شیر مادر *دکتر مريم شايسته‌خوي            اهمّیت شیر مادر   بعضي اوقات مسائلي هست كه در عين سادگي بسيار با اهميّت است و شايد همين زياد در دسترس بودن و سادگيشان ما را به اشتباه مي اندازد تا در مورد اهمّيتشان كمتر فكر كنيم. يكي از اين موضوعات شير مادر است. روزانه با مادرهاي زيادي مواجه مي‌شوم كه رضايت زيادي از وضعيت شيردهي نوزادشان ندارند و مشتاق هستند از تغذيه‏ی مصنوعي(شيرخشك يا به قول ما شير پدر!) براي ...    ادامه »
آشتی با طراوت وزیبایی
بهداشت پوست از نظر طبّ اسلامی و سنّتی/ معصومه مصطفوي‌نژاد                         توجّه به زیبایی پوست صورت از نظر ظاهر و نیز به لحاظ روحی و روانی، اهمیّت زیادی دارد. در دنیای امروز، تبلیغات رنگارنگ، هزینه‏های سنگینِ استفاده از کرم‏های زیبایی را به خانواده‏ها تحمیل کرده در حالی‏که به سبب استفاده از «کلرید جیوه» در بسیاری از کرم‏های زیبایی و جذب راحت این مادّه از طریق پوست و دستگاه گوارش، ...    ادامه »
طبيب بزرگ ايراني، اسلامي
ابوعلی سینا و روز پزشک                 *دکتر فاطمه معدلی         حضرت امام خمینی(ره) در تاریخ 6/8/58 فرمود: «سابق این طور بوده که کتب طبّی شرق، اروپا رفته است. [آن‌كه] اروپا را طبیب کرده و آن طبیب‌های بزرگ را درست کرده، کتب شرق بوده است؛ کتاب شیخ الرئیس بوده؛ کتب رازی بوده است و این‌ها کار کردند. حال چه شده‌است که باید بعد از این که تمدّن از شرق به غرب رفته است، شرق تمدّن را صادر کرده به ...    ادامه »
راه حل‌های ارزان برای خرج‌های گران دندان‌پزشکی
* دکتر نیناز عصاران برای حلّ مشکل پوسیدگی دندان، درد دندان، بوی بد دهان، خونریزی لثه، بی‌دندانی، هزینه‌های دندان‌پزشکی و هزار مشکل دهانی دیگر، فقط یک راه بسیار آسان و کم‌هزینه وجود دارد و آن مسواک‌زدن با یک مسواک نرم، مقدار کمی خمیر دندان و استفاده از نخ دندان است. آیا می‌دانید چرا حیوانات پوسیدگی دندان ندارند؟ در حالی‌که مسواک هم نمی‌زنند!  چون آن‌ها از سبزیجات، گیاهان و مواد طبیعی استفاده می‌کنند؛ ولی انسان‌ها با این‌که از ان...    ادامه »
صفحه 7 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  بعدی   انتها   
Escort