دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
شنبه, 01 اردیبهشت,1403

خواص شنبلیله
فاطمه اکبری علیکم بالحلبه و لو بیع وزنها ذهبا: بر شما باد شنبلیله، هر چند هم سنگ طلا فروخته شود. (ری شهری، دانشنامه‌ی احادیث پزشکی، ص287) شنبلیله سبزی اصلی غذاهای ایرانی مثل قورمه سبزی و قلیه ماهی است و از دیر باز به عنوان یک گیاه درمانی و طعم دهنده مورد استفاده‌ی مردم بوده است. این گیاه علفی، از تیره‌ی پروانه واران به ارتفاع 20 تا 50 سانتی متر با گل‌های جدا از هم و به رنگ روشن در بیشتر نواحی ایران می‌روید و جزو سبزیجات خوراکی کاشته می‌شود طبیعت آن گرم و خشک است. ...    ادامه »
ده دستور العمل غذایی به منظور خداپرستی!
کم بخور، همیشه بخور/ تنظیم: فاطمه معاونیان قال الصّادق (علیه‌السلام): «كَثْرَةُ النَّوْمِ يَتَوَلَّدُ مِنْ كَثْرَةِ الشُّرْبِ وَ كَثْرَةُ الشُّرْبِ يَتَوَلَّدُ مِنْ كَثْرَةِ الشِّبَعِ وَ هُمَا يُثَقِّلَانِ النَّفْسَ عَنِ الطَّاعَةِ وَ يُقْسِيَانِ الْقَلْبَ عَنِ التَّفَكُّرِ وَ الْخُضُوعِ؛ بسیار خفتن، از نوشیدن بسیار، و بسیار نوشیدن، از سیری فراوان، زاده می‌شود و این دو، انسان را نسبت به فرمانبری از خدا سنگین می‌کنند و دل را سخت‌تر از آن می‌کنند که تفکّر و خضوع داش...    ادامه »
به موهاي خود غذا بدهيد
   عوامل ريزش مو و پيشگيري از آن/الهام میهنی هوای بهاری، ابرهای اخمو و نم نم باران ما را واداشت که لباس بیشتری بپوشیم اما نزدیک ظهر، نه از ابر خبری بود، نه از باران. زنگ آخر بود زیست‌شناسی داشتیم و هوا حسابی گرم شده بود. صدای رؤیا فضای کلاس را پر کرده بود: «وای مُردم از گرما»؛ مقنعه‌اش را درآورد و خودش را باد می‌زد. مهری که ردیف پشت سر او نشسته بود با دیدن تارهای مو بر روی شانه‌های رؤیا گفت: «وای چه قدر موهات ریخته!...» رؤیا که قیافه‌...    ادامه »
باقلا
وحید عرفانی (کارشناس بهداشت)   الامام الصادق (علیه‌السلام): «الباقلى يذهب بالداء و لا داء فيه؛ باقلا، بیماری را می‌برد و در آن، بیماری‌ای نیست».(بحارالانوار، 266/66) الامام الصادق (علیه‌السلام): «أَكْلُ الْبَاقِلَّى يُمَخِّخُ السَّاقَيْنِ وَ يَزِيدُ فِي الدِّمَاغِ وَ يُوَلِّدُ الدَّمَ الطَّرِيَّ؛ خوردن باقلا، مغز استخوان‌های ساق را تراکم درونی می‌دهد، توان مغز را افزون می‌سازد و خون تازه تولید می‌کند». (الکافی، 344/6؛ المحاس...    ادامه »
سیب
  الامام الصادق(علیه‌السلام): «التُّفَّاحُ نَضُوحُ الْمَعِدَةِ؛ سیب، پالاینده و خوش بو کننده‌ی معده است». (الکافی، 355/6؛ بحارالانوار، 168/66) هم‌چنین فرمود: «سیب بخور؛ چرا که حرارت را فرو می‌نشاند، درون را سرد می‌کند و تب را می‌برد». رسول الله(صلی‌الله علیه و آله): «كُلُوا التُّفَّاحَ عَلَى الرِّيقِ فَإِنَّهُ نَضُوحُ الْمَعِدَةِ؛ سیب را ناشتا بخورید؛ چرا که تمیز کننده‌ی معده است». (مکارم الاخلاق، 1248/1؛ بحارالا...    ادامه »
2 روش برای کاهش وزن
هشت ماده‌ی غذایی که با چاقی در جنگند می‌خواهید وزنتان را کم کنید؟ خواسته‌ی شما کاملاً محترم است. مطمئن باشید این گفته یک افسانه نیست، کافیست هشت خوراکی ضد چاقی را بشناسید. روش اول امروزه فروشگاه‌های بزرگ و سوپرمارکت‌ها پر از مواد غذایی تبلیغاتی هستند که روی آن‌ها درج شده «با قدرت بالا در جهت سوزاندن چربی‌های اضافی» یا «ضد چاقی» و... امّا نیازی به این همه تلاش برای یافتن مارک برتر نیست. فقط کافیست سری به مواد غذایی موجود در طبیعت بزنید...    ادامه »
انار
  1- انار خون را تصفيه كرده و تقويت كننده قلب و كليه است. 2- انار اشتها آور است و بهتر است قبل از غذا مصرف شود. 3- انار در رفع اوره و كلسترول ، دفع سموم و تعادل مايعات بدن به خصوص خون نقش مهمي را ايفا مي كند. 4- مصرف انار شيرين، ايجاد شادي نموده و رنگ رخسار را باز مي كند. 5- مصرف انار شيرين تقويت كننده كبد مي باشد و در معالجه يرقان (زردي) مفيد است. 6- انار ترش و شيرين (ملس) باعث كاهش فشار خون مي شود. 7- مصرف انار در معالجه راشي تيسم، كم خوني و ضعف اعصاب مؤثر است و به بدن نيرو مي ب...    ادامه »
کشمش پر انرژی، کم چرب و پر خاصیت
انگور خشک شده که همه آن را به نام کشمش می‌شناسند، قرن‌ها پیش به وجود آمده است. ۱- کشمش، میوه ی خشک مغذّی است و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می‌شود. یک غذای پر انرژی، کم چرب و کم سدیم می‌باشد. بنابراین برای افرادی که رژیم‌های کم سدیم را باید رعایت کنند، خوردن کشمش برای آن ها بسیار مفید می‌باشد. ۲- کشمش دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می‌باشد و از تخریب سلولی جلوگیری می‌کند. ۳- کشمش در سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمّی را بر عهده...    ادامه »
خواص كاهوی ایرانی
 اگر شب ها از مشكل بی خوابی رنج می‌برید، پیش از خواب كاهو بخورید. خوردن کاهو از سفید شدن و ریزش مو نیز پیشگیری می‌کند. كاهو میزان قابل توجهی نیز آهن دارد و بنابراین برای درمان كم خونی مفید است.    ادامه »
زردچوبه
 مترجم: ملیحه تراب پور  در میان ادویه های موجود زردچوبه از جایگاه خاصی برخوردار است به طوری که هندی ها از ریشه ی این گیاه به عنوان دارو و کاربردهای فراوان دیگر استفاده می کنند. آن ها ریشه ی زردچوبه را جوشانده، خشک می کنند و سپس به صورت پودر در آورده، از آن به منظورهای مختلف بهره می گیرند. سرکامین (Curcumin) عنصر شیمیایی فعال موجود در زردچوبه است که آنتی اکسیدانی قوی به شمار می رود و از طریق کاهش سطح هیستامین سبب کاهش تورم و التهاب می شود. این ماده از کبد محافظت می نماید، سطح کلسترول ...    ادامه »
صفحه 10 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  7  8  9  [10]  11  بعدی   انتها   
Escort