دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403

تأثیر والدین بر فرزندان در رونق تولید
طاهره پرتوی     خانواده مهم‌ترین نهاد اجتماعی است که با آموزش و پرورش فرزندان را با فرهنگ جامعه آشنا می‌کند. اسلام خانواده و کارکردهای آن را در ساختن شخصیت انسان بسیار مؤثر می‌داند. خانواده‌های متدیّن همواره به نیازمندی‌های جامعه‌ی اسلامی خود توجه دارند و خود را در شکل‌گیری مسایل و مشکلات اجتماعی مؤثر می‌بینند، همچنین فرزندان خود را با توجه به زمان رشد و شکوفایی فرزند تربیت می‌کنند. امروزه که برای عبور از بحران اقتصادی بحث اقتصاد مقاوم...    ادامه »
آداب خرید برای منزل
بعضی برای خرید کردن سختگیری می‌کنند؛ گاهی ساعت‌ها برای خرید در خیابان‌ها می‌گردند. گاهی نیز این مسئله برای آن‌ها تبدیل به تفریح می‌شود و به بهانه‌های مختلف راه بازار را در پیش می‌گیرند. اگر بدانیم لحظات عمر چقدر با ارزش است؛ حیف است وقت را هدر دهیم بلکه آن را مدیریت می‌کنیم. چطور خرید برویم؟ 1.        شروع  با یاد خدا باشد: « اَللّهُمَّ اِنّی اَسْأَلُکَ مِنْ خَیْرِها وَ خَیْرِ اَهْلِها وَ اَعُوذُبِکَ مِن...    ادامه »
جهاد اقتصادی بانوان با تأسی به سیره‌ی حضرت خدیجه (س)

هرگونه فعالیت اقتصادی زن بایستی متناسب با ویژگی‌های جسمی و روحی وی و در چهارچوب موازین شرعی و حفظ شئونات او صورت گیرد و منافاتی با نقش اصلی و بی‌بدیل مدیریت و تدبیر امور خانواده نداشته باشد.

   ادامه »
چند هنر از بانوی ایرانی

قصد داریم شما را با چند هنر که از مشاغل خانگی و پردرآمد محسوب می شود، آشنا کنیم.

   ادامه »
کارآفرینی خانگی
سمیه براتی مقدم کارآفرینی خانگی راه حل اشتغال بانوان...   از اوایل قرن بیست و یکم با پدیده‌ی جدیدی در کشورهای در حال توسعه با عنوان «مشارکت اقتصادی زنان در جامعه اقتصادی کشور» مواجه شده‌ایم که این امر موجب تحولاتی عمیق در رابطه‌ی زنان ومردان و نیز ظهور مسائلی جدید در خانواده شده است. در ایران نیز با پیروزی انقلاب اسلامی و بازتعریف نقش زن در فضایی که توأم با حفظ شخصیت انسانی اوست، به ارائه‌ی راهکارهایی برای ایفای نقش اقتصادی زنان در کنار ایفای سایر نقش‌...    ادامه »
بانوی مهر
(گذری بر شیوه‌های تربیتی حضرت زهرا(س))/سمیه فانی مقدم حضرت فاطمه زهرا(س) از آن مربیان و معلمان اخلاق است که بشر می‌تواند زندگی او را به عنوان بهترین الگو برای رفتار و معاشرت خود قرار دهد؛ او انسانی کامل است که می‌تواند برترین نمونه‌ی واقعی زن شایسته را ارائه دهد. خدای متعال، حضرت زهرا(س) را از عظمتی والا و شکوه و جلالی ویژه بهره‌مند ساخته بود. اکنون نگاهی گذرا خواهیم داشت به شیوه‌های تربیتی این بزرگ بانو: 1. جایگزین نساختن هیچ عاملی به جای عاطفه‌ی مادری محبت...    ادامه »
دروغی به نام ازدواج در کودکی
طیبه قاری زاده*  هر عقل سلیمی با اندک تأملی می‌تواند متوجّه تناقض‌ها و تضادها در سخنان کسانی شود که داعیه‌ی پوشالین دفاع از حقوق کودک را دارند، کسانی که مدّعی تخصص در حیطه‌ی علم و قانون هستند و اقدام به تنظیم برخی اسناد و قوانین می‌کنند. آنان که به بهانه‌ی حفظ بهداشت جسمانی، آموزش پیشگیری از بیماری‌های جنسی و ایدز را در دوران ابتدایی(کودکی) در مدارس ضروری می‌دانند ولی ازدواج در سن نوجوانی (13 سالگی) را ظلم قلمداد می‌کنند. اگر طبق تعریف مراحل رش...    ادامه »
آسیب شناسی طلاق
گفتگویی با سرکار خانم حبیبی  1. از نگاه شما علت طلاق‌ها در جامعه‌ی امروز چه می‌تواند باشد؟   متأسفانه در دنیای امروز با توجه به مسائل بسیار سرگرم کننده،‌ انسان از اصل زندگی و اهداف ارزشی‌اش فاصله پیدا کرده و مسأله‌ی طلاق هم یکی از عوارض زندگی‌های امروزی است. متأسفانه چون به همین قسمت که «ارزش واقعی» است خوب توجه نشده، ادامه‌ی راه سخت می‌شود و منجر به جدایی. در هر زندگی الهی، گام اول نیت است. نیت در اسلام بسیار بحث مهمی است،...    ادامه »
خانواده در بستر معروف‌ها و منکرها
میان زن و شوهر  همدلی و همکاری باشد یعنی یکدیگر را در راه خدا حفظ و تواصی به حق کنند.    ادامه »
آموزش خوبی و شناساندن بدی به کودکان
هانیه درجاتیانی کودک به دنیا می­آید در حالی که از تمام آگاهی­ها و اطّلاعات مربوط به این جهان و جهان بعدی عاری است. والدین و مربّیان از روحیه­ی غالب کودک، یعنی بازی می­توانند به عنوان یکی از مهم­ترین ابزار تربیت وی استفاده کنند. چرا که بازی روش مناسبی است که می‏توان با آن واجبات، مستحبّات، محرّمات و مکروهات را به کودک آموزش داد. در ادامه طریقه‌ی آموزش و امر به معروف و نهی از منکر برای کودکان در قالب بازی و مثال تدوین شده است که قبل از آن ذکر نکاتی ضروری است: - در هنگام این بازی‏ه...    ادامه »
صفحه 3 از 10ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
Escort