دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403

رونق تولید: محور اولین عملیات در گام دوم انقلاب اسلامی
سمیه براتی مقدم چکیده نام‌گذاری سال 1398 به نام «رونق تولید» توسط مقام معظم رهبری این سؤال را ایجاد می‌کند که رونق تولید چه نسبتی با اهداف و مسیر تبیین شده در گام دوم انقلاب اسلامی دارد. نگاهی به بیانات مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که اقتصاد و تولید و توزیع یکی از سرفصل‌های اساسی بیانیه‌ی گام دوم بوده که هم در ارزیابی عملکرد چهل ساله‌ی جمهوری اسلامی و هم در تبیین مختصات وضعیت کنونی نیز در بازشناسی در تبیین مسیر آینده آن نقشی محوری دارند. لذاست که برای ج...    ادامه »
گذری بر رونق تولید در روایات
                                     1.     نیازمندی جامعه به کارهای مختلف امام صادق ع: خداوند اسباب رزق را در کارهای گوناگون و صنعت‌های مختلف قرار داده است و این چگونگی و روش زندگی برای بقای نوع بشر پایدارتر و برای تدبیر امور صحیح‌تر است (طبرسی، 1403، ج2، ص341) 2.     به کارگیری فکر و اندیشه در بهره‌وری از داشته‌ها کمیت و کیفیت استفاده از...    ادامه »
مبانی بینشی و ارزشی کار در اسلام
طاهره رحیم زاده کلمه‌های کار، تلاش، حرکت، عمران، آبادی و تولید، انسان را به نشاط می‌آورد. او را از رخوت و سستی دور ساخته، آینده‌ای زیباتر برای او رقم می‌زند. زندگی انسان بر محور کار می‌گردد. مظاهر تمدن بشری به طور کامل، اثر کار مستمر و طولانی در زندگی بشر بر کره‌ی زمین است. اثر کار فقط در ابعاد اقتصادی و تولید مواد غذایی و مسکن نیست؛ بلکه در نظام اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و فرهنگی نیز نقش مؤثری را ایفا می‌کند؛ در جهان‌بینی اسلامی، کار مفهوم ویژه‌ای ...    ادامه »
نقش استفاده از شیوه‌های صحیح آموزشی در رونق تولید
فاطمه خدابخشی امروزه همه‌ی کشورهای جهان به نقش آموزش در رونق تولید پی برده‌اند. آن‌ها می‌کوشند با مدرن کردن شیوه‌های آموزشی خود، به چرخه‌ی تولید در کشورشان کمک کنند. به جرأت می‌توان گفت یکی از مهم ترین دلایل کند بودن حرکت تولید در کشور ما عدم توجّه به شیوه‌های صحیح آموزشی است. تبادل اطلاعات و علوم مختلف همواره سبب ظهور فناوری‌های نو شده و به تولید محصولات جدید انجامیده است. بنابراین استفاده از تجربه‌های علمی سایر کشورها با این شرط که با مبانی دی...    ادامه »
نگاهی به بایسته‌های کارآفرینی بانوان

امام على (ع) می‌فرمایند: «إذا أرادَ اللّهُ بِعَبدٍ خَيرا، ألهَمَهُ القَناعَةَ وأصلَحَ لَهُ زَوجَهُ»؛ هر گاه خداوند، خيرى را براى بنده‌اى بخواهد،  قناعت كردن را در دل او مى‌افكنَد و همسرش را شايسته مى‌گردانَد (لیثی واسطی، 1376، ص131).

   ادامه »
تربیت اقتصادی در اسلام با نگاهی به مسأله‌ی ثروت

یکی از انواع ارتباط با مال، غنای تکاثری است یعنی افراط در مال و ثروت. با این رویه توانگر را غنی مترف یعنی مرفه بی درد می‌خوانند که در مقابل غنی مقتصد است.

   ادامه »
 دختران امروز؛ مادران فردا

(دختران) باید بدانند خوشبختی و رضایت از زندگی با مصرف کالاهای لوکس مادی حاصل نمی‌شود و خوشبختی و سعادت را نمی‌توان با پول خرید.

   ادامه »
مسلمانان! مسلمانان! مسلمانی... مسلمانی...
استاد شایسته‌خو/ تنظیم: عالمه هاشمی در یک جامعه‌ی ایمانی که توحید مبنای روابط اجتماعی و معاشرت‌های انسانی است، مؤمنین نسبت به یکدیگر وظایفی دارند. شناخت این وظایف و رعایت آن‌ها، ضامن سلامتی معاشرت‌ها، زدودن کدورت و کاهش اختلاف‌ها است و همبستگی و همدلی را میان مؤمنین تقویت می‌کند. تردیدی نیست که نتیجه‌ی این همدلی و محبّت، تقویت بنیان‌های حکومت اسلامی و آرامش مؤمنین خواهد بود. به این ترتیب دشمن نمی‌تواند در دژ محکم اهل ایمان نفوذ کند یا قصد تخریب...    ادامه »
موضع رسمی ایران در حقوق سیاسی زنان
قانون اساسی جمهوری اسلامی در زمینه‌ی انسانیت و ارزش‌ها نگاه مساوی به حقوق زنان دارد مگر آنجا که طبق موازین اسلامی احکام خاص اقتضا کند که آن نیز متناسب با خلقت و متعادل خواهد بود.    ادامه »
رابطه‌ی پوشش زنان و امنیت اجتماعی
آزادی اراده و عمل بر اساس خواهش‌های نفسانی، بی بند و باری و تبهکاری است نه آزادی انسانی؛ زیرا این‌گونه تصمیم‌گیری و عمل‌کردن، گام نهادن در حیطه‌ی حیات دیگران یا محدود کردن و به خطر انداختن آزادی افراد دیگر است.    ادامه »
صفحه 3 از 11ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
Escort