دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 09 فروردین,1403

چگونه باز کنم بال در هوای وصال

زیارت جمعی را دوست داشتند چون خودش نوعی تبلیغ بود. ندیدیم زیارتی را از روی مفاتیح بخوانند. بیشتر ادعیه و زیارات را از حفظ می خواندند.

 

   ادامه »
بانو طاهایی در ارتقای جایگاه زن در سطح جهانی نقش بسزایی داشت

عالمه ای که نبض حرکت های سیاسی نرم و سخت دشمن را در دست داشت

   ادامه »
خاطرات غیرایرانی
فقه را در مدرسه ی نرجس آموختم وقتی به مدرسه ی نرجس آمدم تا دین اسلام را بخوانم، تصور درستی از فقه جعفری نداشتم. پس از پایان تحصیلاتم در مدرسه ی نرجس به پاکستان برگشتم و تحصیلات عالیه را در یکی از دانشگاه های مهم کشورم ادامه دادم. موضوع پایان نامه ی خود را مقایسه ی فقه حنفی و جعفری انتخاب کردم. به سختی استاد راهنمایی پیدا کردم تا حاضر شود این پایان نامه را راهبری کند. در حالی که از لحاظ امکانات در مضیقه بودم، پایان نامه را به دفاع رساندم. در جلسه ی دفاعیه تعداد زیادی از استادان دانشگاه و مفتی ها...    ادامه »
پرستوهای مهاجر
گزارش مختصری از عملکرد بخش اتباع پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، چهره اسلام و ايران در جهان دگرگون شد. غيرمسلمانان توجهي خاص به اسلام و ايران پيدا كردند، مسلمانان از شيعه و اهل سنت، از ركود و سرخوردگي بيرون آمدند، و انقلاب اسلامي ايران، عاملي براي تحرك و پويايي همه مستضعفان جهان، از جمله مسلمانان شد. انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني رحمه الله عليه موج نويي از تحرك و پويايي ديني را در سراسر جهان برانگيخت. سؤال بزرگي در ذهن مردم مظلوم دنيا، پيدا شد، چه چيزي باعث عزت، اقتدار و دگرگوني عميق ا...    ادامه »
بهشت قرب الهی
به وصل دوست گرت دست می دهد یک دم         برو که هرچه مرادست در جهان داری  «انّ المتقین فی جنات و نهر؛ فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر» موفقیت انسان های وارسته و عالمان با تقوی در گرو رمزهای فراوان است و سیره و حرف های ناگفته ای که از سر بزرگواری بر زبان نیاورده اند، بسیار است. استاد طاهایی (رحمه الله علیها) نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند. دقت بی نظیر استاد در همه ی جوانب به خصوص در انتخاب سر فصل های درس تفسیر و تدوین و تبیین معارف الهی، بس...    ادامه »
فتنه سیاه، دفاع سبز
اگر ولایت مقام معظم رهبری بعد از امام نبود، جامعه از هم پاشیده و پراکنده شده بود.    ادامه »
ز فکر، آنان که در تدبیر در مانند، درمانند.
طبق فرمایش قرآن، وحی گفتار محمّد (صلّی الله علیه و آله و سلّم) نیست و چشم و عقل او در دریافت وحی خطا نکرده و دچار تخیّل نگردیده است. «وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَى».    ادامه »
بازخوانی عاشورا در دفاع مقدّس
زماني كه تحريم اقتصادي كشورمان از جانب آمريكا، اعلام شد، تصميم گرفتيم هر دوشنبه و پنج شنبه را روزه بگيريم  و موّاد غذايي را براي كمك به جبهه بفرستيم.    ادامه »
قرآن و حقوق بين الملل
خلأ خدا در بيانيه ی حقوق بشر/ مولف:مائده رضايی ، طلبه ی درس خارج فقه و اصول و کارشناس قرآن وحديث مقدمه بیانیه ی حقوق بشر در زمان حاکمیت مکاتب انسانی در غرب و توسّط اندیشمندان اومانیست تدوین و وضع شده است و در «جهت تعمیم و تحمیل دیدگاه های جهان شناختی و معرفت شناختی چون سکولاریسم، دموکراسی و آزادی لیبرالیستی و فرد گرا گام بر می دارد» (باقرزاده،ص4) و موضع نفی گرایانه نسبت به مبدأ هستی دارد که در مواد:19،18،16،2،1،26و مقدّمه ی بیانیه بروز کرده است که در مقابل موضع اثباتی کتاب دی...    ادامه »
صفحه 11 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  7  8  9  10  [11]  بعدی   انتها   
Escort