دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403

در سوگ خورشید
 خداوند متعال، قدرت خاصّی در پرورش و تعلیم و تزکیه ی افراد به این بانو داده بود و تأثیرگذاری ویژه ی ایشان بر افراد به صورت علمی و عملی در سایه ی اجرای یک برنامه ی تربیتی ویژه، انسان ها را می ساخت و اندیشه ها را پرورش می داد.    ادامه »
رسم زیارت خوبان
قلم را آن زبان نبوَد که سرِ عشق گوید باز ساعت 2:30 دقیقه بامداد است که هواپیما به زمین می نشیند همه چیز برایم تازگی دارد. اولین بار است که به زیارت می آیم. بی تاب و بی قرار، چشمانم هر سو را می کاود. استاد اما آرام است و مطمئن! در تاریکی جاده ای که ما را از جده به مدینه می رساند، به دنبال نشانه ای می گردم؛ و او برایم زمزمه می کند آل یاسین می خواند و دلم قرار می گیرد. نمی توانم در کنارش بنشینم. استاد اعتمادی همنشین و همراه همواره ی اوست. [پس در صندلی مقابل کنارش قرار می گیرم.] لب هایش آرام ندارد ...    ادامه »
آنان که به یاد دوست قدم بردارند
خانم طاهایی به خوبی مصداق این روایت است که: «من تعلم لله و علم لله و عمل لله، یدعی فی ملکوت السموات عظیما» هرکس برای خدا چیزی را یاد بگیرد و برای خدا عمل کند، در ملکوت آسمان‌ها بزرگ و برجسته خوانده می‌شود.    ادامه »
نُزُل بهشتی
چه بسیارند کسانی که همیشه حرف می زنند بی ان که چیزی بگویند و چه کمند کسانی که حرفی نمی زنند، اما بسیار می گویند.    ادامه »
مدیریت اسلامی
در نگرش اسلامی پیمودن مسیر توسعه و پیشرفت و دستیابی مطلوب و ارزشمند به غایت هستی جز با طی کردن فرآیند رهبری و مدیریت نخبگان جامعه صورت نمی گیرد.    ادامه »
استاد طاهایی از نگاه مسؤولان
در بسیاری از کشورها آثار زحمات ایشان را دیدم، در چین و مالزی که کار تبلیغ به دلیل شرایط فرهنگی بسیار سخت است مشاهده کردم که چه طور شاگردان ایشان برای اسلام زحمت می کشند.    ادامه »
مشعلداران نرجس (س)
حالا او از راهي دور آمده تا راه را براي دانستن باز كند و قفل در جهل و ناداني را بشكند و دست ها را در دست هم بگذارد، آمده تا اختلاف ها را از ميان بردارد و آشتي و وفاق را جايگزين آن كند.    ادامه »
بوستان علم و معرفت
 استاد به مسأله دسترسي مستقيم مراجعان به منابع اهتمام وي‍‍‍‍ژه اي داشتند و ايجاد محدوديت در اين مقوله را نمي پسنديدند. لذا نظام قفسه باز را كه گشت و گذار در ميان كتاب ها و دستيابي آسان به منابع و تورق كتاب ها را ميسر مي ساخت، مورد توجه قرار دادند.    ادامه »
سفیران هدایت
استاد پس از پیروزی انقلاب به علت وجود عوامل نفاق، نیاز بیشتری به روشنگری و تبلیغ دین احساس می کردند، لذا در بین اقشار مختلف، به خصوص جوانان در دبیرستان ها و راهنمایی ها به تبلیغ می پرداختند و شخصاً مسؤول اعزام اساتید برای تبلیغ بودند.    ادامه »
بنیان های علمی و پژوهشی در اندیشه استاد طاهایی
با تأکید استاد پروژه های علمی ـ پژوهشی گروه شیعه شناسی در حوزه های مختلف درک و فهم معارف اهل بیت(علیهم السلام) و بسط و گسترش آن در دستور کار قرار گرفت و تلاش بی وفقه برای گسترش دانش و تولید علم در این زمینه مد نظر قرار گرفت.    ادامه »
صفحه 10 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  7  8  9  [10]  11  بعدی   انتها   
Escort