دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 09 فروردین,1403

گوهر معرفت

هر چیزی اگر به غایت لطیف شود، دیده‌ها از درک آن عاجز خواهند بود؛ پس جمله‌ی «وَ هُوَ اللَّطيفُ الْخَبيرُ» با جمله «لا تُدْرِكُهُ الْأَبْصارُ» مناسب خواهد بود.


   ادامه »
بهترین روز خدا

 گناه صغیره یعنی گناهانی که در نفس اثری از خود باقی نمی‌گذارد و اگر هم اثری دارد جزئی و زودگذر و زوال‌پذیر است.


   ادامه »
نسیم گلشن جان
 به معصيت كنندگان مژده بده كه من توبه را قبول كرده و گناه را مي‌بخشم، و صديقين را بترسان كه مبادا دچار عجب شوند چون هلاك مي‌شوند.    ادامه »
از لابه لای درس‌های استاد
سوگواری و گریه‌ی هدفدار بر امام حسین ره آوردهای ارزشمندی دارد. اثر وجودی این گریه ارتباط و وصل میان شخص گریه کننده با امام معصوم است. این گریه‌ها اتصال ما را با آن بزرگوار ممکن می‌سازد به همین جهت حضرت «قَتِيلِ الْعَبْرَةِ» نام گرفته اند.    ادامه »
اربعین عشق
  با این سلام‌ها با امام و اندیشه‌ها و سیره اش عهد می‌بندیم تا در واقع به اصل خودمان بپيونديم. در سلام‌های بعدی متوجه وقایع و حوادثی هستيم که در سایه سار حماسه ای که امام آفرید به وقوع پیوست و زائر حضرت آن‌ها را بار ديگر متذکّر و متوجّه می‌گردد.    ادامه »
و غنی خداست

غنای مذموم، آن تمکّن و ثروتی است که آدمی را به سرکشی و طغیان وا دارد، غرور و مستی بیاورد، به مقدّسات الهی بی اعتنا شود و به فقرا تکبر بفروشد و خلاصه از مسیر انسانیت دور شود.

   ادامه »
گوهر معرفت
«هر یک از سوره‌های قرآن دارای روحی است که به تک تک آیات نفوذ کرده است و بر مبادی (مفاهیم و اصول نخستین)، احکام و دستورات و اسلوب کلی سوره سیطره دارد».    ادامه »
میان من و دوست هیچ حائل نیست
«ولی» به معنای نزدیکی و قرب است، ولاء و توالی آن است که دو چیز چنان به هم نزدیک شوند که میانشان چیز دیگری نباشد.    ادامه »
گوهر معرفت
روش قرآن اين است كه پس از بيان احكام وعده و وعيد مي دهد تا انگيزه اي باشد براي عمل. سپس آيات توحيد و تنزيه باري تعالي را مي آورد تا خواننده را از عظمت امر كننده و نهي كننده آگاه كند. اگر در سوره هاي بقره، نساء، مائده و امثال آن انديشه كنيد اين حقيقت را در مي يابيد.    ادامه »
شاهکار بزرگ شیعه
 کسی که دوست دارد چون من زندگی کند، چون من بمیرد و در بهشت سر سبزی که پروردگارم خلق کرده ساکن شود، علی (علیه السلام) را بعد از من ولی بگیرد و ولایت جانشینان او را بپذیرد و به ائمه ی بعد از من اقتدا کند.    ادامه »
صفحه 8 از 10ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  10  بعدی   انتها   
Escort