دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403

موانع تولید


موانع تولید

عذرا مرادی

سنت حسنه‌ي نامگذاری سال‌ها از سوی مقام عظمای ولایت، حضرت آیت الله العظمی خامنه‏ ای که اولین بار در پیام نوروزی سال ۱۳۷۸ رخ داد، در راستای ترسیم جهت‏گیری کلی نظام و سیاست‏گذاری مسئولان و مردم و نیز توجه به یک ارزش ویژه و برون رفت از تنگناها و چالش‏های مرتبط با آن است.

در اين رويكرد حضرت آیت الله خامنه‏ای به عنوان عالی‏ترین مقام نظام جمهوری اسلامی، با تدابیر حکیمانه‌ي خویش و رصد دقیق مسائل کشور و بررسی شاخص‌های اجتماعی، دینی و فرهنگی و نيز توجه به اولویت‏ها و ضرورت‏ها و نیازسنجی خاصی که دارند، دولت و ملت را به یک موضوع مهم و استراتژیک توجه می‌دهند.

درواقع نامگذاری‌ سال‏ها از سوی ایشان، هم هدف و راهبرد را تعیین می‌کند و هم در سایه‌ي معرفی این راهبرد، انسجام ملی برای تحقق هدف و رسیدن به پیشرفت و تعالی شکل می‏گیرد.

ايشان در چند سال اخیر به ویژه در دهه‌ي 90 توجه ویژه‌ای به مباحث اقتصادی و به ویژه "تولید" داشته‌اند. امسال نيز در امتداد شعارهای قبل، سال "تولید، حمایت‏ ها و مانع‏زدایی‌ها" معرفی شده که حاکی از اهمیت فضای اقتصاد، تولید و کسب و کار است و مشخص می‏ کند که موانع تولید و عدم پشتیبانی از آن، سد محکمی در برابر پیشرفت و توسعه‌ي کشور پدید آورده‏ که لازم است این موانع زدوده شود و حمایت‌های همه جانبه در این راستا صورت گیرد.

بر اين اساس تولید بر مبنای ارزش ‏های نظام اقتصادی اسلام، تقویت زیرساختهای دانشی تولید، استفاده‌ي بهینه از ظرفیت ‏های معنوی و انسانی، به کارگیری مطلوب سرمایه ‏های کشور، ایجاد مشوق‏ های سرمایه ‏گذاری، تأکید بر کار و تلاش مضاعف، اصلاح فرهنگ زندگی و رفتارهای اقتصادی از جمله امور قابل توجه در راستای عملیاتی شدن پشتیبانی از رونق تولید است و نبود مشوق‌های تولید، افزایش هزینه ‏های تولید و در پی آن بالا بردن هزینه‏های مصرف، ضعف قوانین و مقررات و عدم مطابقت آن‏ ها با شرایط روز، تورم و عدم ثبات در قیمت‏ ها، واردات بی‏رویه و قاچاق کالا از جمله موانع تولید است که باید اقدامات عینی و عملی برای رفع آن‏ها صورت گیرد.

به یقین ملت ایران با عزم جهادی و انقلابی و با فرهنگ‏سازی مؤثر و نيز بکارگیری تمام توان خود، به هدف این نامگذاری خواهند رسید و دشمنان را بیش از پیش ناامید خواهند کرد. در اين راستا یکی از اقدامات مهم ملت ایران بعد از شرکت و حضور گسترده در آزمون بزرگ انتخاب رئیس جمهور، نظارت بر روند تولید، پشتکار و تلاش مضاعف و نهراسیدن از تحریم‌هاست تا رئیس جمهور منتخب و مدیران شایسته‌ي بعدی بتوانند با رفع مشکلات مردم، مسیر پشتیبانی‌ها و مانع‏ زدایی را هموار کنند.

 

شماره نشریه:  شمیم نرجس شماره 42


تعداد امتیازات: (0) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (727)

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

Escort