دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
شنبه, 01 اردیبهشت,1403

انقلاب اسلامی؛ خانواده؛ راه آینده


انقلاب اسلامی؛ خانواده؛ راه آینده

عذرا مرادی

قیام مردم ایران به رهبری پیامبرگونه‌ی امام خمینی ره و بر پایه‌‌ی وحدانیت الهی در 22 بهمن 1357 به عنوان «معجزه‌ی بزرگ قرن» در تاریخ اسلام رقم خورد و پیروزی این انقلاب به عنوان نقطه‌ی عطفی تاریخی و سرآغاز دوران جدیدی در تاریخ جهان است. مهم‌ترین ثمرات و برکات انقلاب، شکستن ابهت پوشالی ابرقدرت‏ها، الگوسازی برای ملت‏های مستضعف، خودباوری ملت ایران، آزادی بیان و  اندیشه، شروع بیداری امت اسلام  و صدور انقلاب و مبانی فکری آن است.

در این ۴۲ سال که از عمر این انقلاب می‌گذرد همواره مفهوم مقاومت و ایستادگی در ادبیات این انقلاب ساری و جاری بوده است. مقاومت ملت ایران همواره بر اصول و مبانی مستحکمی چون توحیدگرایی و عدالت‏ طلبی استوار بوده و توانسته است صعود از پلکان ترقی و تعالی را در عرصه‏ های مختلف فرهنگ، سیاست، اقتصاد، اخلاق و معنویت رقم زند.

مردم ایران در سایه‌ی این مقاومت و ایستادگی به ملتی شجاع، شهادت طلب، ایثارگر، جهادگر و حاضر در صحنه تبدیل شده ‏اند و توانسته اند تاکنون در برابر همه‌‌ی تلاش‏های‏ غرب و هم‌پیمانان آن‏ها ایستادگی کنند.

مردم شریف ایران مرید مکتب فاطمی بوده و شهامت و شجاعت و  مجاهدت در راه هدف را از آن اسوه‌ی بی بدیل عزت و مقاومت آموخته‌‏اند و با الگوگیری از حضرت زهرا س و با مقاومتی برگرفته از ظلم‏ستیزی آن بانو توانسته است پیام عدالت‏خواهی، ذلت ناپذیری و ایستادگی در برابر دشمنان را  به جهان ابلاغ کند.

شهدای این انقلاب در دامن مادران فاطمی باتقوا و دیندار تربیت شده‌اند و جوانان غیور این سرزمین در حماسه‏ سازی و رشادت‏ ها به الگوی حماسه ‏ای بی‏نظیری چون حضرت زهرا س اقتدا کردند. زنان و دختران مؤمن و انقلابی ما، حیا و عفاف فاطمی را سرلوحه‌ی زندگی‏شان قرار دادند و در سایه‌ی آن، غیرت و سربلندی را به فرزندان خود آموخته‌اند.

يكی از نكات برجسته‌ی زندگی حضرت زهرا س ولايت‌پذيری ايشان است كه جان خود را نيز در همين راستا تقديم اسلام كردند؛ ملت ایران نیز در طول ساليان متمادی با پيروی از سيره‌ی عملی حضرت زهرا س در تمامی صحنه‌ها حامی و پشتیبان ولايت فقيه بوده و توانسته با وحدت و یکپارچگی و اطاعت از منويات راهگشای رهبر فرزانه‌ی انقلاب (حفظه الله) در جهت رشد و توسعه‌ی ايران اسلامی و مقابله با دشمنان ایستادگی کند.

امروز نیز غرب و دشمنان خارجی و داخلی  با ابزارهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، سناریوهای جنگ نرم مختلفی را علیه انقلاب اسلامی تعقیب می‌کنند و رؤیای شکست یا تغییر ماهیت و رفتار انقلاب اسلامی را در سر می‏پرورانند.

در این مقطع حساس از حیات نظام اسلامی، بیشترین آسیب‌ها و تهدیدها متوجه خانواده بوده و دشمن با تضعیف هویت دینی و کرامت انسانی زن مسلمان، جایگزین کردن ضدارزش‏ها به جای ارزش‏ها و استحاله کارکردهای خانواده، ترویج راحت طلبی، تجمل گرایی  و رفاه زدگی، به مقابله با انقلاب و ارزش‏های اسلامی برخاسته و سعی در تضعیف آرمان‌های انقلاب دارد.

 استحکام هر چه بیشتر بنای مهم خانواده موجبات ناکامی دشمن در عرصه‌ی جنگ نرم را فراهم می‏کند. در این میان تبیین و الگوگیری از سبک زندگی دینی برگرفته از سیره‌ی فاطمی می‌تواند نکته‌های مهم اخلاقی را برای خانواده نمایان کرده و به خانواده‌ها قوام بیشتر و ثبات و تعالی بخشد.

ملت ایران باید هوشمندانه و با آگاهی و بصیرت، خود را برای مقابله با هر نوع تهدیدی و استقامت در برابر آن، آماده کند و با سرلوحه قرار دادن سیره و سبک زندگی  فاطمی در هر مقطع وظایف خود را بشناسد و به‌موقع نیز به آن‌ها عمل کند و بداند  که همچنان مقاومت، هوشیاری، عدم اعتماد به دشمنان، همبستگی و اتکال به خداوند، سرمایه‌ی بزرگی است که برای دستیابی به آینده‌ای روشن و فتح قله‌های پیروزی و سعادت اخروی بدان‏ ها نیازمند است.

شماره نشریه:  شمیم نرجس شماره 41


تعداد امتیازات: (0) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (823)

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

Escort