دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 31 فروردین,1403

چهار دیواری رنگی


چهار دیواری رنگی

دکوراسیون به سبک شمیم

تأثیر دکوراسیون منزل در ایجاد نشاط در خانواده

بر خلاف تصوّر برخی از خانم ها، برای تغییر دکوراسیون منزل نیاز به هزینه های سنگین و گزاف نیست. راه های زیادی وجود دارد که با انجام آن ها می توانیم خانه ای زیبا و دلنشین بسازیم. فقط کافی است ذوق و سلیقه مان را به کار ببریم و از وسائل به نظر بیهوده و دور ریختنی حداکثر استفاده را ببریم.

در اینجا به معرّفی ریزه کاری هایی می پردازیم که می تواند شما را در چیدمان منزل به بهترین وجه یاری نماید:

·برای زیبا و صمیمی جلوه دادن اتاق نشیمن مبلمان را در فاصله های نزدیک به هم قرار دهید.

· اگر قصد تعویض مبلمان اتاق نشیمن را دارید از خرید مبلمان بزرگ و تیره خودداری کنید. مطمئناً گذاشتن یک مبل راحتی یا کاناپه با طرحی متفاوت در گوشه ی اتاق زیبا و شکیل تر از قراردادن چندین دست صندلی و مبل است.

· برای روشنایی اتاق به جای نصب لوسترهای بزرگ از تعدادی لامپ هالوژن و شمع استفاده کنید. تعدادی شمع در اشکال مختلف جمع آوری کنید و در کنار پنجره و روی میز و یا اپن آشپزخانه قرار دهید.

· از پارچه های ساده و  با کمک روبان و پارچه های رنگی(مثلا ساری های هندی یا روسری های پاکستانی)  می توانید زیباترین پرده ی آشپزخانه یا رومیزی را تهیّه کنید.

· اشیای قدیمی را دور نریزید. با انداختن یک رومیزی رنگی روی چهارپایه های چوبی قدیمی می توانید بهترین میز عسلی (میز کنار مبل) را داشته باشید.

·  عکس هایتان را در آلبوم جمع نکنید. برخی از آن ها را قاب کنید و روی میز یا بوفه قرار دهید؛ این گونه هم خاطرات دلنشین برای شما یادآوری می شود و هم اتاق جلوه ای زیبا پیدا می کند.

· اگر جای اضافه برای گذاشتن کتابخانه ی دیواری ندارید یک گوشه ی اتاق را از کف تا سقف قفسه بزنید هم جایی باشد برای کتاب، CD، آباژور، گلدان و حتّی اثاثیه ی غیرضروری.

· به جای خرید اشیای لوکس و گران قیمت از صنایع دستی در دکوراسیون سالن پذیرایی استفاده کنید. صنایع دستی هر نقطه از ایران و یا هر گوشه از جهان پیام آور سنّت ها و فرهنگ موطن خود هستند و می توانند رنگ و بوی خاص سرزمین خود را به محیطی که در آن قرار می گیرند هدیه کنند. به عنوان مثال می توانیم چند کوسن آینه دوزی شده هندی را به مبلمان اتاق پذیرایی خود بیفزاییم، در اتاق خواب از روتختی های قلم کار اصفهان استفاده کنیم و یا گوشه ای از اتاق نشیمن را با یک فرش عشایری که رختخواب های اضافی را نیز در خود جای داده است بیاراییم.

· قاب پرده در واقع به منظور پوشاندن چوب پرده طراحی شده است و نیز می توان از آن برای پنهان ساختن برخی از نقص های احتمالی دیوار مانند سوراخ های به جا مانده از جا به جا کردن چوب پرده و یا عریض نشان دادن پنجره سود برد.

قاب پرده اغلب از قطعات چوب نئوپان یا مشابه آن بریده می شود و سپس با یک قطعه از پارچه پرده و یا پارچه متناسب با آن پوشانده می شود و با استفاده از دو گونیای فلزی کوچک در بالای چوب پرده نصب می شود.

· در فصل پاییز و زمستان، به علّت سرمای هوا، در منازل از وسایل گرمایشی استفاده می شود که از جمله تأثیر گذارترین آن ها در دکوراسیون خانه، شومینه است. شومینه درخانه ها جدای از گرمادهی، محلّی هم برای دور هم نشستن خانواده هاست که با کمک تکنیک های زیر می توان چهره ای دلنشین تر به گردهمایی خانوادگی بخشید:

* از یک پارچه ی ابریشمی قرمز یا یک پارچه ی پشمی با رنگ دل خواه برای پس زمینه ی دکوراسیون اشیایی که روی تاقچه ی شومینه قرار می دهید، استفاده کنید؛ چین خوردن و جمع شدن پارچه مورد نظر باعث زیبایی و جذابیت بیشتری برای دکوراسیون، تزئینات و در کل شومینه می شود.

* روی پارچه شمع های استوانه ای، کتابهای قدیمی، چراغهای قدیمی، میوه های خشک و گلها و شاخه و برگ، و... را می توان قرار داد. اگر شما علاقه ی خاصّی به شاخه و برگ درختان دارید، می توانید از آن ها برای دکوراسیون استفاده کنید و همین طور با قرار دادن شمع وعناصر تزئینی دیگر در لابه لای شاخ و برگ ها آن را تزیین کنید.

* امّا ایده ی دیگر استفاده کردن از کدوهایی است که می توان داخل آن ها را خالی کرد و درون آن ها شمع روشن کرد، که ایده ای جالب و کم هزینه است. اگر اطراف کدو را با خزه ی مصنوعی بپوشانید، جذابیت بیشتری خواهد داشت. همین طور می توانید برای زیر آن از گلدان هایی که در منزل دارید و بدون استفاده است، استفاده نمایید.

* اگر هنگام نصب قاب های عکس و تابلوها بر روی دیوار منزل، اتاق کار و یا در هر جایی از خود سؤال کرده باشید که آن ها را در کجا و چگونه نصب کنید به توصیه های زیر توجه کنید:

- اگر عکس تکی بزرگ را به دیوار آویزان می کنید بهتر است، این عکس را در یک دیوار وسیع خالی قراردهید و سعی کنید یک چارچوب طبیعی برای آن درنظر بگیرید، مثلاً ما بین دو پنجره، در فرورفتگی های دیوار، بالای شومینه و یا این که تابلو را در ارتباط با یک قطعه ی بزرگ از وسایل خانه مانند مبل نصب نمایید به نحوی که قاب تابلو با سبک اثاثیه ی اتاق هماهنگی داشته باشد.

- یک قاب عکس تک و کوچک را اگر خیلی پایین بیاورید جلوه ی بیشتری خواهد داشت؛ مثلاً چند سانتیمتر بالاتر از میز، زیر چراغ های بلند، پهلوی شومینه و یا این که قسمت بالای تابلو هم جوار شومینه قرار گیرد.

- اگر دو قاب عکس در اندازه های متفاوت دارید آن را که کوچک تر است در زیر قاب بزرگ تر نصب نمایید. ولی اگر هر دوی آن ها به یک اندازه هستند به جای آویختن آن ها کنار یکدیگر سعی کنید از قاب دیگری با شکل متفاوت در وسط آن ها استفاده نمایید مثلاً اگر دو قاب مربع یا مستطیل دارید از یک تصویر گرد یا بیضی در وسط آن ها استفاده نمایید.

- اگر می خواهید بیش از ۳ قاب عکس را به صورت یک گروه به دیوار بیاویزید اول قاب بزرگ تر و یا آن که بیشتر جلب نظر می کند را محور قرارداده، سپس قاب های دیگر را دور و اطراف آن قرار دهید. برای آزمایش این کار را اول روی زمین انجام دهید و به اشکال مختلف قاب را کنار یکدیگر قرار دهید تا بهترین ترکیب به دست آید.

شماره نشریه:  شمیم نرجس شماره 10


تعداد امتیازات: (0) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (1966)

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

Escort