دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403

سفیران هدایت


سفیران هدایت

گزارشی از بخش اعزام مبلغ

 

«الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا» (سوره احزاب، آیه39)

مدرسه علمیه نرجس از بدو تأسیس در سال 1345 همزمان با فعالیت های علمی، فعالیت های تبلیغی خود را نیز آغاز نمود. استاد طاهایی سال های قبل از انقلاب به همراه مرحومه استاد اعتمادی با سفر و حضور در شعبات مکتب نرجس (س) به شهرستان های مختلف در محل مکتب نرجس(سلام الله علیها) علاوه بر تدریس، در دهه های محرم و صفر و فاطمیه و ماه مبارک رمضان، برنامه های تبلیغی نیز داشتند.

در سال های بعد استاد امر تبلیغ و تدریس را به عهده ی شاگردانشان که دست پرورده و تربیت شده ی ایشان بودند گذاشتند. استاد پس از پیروزی انقلاب نیز به علت وجود عوامل نفاق، نیاز بیشتری به روشنگری و تبلیغ دین احساس می کردند، لذا در بین اقشار مختلف، به خصوص جوانان و نوجوانان در مراکز آموزشی به تبلیغ می پرداختند و شخصاً مسؤول اعزام اساتید برای تبلیغ بودند. و رهنمودهای استاد که در راستای ولایت و رهبری بود الگوی مبلغین قرار می گرفت و شاگردان تربیت یافته ی مکتب نرجس (س) نیز همگی انقلابی و ولائی بودند. و به این ترتیب از همان سال های آغازین تأسیس مدرسه، بخش اعزام مبلغ رسمیت یافت.

البته در ابتدا تشکیلات گسترده ای مثل امروز وجود نداشت، تنها معرفي خواهران مبلغ به مراكز و هماهنگي جهت اعزام انجام مي گرفت ولی با عنايت حضرت ولي عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و حمايت هاي استاد از سال 1379 واحد اعزام مبلغ به کنونی شکل گرفت که مستقیماً استاد خود بر همه امور نظارت می نمودند. و حمایت های پی در پی ایشان باعث شد، برنامه ريزي منظم و سازماندهي شده ای در امور مبلغان انجام پذيرد؛ لذا آيين نامه اي تدوين و فعاليت هاي امور مبلغان در امور ده گانه ذيل تنظيم گرديد.

1ـ گزينش طلاب مستعد تبليغ و تدريس.

2ـ برگزاري دوره هاي آموزشی ـ تربيتي.

3ـ شناسائي مراكز تبليغي.

4ـ اعزام مبلغ و مربي.

5ـ بازرسي و ارزيابي كار تبليغي.

6ـ تشكيل ستاد قرآن و عترت.

7ـ اجراي طرح اوقات فراغت تابستاني.

8ـ اجراي طرح خانواده.

9ـ ارائه خدمات فرهنگي و اعزام مبلغ و مربي به آستان قدس رضوي.

10ـ انجام امور فوق برنامه.

از آن پس فعاليت ها گسترده تر شده پايگاه هاي ستاد قرآن و عترت در سطح شهر دائر گرديد، اعزام مدّرس و مربّي و مبلّغ در سطح شهر وسعت بیشتری یافت در ايام فراغت تابستان نیز در سطح شهر پايگاه هايي كه توسط فارغ التحصيلان و مبلغين حوزه به عنوان مسؤول پايگاه و مربيان اداره می شد، دائر گردید که برنامه هاي آموزشي فرهنگي در مقاطع مختلف از پيش دبستاني تا دبيرستان و هم چنين براي خانم هاي خانه دار به صورت مجزّا اجرا می گردید.

برای مبلغان نیز برگزاري دوره هاي ضمن خدمت آموزشي ـ تربيتي به طور مستمر انجام مي گيرد از جمله دوره تخصصي احكام ـ كارگاه علوم قرآني ـ كارگاه نهج البلاغه، مشاوره ـ روش نوين تبليغ، آموزش مناسك حج ـ آموزش قرآن در سطوح مختلف، تدبر و تفسير قرآن و كلام و اخلاق، رسائل مكاسب و... .

هم اکنون بیش از 400 نفر از فارغ التحصیلان و مبلغان و اساتید مدرسه با مراکز مختلف از جمله آستان قدس رضوی، سازمان آموزش و پرورش، سازمان حج و زیارت، مجتمع قضایی(شورای حل اختلاف) انجمن ها و کانون های مساجد و دیگر ادارات و سازمان ها همکاری مستمر دارند.

شماره نشریه:  شمیم نرجس شماره 12


تعداد امتیازات: (0) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (1540)

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

Escort