دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
ﺳﻪشنبه, 28 فروردین,1403

نقش یهود در اقتصاد جهانی


نقش یهود در اقتصاد جهانی

نقش یهود در اقتصاد جهانی با تأکید بر بنیان گذاری بانک‌ها/ منصوره سبزیکار حقیقی

حرص یهود بر جمع آوری مال

یکی از ویژگی‌های بارز قوم یهود این است که فعّالیت‌های اقتصادی آنان عمدتاً در حوزه‌های غیر تولیدی متمرکز است. یهودیان همواره از شغل‌های دشوار و پر زحمت روی‌گردان بوده و به کلّی از فعّالیت‌های جسمانی دوری می‌ورزند و ترجیح می‌دهند برای دست‌یابی به سود و ثروت بیشتر از ذهن و ابتکار خود بهره گیرند تا عضلات بدن خویش. بدین جهت یهودیان سراسر جهان تمایل دارند به کارهای کم زحمت و پر درآمد و سریع الحصول بپردازند... .

یهودیان، از قدیم‌ترین روزگاران به مال دوستی، پول پرستی و گردآوری ثروت از راه‌های مشروع و نا مشروع شهره بوده‌اند(کریمیان، 1384، ص189).

در تاریخ بشر، ملّتی در پول پرستی و جمع آوری مال همچون یهود دیده نشده است. آن‌ها برای رسیدن به این مقصود، تمام راه‌های مشروع و غیر مشروع را پیموده اند و تا حدّ پرستش، با حرص و ولع به جمع آوری مال پرداخته‌اند تا جایی که عیسی مسیح† که خداوند او را بر بنی اسرائیل فرستاد آنان را مورد خطاب قرار می‌داد و می‌فرمود: «لا تعبدوا ربین: الله و المال» دو پروردگار را نپرستید: خدا و پول!

دلیل حرص یهود بر جمع آوری مال به طرز عقیده‌ی آن‌ها که خود را ملّت برگزیده‌ی خدا! می‌پندارند، ارتباط دارد. زیرا آنان می‌خواهند بر جهان استیلا یابند. البته مال و ثروت از عوامل مهمّی است که آن‌ها را به هدف و مقصد خود خواهد رسانید: چنان‌که اکنون آن‌ها سكّان دولت‌های بزرگ را به وسیله‌ی ثروت‌هایی که انباشته‌اند و باعث تحريک اقتصاد و سیاست جهانی می‌گردد، تحت تأثیر خود در آورده‌اند و هر طور بخواهند آن را می‌چرخانند!

 شاید هم علّت آن طرز تفکّر مادّی آن‌ها باشد. زیرا یهود به جز ظواهر زندگی مادّی به چیز دیگری ایمان ندارند و زندگی جاویدان سرای دیگر از نظر آن‌ها مفهومی ندارد (رحمانی، 1369، ص254).

نفوذ یهودیان در منابع مالي و بنيان‌گذاري بانك   

چنان که گفته شد یهود در جمع‌آوری مال و ثروت‌اندوزی بیشتر از راه‌های غیر‌مشروع بهره می‌گیرد تا از راه تولید و فعّالیت‌های بدنی. در این زمینه «هنری فورد» نظریه پرداز آمریکایی می‌گوید: «فلسفه‌ی یهود نسبت به مال و ثروت، مبتنی بر تصاحب اموال است نه بر اساس تولید و ایجاد ثروت و چنان‌که پیداست میان این دو اختلافی آشکار وجود دارد. از این رو باید گفت که یهودیان ارباب ثروتند نه اصحاب صنعت. به همین جهت علمای اقتصاد، از آن‌ها با عنوان امپراطوران ثروت و«سلطان بانک ها» یاد می‌کنند (کریمیان، 1384، ص189).

آنان به دلیل مهارت در بانکداری و با بهره مندی از روابط حسنه و تنگاتنگی که با سفاردی های عثمانی (یهودیان شرقی) داشتند، به آسانی به عرصه‌ی تجارت جهانی وارد شدند و بدین سان، نخستین گام را در شکل دهی بورژوازی یهود برداشتند.

 در قرن هجدهم میلادی نیز با ارتقای وضع اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... اروپا، موقعیت یهودیان به ویژه در عرصه‌ی اقتصادی، بهبود یافت. این امر منجر به تلاش بیشتر بخشی از یهودیان برای رهایی از نظام‌گتو(محله های یهودی نشین) و ادغام در جوامع غربی و روی آوردن به مشاغل مولّد و در نتیجه گسترش و تثبیت قشر بورژوازی یهود گردید (شیرودی،1381، ص35).

«خانواده‌‌ی روتچیلد» نمونه‌ی بارز و روشن یهود است. خانواده‌ی روتچیلد در نیمه‌ی قرن نوزدهم، شاهزادگان واقعی مجامع مهمّ مالی، با تمام قدرت سیاسی و اجتماعی منتج از آن به شمار می‌آمدند (صبری جریس و الی لوبل،1350،  ص103).

 روتچیلد، خاندانی یهودی بودند که از راه صرّافی و بانکداری، ثروتی بسیار هنگفت به دست آوردند. برادران روتچیلد، با قاچاق طلا و نقره و فلزات به کشورهای مختلف، عمليات بانکی را با سود فراوان انجام می‌دادند. خانواده‌ی روتچیلد، مشهورترین سلاطین بانکدار اروپا در دویست سال اخیر تأثیر فراوانی بر اقتصاد و به طور مستقیم بر تاریخ سیاسی اروپا گذارده‌اند... مایرآمشل روتچیلد (1743-1812) اهل فرانکفورت آلمان برای«رابی» شدن(عالم دینی یهود) تحصیل کرد. امّا به اقتصاد و مالیه روآورد و با پنج پسرش بانک معروف فرانکفورت را بنیان نهاد. چهار پسر دیگر بعداً به وین و لندن و پاریس و ناپل فرستاده شدند تا شعب بانک خانوادگی را مستقر کنند. این مجموعه، قدرتمندترین تأسیسات بانکی اروپا گردیدند. آمشل روتچیلد، پسر بزرگ‌تر با پدر در فرانکفورت ماند و خزانه دار کنفدراسيون آلمان شد.

سلیمان پسر دوم در گروه رهبری امپراطوری اتریش- مجارستان وارد شد. ناتان پسر سوم و مؤسّس شعبه‌ی لندن، نیرومندترین قدرت مالی انگلیس گردید. کارل چهارمین پسر و مؤسس شاخه‌ی ناپل یکی از قدرتمندترین مردان ایتالیا و جیمز جاکوب، پسر پنجم و بنیان‌گذار شعبه‌ی پاریس، همه کاره‌ی مالیه‌ی فرانسه شد.

 در سال1850 میلادی خانه روتچیلد، ثروتی را گردآوری نمود که از مجموعه ثروت‌های خاندان سلطنتی اروپا و انگلیس بیشتر بود. خانه‌ی روتچیلد، خانه‌ی واربورگ و معدودی بانکداران قدرتمند دیگر با نام «بانکداران بین المللی» شناخته شد. دکتر کارول کویگلی درباره‌ی بانکداران بین المللی می‌گوید: «آن‌ها با بانکداران معمولی در چند مورد فرق دارند:

1. جهانی و بین المللی هستند.

2. به حکومت‌ها بسیار نزدیکند و در قروض دولت‌ها کاملاً دست دارند.

3. فقط به اعتبار و بهره علاقه‌مندی نشان می‌دهند نه به کالا.

4. عمیقاً باور دارند که تورّم اقتصادی کاملاً به نفع آن‌هاست.

5. آن‌ها به اسرارآمیز بودن نفوذ مالی در زندگی سیاسی سخت پای بندند.

در زمینه‌ی اهداف بانکداران جهانی و بین المللی، کورتیس ب.دال می‌نویسد: «بانکداران بین المللی، به سوی کنترل کامل جهان در حرکتند. کنترل انحصاری و درازمدّت سیاسی و بازارهای جهانی برای سود شخصی. اینان برای رسیدن به اهداف خود، جنگ‌های متعدّدی را هم ایجاد کرده و می‌کنند. (شمس الدین رحمانی، 1369، ص160-147) در حقیقت، این ثروتمندان، دارای اندیشه‌های سیاسی و سلطه‌گری می‌باشند و ثروت‌های آنان ابزاری جهت توسعه و نفوذ صهیونیسم است. چنانکه میشل روتچیلد می‌گوید: «اقتصاد یک کشور را به دست ما بدهید و اجازه دهید هرکس می‌خواهد در این مملکت حکومت کند، زیرا در نهایت، حکومت با ثروت است»(دعوتی، 1376، ص68-67).

منابع

1. دعوتی، ابوالفتح، نفوذ صهيونيسم در مطبوعات،تهران، نشر ايام، 1376.

2. رحمانی، شمس الدین، جنایت جهانی، تهران، كانون انتشارات پيام نور، 1369.

3. شیرودی، مرتضی، فلسطين و صهيونيسم، تهران، مركز تحقيقات اسلامي نمايندگي ولي فقيه در سپاه، 1381.

4. صبری جریس و الی لوبل، صهیونیسم در فلسطین، منوچهر فکری ارشاد، تهران، انتشارات توس،0 135

5. کریمیان، احمد، يهود و صهيونيسم، قم، بوستان كتاب، 1384.

شماره نشریه:  شمیم نرجس شماره 34


تعداد امتیازات: (26) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (3468)

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

Escort