دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 31 فروردین,1403

پاستا


پاستا

*فاطمه معاونيان

پاستا در لغت به معناي نوعي خوراك ايتاليايي است كه متشكل از آرد گندم، آب و تخم مرغ مي‌باشد. مرغوبيت پاستا مرهون كيفيت خوب گندم آن است. پاستا انواع مختلفي دارد. به رشته‌هاي باريك پاستا كه توپر باشند اسپاگتي مي‌گويند. ماكاروني‌ها نوارهاي لوله‌اي توخالي هستند كه قطرشان گرد است و مي‌توانند ضخيم يا نازك باشند. دسته‌ي ديگر ورميشل يا رشته‌ي سوپي خودمان است كه معمولاً براي تهيه‌ي سوپ از آن استفاده مي‌شود. نوع ديگري از پاستا، لازانياست كه به انواع نازك و پهن آن اطلاق مي‌شود.

دستور غذاي اين شماره، طرز تهيه‌ي نوعي پاستا است كه به‌راحتي آماده مي‌شود و معمولاً بچه‌ها از خوردن آن لذت مي‌برند.

مواد لازم:

پاستا .................................500گرم

سينه مرغ پخته و تكه شده ................300گرم

قارچ................................200گرم

فلفل دلمه‌اي......................2عددمتوسط

پنير پيتزا............................ به مقدار لازم

سس سفيد*....................... 1 ليوان

طرز تهيه:

ابتدا پاستا را مانند ماكاروني در مخلوط آب جوش و روغن و نمك كاملاً مي‌جوشانيم تا نرم شود. در اين فاصله قارچ، فلفل دلمه‌اي و سينه‌ي مرغ را با سس سفيد* مخلوط مي‌كنيم تا مزه‌دار شود. پاستا را آبكش نموده با مواد فوق مخلوط مي‌كنيم. سپس در ظرف مورد نظر مي‌ريزيم به‌طوري‌كه يك لايه پاستا و يك لايه پنير پيتزا باشد. در پايان هم مقداري پنير پيتزا روي مواد مي‌ريزيم و ظرف را در فر يا مايكروفر قرار مي‌دهيم فقط در حدي كه پنير طلايي شود. سپس روي آن را با حلقه‌هاي فلفل‌دلمه‌اي و قارچ تزيين مي‌كنيم.

* طرز تهيه‌ي سس سفيد:

كره ......................50 گرم

آرد سفيد .................... 2 قاشق غذاخوري

شير ......................... 2 ليوان

کره را در قابلمه‌ي كوچكي روي حرارت بگذارید تا آب شود. آرد را به آن بیفزایيد و هم بزنید تا آرد خوب در كره حل شود. با شعله‌ي ملایم کم‌کم شیر را به روغن و آرد اضافه كرده و مدام هم بزنيد. به مرور که شیر جذب مخلوط آرد و روغن می‌شود به آن شیر بیفزایيد تا مایع صاف و یک‌دست بشود. وقتی که شیر تمام شد نمک و فلفل را به آن اضافه كنيد و اجازه دهيد تا بجوشد. سس سفید معمولا مایع نیست و باید مثل فرنی کمی سفت باشد به‌ طوري ‌كه اگر با قاشق آن‌را بریزید روان باشد. سعي كنيد سس شما پر مزه باشد چون اصل طعم پاستاي شما از اين طريق تأمين مي‌شود.

يك توصيه: براي خوش‌طعم‌تر شدن اين غذا مي‌توانيد يك حبه سير رنده شده(2 قاشق غذاخوري پودر سير) و مقداري جعفري خرد شده نيز به سس سفيدتان اضافه كنيد.

شماره نشریه:  شمیم نرجس شماره 26


تعداد امتیازات: (2) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (1887)

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

Escort